Käyttäjän reservuaari-indeksi kirjoittamat vastaukset
-
Chromella jos yrittää lähettää linkin niin koko viesti poistuu. Tai tiedä nyt sitten minne varsinaisesti poistuu, mutta ei mene ainakaan perille.
Olen itse päätellyt että jonkin aikaa sivusto muistaa kirjautuneen. Eli jos on kirjautuneena ”juuri nyt”, vaikka kommenntti olisi eiliseltä, niin siinä eilisessä ketjussa lukee se ”juuri nyt”. Koska sama nimimerkki on kirjautuneena sisään nytkin. Tämä ei sitten päde enää vanhoihin. Eli kun kirjoittaja ei ole enää viimeisen viestin takana, niin ”juuri nyt” -teksti poistuu.
Se vaan on ML:ltä jäänyt sivusto testaamatta eri selaimilla.
Terho
”Olisi todella kammottava ajatus, että jäisin tänne pallon päälle …olen asiasta joka päivä entistä vakuuttuneempi.”
Meistä muista tämän palstan lukijoistakin se olisi kammottava ajatus. Olemme kollektiivina ihan joka päivä asiasta entistä vakuuttuneempia.
♥ Kerttu
On siinä koivun (maltillisesti) nopeamman kasvun yhteydessä otettava vertailuun mukaan myös kuusen tiheämmässä kasvatus, vs. koivu. Jos on tarkoitus puulajien kasvatusta vertailla.
Itse olen sekapuuna antanut olla monimuotoisuutta lisäämässä. Ja onhan se ihan kaunis. Edes lähes puhtaasti koivulla mitättömän pieni % pinta-alasta. Sen verran että polttopuuta itselle helppo tehdä. Joskin se klapin menekki niin pientä että sen puumäärän saa vaikka tieojan reunalta.
Terho
Olen nuoren isännän kanssa erittäin samaa mieltä tuosta: ”..ollaan hävitty mielipidekisa…”
Olisi se ollut puuntuottajana komeeta seistä rinta rottingilla että turha tulla meille päätä aukomaan, me ollaan tehty nämä, nämä ja vielä nämäkin asiat monimuotoisuuden, vesien suojelun jne. aika vahvasti esillä olevien puheenaiheiden eteen. Siinä olisi ollut jonniinverran helpompaa paistatella mediassa.
Nyt stereotyypinen puuntuottaja näyttää kansan silmissä maalaisliittolaiselta ympäristöroistolta ja tukien kuppaaja-valittajalta, jolle mikään ei riitä. Vaikka kulakki itse luulee vielä olevansa joku hiilensidontasankari.
Kun tätäkin horinapalstaa seuraa niin enemmän se asenne tuntuu olevan että ”prkl minä omassa metässä ammun kaikki valkopersetikat ja muut stna jos haluan, monimuotoisuus lisääntyy, järvissä ei ole humusta jne.” Edellisen kaltaisia esimerkkejä riittää. Ja sama laulu toistuu MTK:n ulostuloissa. Haistatetaan paskat joka ikiselle pienimmällekin ympäristöasialle, ihan mitättömillekin. Todella fiksu strategia tässä ajassa, heh. Luulevat, että valtavirta selätetään järjettömän jankuttavalla faktojen kieltämisellä.
Tähän asiaan vähän liittyy perinteinen maalailiittolaisten heikko (lue kammottavan huono) suhde mediaan. Mitään strategiaa ei ole. Tai jos vähän onkin niin se on totaalisen väärä. Jos siellä on joku ammattilainen auttamassa viestinnässä niin vaihtakaa nyt se nopeesti.
Ei tässä kovin pitkä aika ole kun teidän pj laittoi ylen suuntaan ihan reipasta ja raikasta sensuuripainetta Pohjois-Korea -tyyliin (free press rules!). Kyllä nuo pressissä muistetaan jonkin aikaa. Ja sitä kautta muistutellaan isommalle yleisölle. Viimeksi tänä aamuna HS:n Ville Pernaa-jutussa mainittiin pm:n kymmenet s-postit. Pernaa toteaa Yle-gatesta: ..yhteiskunnallisesti merkityksellinen asia, jolla oli valtavat seuraukset..” Ne seuraukset ei ihan helposti arjessa näy, mutta voin kertoa, että taustalla ne on vielä vahvana aika monissa muissakin kuin toimittajapiireissä.
