Käyttäjän reservuaari-indeksi kirjoittamat vastaukset
-
Sulla on sitä paitsi mon.muot. -asiat kunnossa siellä koivurääseikössä kun lumi raiskasi ne pusikot nurin ja poikki. Niitä olisi pitänyt taimikkovaiheesa vähän hoitaa, niin olisi ollut nätimpi. Mutta monimuotoisuushan siinä saattoi lisääntyä kun pökkelöitä riittää. Samoja pökkelöitä metsässä ja pellon reunassa miettimässä että mitähän miettisi. Jos edes joskus tulisi ajatus mieleen. Edes yksi. Mutta ei.
♥ Kerttu
turpeen osto ja myynti, ParikkalaEipä taida maalaisliiton pää pensaaseen -kuplan hokemilla monimuotoisuus korjaantua. Tuo hokeminen vaikuttaa nyt vahvasti siltä.
No, se ns. yleinen mielipide voi tuntua sitten aikanaan semihankalalta kohdata siellä turuilla ja toreilla. (Se tunne kun märkä rätti läsähtää naamaan.) Se näkyy sitten niissä prosenteissa kun ääniä laskevat. Omapahan on asianne, pohjalle pääsy vaatii näköjään kovaa kamppailua.
♥ Kerttu
turvepohatta, KeravaAi niin unohtui.
Kukaan ei saa tulla edes vihjailemaan mitä minun pitäisi omissa metsissäni tehdä tai olla tekemättä, kai täällä vielä joku omaisuuden suoja on olemassa. Tietenkin (sama) minä voin määrätä miten muut metsissään toimii, ettei vaan menisi siellä metsässä väärin.
♥ Kerttu, terkkuja puusipusi-ukkelille
Hyöteiköllä hyviä oivalluksia, jatkan samaa teemaa meidän erityispiirteistä. (Siteeraukset ei sanatarkkoja)
Matematiikka. Vietän ML-keskusteluissa kopioiden artikkeleita eri lehdistä joka päivä klo 06 -23, siis 3% ajastani. Lusto paksuuntui (lannoituksen vaikutuksesta) 1mm:stä 6 mm:iin, siis 6%.
Pelot. Huvittaa nähdä miten ihmiset ovat huolissaan ympäristötuhoista. Pelätäänhän kuitenkin yhdessä Hesaria, Yleä, Gretaa, helsinkiläisiä, vihreitä, EU:ta, persuja, KHO:ta, kaupungissa asujia, AY-liikettä, kerrostaloja, demareita, Greenpeacea, kaavoittajia, susia, DDR:ää, työssäkäyviä, ulkomaalaistaustaisia, liito-oravia, palkansaajia (ym. ei tuilla eläviä), herroja jne.
Uskonto. Kyllä on outoja nuo kuusi-, jk-, monimuotoisuususkovaiset jne. Mutta onhan toki täysin normaalia olla MHY-MTK-maalaisliitto-lestadiolais -uskova.
Puita on metsässäni keskimäärin hehtaarilla 600 m3. Tukki-% on >92 (tyvierikoislentokonepropelitukkia) keskihinnalla 350€/m3, 6 tarjousta olen saanut ja huutokauppa noista kalikoista kiihtyy vaan. Istutuksesta 20 v olen noita kasvatellut, nyt päätehakkuussa. Metsätalouden harjoittaminen on maassamme tehty mahdottomaksi lukuisista eri syistä. Se on täysin kannattamatonta ja puun hinnan ostovoima laahaa 100 v perässä yleisestä hintakehityksestä. Tämä puun tuotanto loppuu kohta, jos ei kemerat parane!
♥ Kerttu
turvetuotannon dosentti (ei väit.), Paltamon EssoTästä on keskusteltu monta kertaa aiemminkin. Itselläni eri osoitteissa 2 erilaista, olisiko Deuzer ja Biltema. Molemmat halpismalleja, <40€. molemmissa kokemukset melko myönteiset.
