Käyttäjän rööri roope kirjoittamat vastaukset
-
Aikanaan 70-80 luvulla Pirtajärven alueen Olli piti huolen ettei vasoja ollu niissä maisemissa.Ollin luona kun kävi hän tarjoili aina hirvisopan ja samalla teki selon hirvikannasta eli aikuisia on vasoja ei kuullema,vasat kuolleet petojen saaliina.
Olli jätti aikuiset seuralle.Tykkäsi vasan lihasta.
Kuuluin hirviporukkaan Olli ei.Tuollainen systeemi on hyvä.Eli lihat pataan ilman lupia mo saa metsästää rajattomasti omilta mailtaan.
Muuten Olli ei kärynny salakaadoista koskaan.
rööri roope 28.2.2017, 11:38Niin tuohon hirviongelmaan ei p-karjalan naisedustajat ota mitään kantaa.
rööri roope 28.2.2017, 10:34Turha eduskunnan apuja on odotella.Ainakin p-karjalan miespuoliset edustajat kiertävät susipaneeleissa ääniä kalastamassa peräkammarin pojilta.Näitten kammaripoikien suurin harrastus on salametsästys jota laajamittaisesti tapahtuu.Ei haittaa jos hirviä teilaavat kun jättäisivät sudet rauhaan saloilta.
Ei karjalassa mitään susiongelmaa ole eikä tule.Se on paskanjauhantaa kun raakin koiran susilla syöttävät.
Kansanedustajat suurella äänellä kailottavat että sudet tappavat hirvet,peurat,kauriit ettei jää metsästettävä.Kuitenkaan eivät tiedosta tai eivät halua tunnustaa tosiasiaa että sorkkaeläimet ovat pahimmat riesat metsille ja liikenteelle ihmisen jälkeen.
Kateuden vuoksi ilomantsi-nurmes akseliilla hirvet rauhoittivat kun kaikki seurat eivät saaneet hirvilupia.
Turha puhua ettei ole hirviä.Tienvarret jälkiä täynnä useissa paikoissa.Ei kyllä haittaa jos ei niitä olisikaan.
rööri roope 15.2.2017, 15:51Va join yrittää livetä valmet 20:n ihannoinnista.
rööri roope 15.2.2017, 15:49Ne on tuolla veronmaksajien kustantamilla verstailla eri hinnat.Oikea yrittäjä ei ole veronkiertäjä kuten nää sosiaali korjaamot.Ne syövät yrittäjän leipää.
Muuten onko jäpän auto epsanjasta se perhekärry?
rööri roope 13.2.2017, 17:50Mistähän johtunee kun nordean pomo vie aina syömään kun käyn pankissa.Varmaankin kun tyhjästä aloitin ja nyt oon nordealle miljoonan velkaa.
rööri roope 7.2.2017, 11:51Se tulisi olemaan luokkaa 1000 euroo kahta puolen vähintään.Suurempi kun nykyinen käyttövero.
Muuten ei veroeurot riitä.
rööri roope 6.2.2017, 16:43Suunnistus on hieno laji.Itse olen osallistunut mm tasolla asti kilpailijana ja ratamestarina suomen kamaralla aika kattavasti.
Onhan se jukolanviesti paisunut aika suureksi tapahtumaksi.Turha kenenkään väittää etteikö se vaikuta luontoon monellaisin haitoin.Muuten se on erittäin hieno laji samoin kilpailijat on valveutuneita kaikin tavoin luonnossa liikkumiseen.
Ratamestarin/kilpailun jotajan on syytä yleensä sopia maanomistajien kanssa jos on rajotteita maastossa ne on helppo jättää koskemattomiksi.
Joissakin kisoissa on tosin tapahtunut tätä ulkopuolisten tirkistelyä pesupaikoilla kute taannoin joku kirjoitteli näistä kankikalleista.
Onhan niitä tirkistelijöitä oppilaitoksissakin johon on opet sortuneet ja tuomiot kuitanneet.
rööri roope 26.1.2017, 08:19Nii joutaahan tuo autovero poistaa.Sitä on turha väittää kenenkään ettei maksut nouse jos yhtiöitetään liikenne ja huolehditaan teiden korjaus edes siedettävälle tasolle.
Lisäksi on se ongelma miten katetaa vaje 6-7 miljard.joka jää yhtiöittämisen sivutuotteena valtion butjettiin alijäämän (6-7 miljrd.)lisäksi.
Suuri vaara kun seuraavien vaalien jälkeen harakka liihottaa vihreeseen peltoon on pääomaveron korotus ja lisäksi kiinteistövero metsiin.
Sossutha on tunnettuja siitä mikä on minun on ainoastaan minun,mikä on sinun on myös minun.
rööri roope 25.1.2017, 18:31Se tässä autoilun veronkeruun yhtälössä mättää millä paikataan se vajaus 6-7 miljard. joka jää tulouttamatta valtion kassaan eli butjettiin.
Jostainhan se vaje pitää onkia eli verojen korotuksella että saadaan butjetti jotenkin aikaiseksi.
Alijäämäkin on 5-6miljard. vuosittain.Puolustusvoimien hankintoihin lähiaikoina tarvitaan 20-30 miljard.
Julkinen velka valtiolla reilusti 2 kertaa vuotuinen butjetti eli pitkälti yli 100 miljard.
Me vaan täällä palstalla vingutaan peltilehmien verotuksesta.
Siinä on meidän lahja nuorisolle.