Käyttäjän savo'ttamies kirjoittamat vastaukset
-
Anneli vastasi ,kuin poliitikot, Tolopaisen aiheelliseen toteamukseen tulonhankkimiskulujen vähennys oikeudesta…asian vierestä.
”Myöskään liiton jäsenmaksu ei ole mikään tulonhankkimiskulu, kun työehtosopimukset ovat yleissitovia.”
”(Tolopaiselle: ammattiliittojen jäsenmaksut ovat verovähennyskelpoisia.)”
Tuo ohje kannattaa lukea huolella
https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/48542/metsatalouden_matkakustannukse/
Pääomaverotus muuttaa matkakulujen luonetta. Ei ole omavastuu osuutta matkakuluissa …mutta ja kun hankintahakkuusta tulee ansiotuloa, onko silloin matkakuluissa omavastuuta. Saakohan silloin vähentää matkakuluja ollenkaan.
Tosin ei se verottaja tiedä monenako päivänä niitä matkakuluja sinne metsään todellisuudessa on, jos Verohallinnon yhtenäistämisohjeella mennään. Voihan ne kaikki matkat olla hoitotöiden takia.
Ei ne ole aina ostajatkaan ihan rehellisiä.
Visakallio otti esimerkiksi teurastamot..jos teurastamon autoon talutetaan lypsynsä lopettanut lehmä, se muuttuu matkalla kaupanhyllylle tai ravintolan lautaselle sonniksi tai häräksi.
Kummatko ihmisille suurempi uhka puut vai metsän eläimet.
…vai ihmiset toisilleen.
Anneli tulkitsee hankinta- ja pystyhinnan eroa ja verottajan ohjeita väärin.
Em. ero on hankitatyön osuus, joka sisältää myös konekustannukset, sahan osuuden.
Annelin mainitsemassa verottajan hakkuutaksassa taas ainoastaan työnosuus. Siihen kun lisätään em. koneiden osuus hankintalisä olisi jo samaa luokkaa jolla firmojen sopimus yrittäjät korjaa puuta.
verottajan ohje vv 2016
”Käytäntö on aivan yleinen teollisuudessa, jos lastaustyöt on annettu jollekin yhtiölle sinne ei oteta välistä muiden koneita, jos otetaan raastupa kutsuu.”
Tarkoittaako Tolopainen , kun paperi/sellutehtaalla tehdään kuormaa junaan/ autoon. Tuotteella joku hinta lastattuna. Tuskin se niin menee .kuin metsässä ,että omana työnä lastaus puolta halvempaa, kuin lastausurakoitsijan tekemänä.
Sehän on sama juttu ,kun metsänomistaja hakkaa omaa metsää ja joutuu tekemään työn puoli ilmaiseksi. Puille sama hinta tienvarressa hakkuu tavasta riippumatta ja siitä vähennetään korjuu kulut.
Jos ne lakkolaiset päättää, että ay-liike korvaa suoraan heille sen valtion korvauksistaan pidättämän 4,65 %.
Saavat sitten olla työttöminä entisillä ehdoilla
Monesti ihminen vanhemmiten viisastuu, kuten tuo E Paloheimo
http://www.eeropaloheimo.fi/author/eero-paloheimo/
Arton ja Jätkän kannattamat puolueet saattaa jäädä marginaaleille, jos työttömyys poistettais vasemmiston ja järjestöjen vastustuksesta huolimatta Suomesta.
Jätkä ihan oikeassa, ei tehtaalla kiinnosta kuin puun vastaanotto ja tarjottavat eväät.
Kuormien mittaus, jos sattuis samaan aikaan oikein luminen, jäinen kuorma, mitä ja millä laskenta tavalla punnitus tulosta korjataan.
Kestääkö latvasta 4-5 sentinen selluranka kuorinnan vai meneekä päreiksi niinkuin jotkut Metsäliiton ostomiehet huonona päivänä ennen väitti.
Samoin tuleeko sellutehtaalle tukkikokoista/laatuista puuta.
Noita seikkoja tuli mieleen, jos kutsu kävisi
Siellä salissa niissä laitteissa ei ole mitään katsomista
Eiköhän ne tukit mene lokeroihin enimmäkseen pituuden ja paksuuden mukaan. Motolla ja puntarilla mitatessa ihan sama paljonko se yksi pölli kaottaa paksuuttaan.
Ennen ,kun kuutiointi latvapaksuuden mukaan , vähän eri juttu, kun taulukot laadittu puun luontaisen kapenemisen mukaan.
Taitaa se laaduttaja katsoa vain niitä mutkia ja lenkoutta.
Varkauden tehtaalla viimeksi, vierailupäivänä, eivät edes laskeneet katsomaan tukinvastaanottoa.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/artikkeli-1.220780