Käyttäjän Rukopiikki kirjoittamat vastaukset
-
Osta molemmat.
Rukopiikki 29.5.2021, 13:48Suomessa on paljon nuoria metsiä, jotka on hakattu aikanaan aukoksi, eikä nille ole tehty sen jälkeen esim 50-vuoteen mitään.
Rukopiikki 24.5.2021, 14:12Hyvin outoa on, että itse puukauppaa pyörittävä ja tarjouksiin osallistuva toimija yrittää ajaa puunmyyjien etua puukaupoissa. Edunvalvoja siis edustaa päämiestään ja on myös vastapuolena itse. Huh huh. Ei pitäisi olla mitenkään mahdollista.
Rukopiikki 24.5.2021, 13:39Edelleenkään minulle ei ole selvinnyt millä oikeudella tänne tuodaan ja täällä ylläpidetään suurta kantaa lajilla, joka on tuotu tänne vain metsästysharrastuksen takia. Kuluja ja haittaa kuitenkin aiheutuu kaikille maanomistajille ja autoilijoille. Metsästäjät voisivat itse maksaa eläimiensä autoilijoille aiheuttamat vahingot.
Rukopiikki 21.5.2021, 18:54Hyvin paljon on Suomessakin ihmisiä, jotka eivät ole muutaman sadan tonnin kipeitä. Niin se vain on. Voivat ostaa vaikka muutaman sadan tonnin harrasteautoja, ferraria ja kaikenlaista. Mitä siinä sitten on ihmeellistä jos haluavat kotimetsän pitää ennallaan. Saattaahan joku taideteoskin maksaa helposti pienen tilan hinnan. Niitäkin monet kerää seinilleen. Jos me vain jokainen huolehdittais omistamme ja annettais kunkin tehdä omallaan mitä haluaa.
Rukopiikki 20.5.2021, 23:13Suomalaista huolettaa yleensä toisten rahat ja metsät enemmän kuin omat.
Rukopiikki 20.5.2021, 13:56Rahalla ei ole nykyään kotimaata. Kyllä se niin on, että tämän maan talouden eteen ei haluttaisi tehdä enää yhtään mitään kun veroja vain korotetaan ja verovarat siirretään Etelä-Euroopan maihin, joissa on huomattavasti keveämpi verotus ja vielä leväperäisempi taloudenhoito. Motivaatio tehdä mitään tämän maan eteen alkaa olla jo mennyt. Ne puut jotka metsään lahoavat eivät ainakaan mene edes osittain Italian mafioosojen hyväksi.
Rukopiikki 10.5.2021, 19:56Mutta mitä meidän soillemme tapahtuu seuraavassa jääkaudessa. Kannattaisiko turpeet kuitenkin polttaa ennen sitä. Pitää ajatella asioita vähän pitemmällä tähtäimellä.
Rukopiikki 3.5.2021, 22:23Miksi lopettaisimme turpeen polton kun maailmalla pumpataan vielä öljyäkin. Kaikki turve on syntynyt kohtuu nopeasti viimeisen jääkauden jälkeen, että kyllä se öljyyn ja kivihiileen nähden äkkiä uudistuu.
Rukopiikki 29.4.2021, 22:12Ympäristöoikeudellista varovaisuusperiaatetta pitäisi noudattaa sen suhteen, että valkohäntäpeurakanta pidettäisiin mahdollisimman pienenä, koska niiden vaikutuksesta alkuperäiselle luonnollemme ei vielä paljon tiedetä.