Molemmissa samat heikkoudet eli metalliläpyskä heiluu vähän. Sillä säädetään terähampaan väli ketjussa ts. mistä kohtaa laikka haukkaa. Samoin ura, missä ketju kulkee saisi olla tiukempi.
Nuo kun ottaa huomioon ja painaa sormin aina samaan reunaan niin ihan riittävän tarkasti menee. Ilmeinen vaara on liian ottava/täristävä ja puruhampaan liiallinen alentaminen (samalla vehkeellä hoituu helposti). Kaksi ketjua meni aikoinaan pilalle harjoitellessa, mutta nyt kun säädöt kohdallaan niin ihan käyttökelpoisia laitteita.
Niko
Näihin ihan heikompiin esityksiin ei tietenkään pitäisi vastata. No, teen nyt poikkeuksen.
Jotkut kokee sen avohakatun maiseman raiskatun näköisenä. Varsinkin asetuksen lähellä. Itse olen avohakkuiden (kin) vankkumaton kannattaja ja teetän niitä varsinkin kaukana kaikesta. Kylien pinnassa joskus vähän himmaillut ja jättänyt maisemapuita, siemenpuuaseennon tapaista. Milloin mitenkin.
Nimim. ajalkanen kertonee vapautuuko avohakkuukentältä ravinteita enempi vaikka ei maata muokattaisi. Hän kertoo sitten myöhemmin myös metsien monimuotoisuuden ja hiilidioksidin erosta.
Kerttu
Juu, ilman muuta lähden. Haluan päästä kärkikahinoihin siinä kilpailussa, josssa Metsälehden Kysy&Vastaa -palstan kirjoittajien kesken jaetaan pian lanseerattava Päivi Räsänen -palkinto.
Siinä kisassa kilvoitellaan siitä, kuka pystyy kaikista jyrkimmin ja tehokkaimmin kieltämään muilta kanssaeläjiltä sen, mistä itse ei satu pitämään.
Tiedän, että lähden siihen kilpailuun ihan niukasti takamatkalta. Tusinan verran kilpailijoita on selvästi edellä. Mutta täältä tullaan!
♥ Kerttu
Ei siihen JSN-kanteluun tarvita Timppaa arvovaltaisempaa. Tehkää toki molemmat se kantelu. Sekä M-Lehti, että Timppa. Näkevät heti, että nyt on voimaa takana.
♥ Kerttu
jsn.fi/kantelun_ohjeet/
Jos on ”silmää metsälle” ja perustiedot suurin piirtein hallinnassa, niin sitä voi vähän kattellakin, että missä saattaiisi olla luonnon kannalta kokeilemisen arvoinen kohde jk:lle. Kun hehtaareita riittää niin yleensä löytyy sellainen sopivasti vähän huonommalle ”tehohoidolle” jäänyt nurkka, jossa on jo valmiiksi kerrokset ja ehkä edellytyksiä jk-testaukseen. Kukaan ei kiellä.
Siitä vaan sitten kokeilemaan ja odottelemaan että onnistuuko. Odotellessa levy soimaan, takka päälle, villasukat jalkaan ja lasi käteen.
♥ Kerttu
Maybe there’s a God above
But all I’ve ever learned from love
Was how to shoot somebody who outdrew ya…Nuori isäntä. Jos joku asia on itsellesi vieras tai muuten ei niin mieluinen, niin se ei tee siitä vielä suoranaista valehtelua. Se voi todellisuudessa vaan tuntua vaikkapa oudolta tai pelottavavalta. Kupla, missä elät, tavallaan suojelee, mutta se myös helposti eristää reaalimaailmasta.
Nimim. ajalkanen. Annoin hiukan epämääräisen tehtävän ”ehdottoman eliitin kesäretkelle”. Nyt se on täsmentynyt: kerro niille siellä mitä eroa on metsien monimuotoisuudella ja hiilidioksidilla. Itse en pääse kertomaan kun minulla on varattuna hammaslääkäri samaan aikaan.
♥ Kerttu
turvetuotannon vesistötutkimuksen dosentti, Peräseinäjoki (laakso)