KHO.n kanssa edellisellä ei ole mitään tekemistä. Eikä siten otsikonkaan kanssa. Pahoittelen.
♥ Kerttu
turvekauppias, Pertunmaa459 €:lla näyttää saavan, jos ei ole sitten sopimusalennuksia muuta kautta
Niko
Hyvä että ukkeli (pusipusi) otit esille nuo Norjan öljyt meren pohjassa. Olin jo ehtinyt unohtaa niiden kiinteän yhteyden Suomen metsien monimuotoisuuteen. No, nyt sekin asia on taas tuoreemmassa muistissa.
♥ Kerttu
(vaikka kysymys ei minulle ollut suunnattukaan)
Olen Puukin kanssa samaa mieltä, kyllä puuta hyvin Suomessa kasvaa. Edelleen, olisi hyvä minunkin mielestä jos puupohjaisista saataisiin muovin korvaajia yhä enenevässä määrin.
Tuon risuperseen otsikon luin kolmeen kertaan uudestaan. Jotenkin tuli vaan mieleen, että onkohan siinä sittenkin vähän eri asiasta kysymys kuin kuutioittain mitattavasta kasvusta. Tai muovijätteen Kiinanmatkoista.
♥ Reva
turvekauppias ParikkalastaKorjaan ohjettani vielä, jos joku tätä on yrittänyt ja virheellisen ohjeen takia epäonnistunut. Tässä on saattanut tapahtua muutos palveluntarjoajalla tai sitten tuonti on tapahtunut minulla aiemmin eri Excel-versiolla toisella tapaa.
Tallenetaan nimenomaan laaja kuvioluettelo (csv). Saattaa toimia joskus suppeammallakin, mutta ainakin tunti sitten suostui lataamaan vaan laajat. (Suppeammassa ilmoitti vaan lyhyesti latauksen epäonnistumisesta, ”yritä hetken kuluttua uudelleen”. Neljällä eri tilalla kokeilin, kaikilla sama ilmoitus. Laajalla aineistolla tuli heittämällä.)
Tuodaan tekstinä (comma separated..) aikaisemman ohjeeni mukaan muuten, mutta erottimena onkin puolipiste (;) eikä comma (,).
Koska kysessä on laajempi aineisto niin siivouksen tarve korostuu entisestään, siellä on saraketolkulla turhaa dataa.
Terho
Planter: ”Ei tässä voi mitenkään laittaa päätä pensaaseen”
Niinhän sitä luulisi.
Pari viikkoa sitten joku asiaan perehtynyt tutkija muistutti ojittamiseen liittyvistä ongelmista. Niihin (usein turhiin) ojituksiinhan on tutkimuksissa yhdistetty mm. kanalintujen väheneminen. Saati sitten ne muut haittavaikutukset.
Alle vuorokaudessa joku MTK:n nilkki (Tiihonen tms.) kiirehti kertomaan että rajoittamaton ojien kaivaminen on kansalaisoikeus ja -velvollisuus!
Jonkinasteinen ongelma on, että käytännön kannalta merkittävän (uunin pankolla pötköttelevän rauhanyhdistysläisen nillittäjäjengin) omistaja- ja neuvontaryhmän silmissä nuo maalaisliiton militanttisiiven lausunnot on jumalan sanasta seuraava -ylös päin.
♥ Kerttu
(Poistettu. Tekstiä johon viittasin, muutettiin merkittävästi)
P.S. Minulla ei ole mitään tekemistä turvetuotannon kanssa. Joskus olen tosin ostanut huussin turvekuiviketta. Olen käyttänyt tuota turvekauppias yms.-titteliä ”Ranea kakkoseen” miellyttääkseni, koska hän luulee minun olevan/olleen Vapolla töissä. Tämän turvekauppias-legendan alkujuuret on vuosia vanhoja. Ihan hauskoja sinällään.