Käyttäjän Scientist kirjoittamat vastaukset
-
Samaa mieltä Tolopaisen kanssa, ei oikeat köyhät juurikaan omista osakkeita. Köyhää leikkivät ehkä useinkin. Myös samaa mieltäettä, Ammattiraivooja puhe suomea, tälläinen semikvasi englantiterminologia ei tee vaikutusta ainakaan impivaarassa asuvaan dosenttiin. Mitä sitten itse asiaan tulee, pankkiosakkeita on (ehkä) syytä välttää Euroopassa. Mutta kukaanhan ei tiedä varmasti, kun analyytikot häviävät yleensä apinalle (=satunnaisotanta). Harva osasi myydä osakkeitaan pois huipussa, yleensä sellainen ei onnistu. Ehkä tyhmintä myydä ne pois nyt kuopassa. Itse olen viime aikoina sijoittanut lähinnä osakeindeksi-rahastoihin, mutta toki niissäkin on ajoitusongelma.
Uskoisin , että syksyllä kova taloustilanne lyö päin kasvoja. Huomataan myös, että hakkuut ovat vähentyneet ja hiilinielu kasvaa paljon. Puheet hakkuiden rajoittamisesta taitavat jäädä unholaan ainakin vähäksi aikaa. Ei tarvita mitään lakia, kun hakkuut supistuvat muutenkin.
Kuinkahan korona vaikuttaa metsätilojen hintoihin. Lyhyellä tähtäimellä ei varmaan paljoakaan, mutta entä sitten pidemmällä tähtäimellä. Puun hinta uskin nousee ?
Kyllä esim. yleisimmät leikkaukset ja tutkimukset ovat suurinpiirtein saman hintaisia julkisella ja yksityisellä puolella. Julkisella puolella vain maksat minimaalisen hinnan todellisista kustannuksista. Esim. selkäleikkauksessa, jossa kävin hinta olisi ollut noin 5000 euroa, mutta julkisella puolella se oli 150 euroa. Joisskin tapauksissa (esim. magnettikuvaukset ja koronavirus PCR-tekniikalla) yksityinen on jopa hieman halvempi.
Virkamies, minun tulee suunnattomasti ikävä sinua.
Missä päin Pirkanmaata näin paljon tikkoja ? Tässä lähistöllä (Lempäälä) asustelee vain palokärki ja käpytikkoja. Hieman kauempana olen nähnyt myös harmaapäätikan.
Kyllä metsän voi uudistaa halvemmallakin. Itsellä yksi kuvio, johon hakkuussa jätettiin koivut ja haavat. Koivikkoa yritettiin, osin onnistui. Sitten laitoin myöhemmin aukkokohtiin kuusen taimia ilman mätästystä. Heinäyksen ja raivaussahatyöt tein itse. Kustannukset ehkä noin 500 euroa /hehtaari. Ei tietenkään tällä päästä parhaaseen puun tuottoon, mutta ei siihen ole pyrittykään.
Kyllä näin on Lapissa, mutta sielläkin monet lajit tulevat talvella ihmisten lähistölle mielellään (kuukkeli, lapintiainen, harakka jne).
Roskakalat lienevät tässä tapauksessa mm. särkiä ? Käsittääkseni nämä miehet kalastavat ammatikseen mm. kuhaa kauppoihin. En kyllä ole mikään kala-asiantuntija.
Voisiko nimimerkki Reservuaari-indeksi jakautua useammaksi nimimerkiksi, kun heillä näyttää olevan erilaisia agressiivisuustasoja (vrt Martti vs Kerttu). Vai kirjoitteletteko tekstejä samasta toimistosta ja teillä on vain yksi tietokone. Kerttu, positiivisenkautta !!!
Kaatopaikoista vielä, että kyllä ne edelleenkin ovat yksi parhaista lintujen havainnointi paikoista varsinkin talvella (korppeja, lokkeja, naakkoja, petolintuja). Aiemmin niiden lähellä asusteli paljon huuhkajia, mutta nyt ei enää niin paljon kun ne ovat enemmän suljettuja ja rottia vähemmän.
Täällä Pirkanmaalla ihminen on toiminnallaan suosinut merikotkia. Pyhäjärvellä on ollut talvella jopa 50-60 merikotkaa tallvehtimassa. Tämä siksi, että verkkokalastajat jättävät roskakalansa jäälle. Tämä talvi vähän huonompi kun ei ole ollut juuri jäätä.