Käyttäjän Remie kirjoittamat vastaukset
-
Ei tarvinnut edes selata kun netti pursuaa ongelmia mittaustavassa. Siitä vaan järsimään nilaa. Sanoohan sen järkikin, kun millään muulla ei mailmassa ole väliä kuin paljon ja nopeasti vaikka aikaa tulee kaiken aikaa lisää.
”<span style=”font-size: 16px;”>Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Motourakointi Pikkarainen Oy:n kuusivaneritukin katkontaa ja katkonnan laatua Upm -Kymmene oyj:n hakkuualueilla. Tutkimus oli osa yrityksen laatuprojektia, jonka tarkoituksena oli laittaa yrityksen korjuutyönlaatu kuntoon. Tutkimuksen pohjalta tehty korjuutyönohje opastaa metsäkoneenkuljettajia laadulliseen kuusivaneritukin katkontaan. Ohjetta voidaan hyödyntää myös uusien kuljettajien oikeanlaiseen katkonnan oppimiseen ja laatuvaatimusten perehdyttämiseen, ja sitä voidaan soveltuvin osin käyttää myös muiden arvokkaiden tukkien katkontaan.</span>
<div class=”page” title=”Page 2″>
<div class=”section”>
<div class=”layoutArea”>
<div class=”column”>Tutkimuksessa oli mitattu yrittäjän useamman hakkuukoneen hakkaamia kuusivaneritukkeja pinosta mittaamalla sekä leimikolla tuoreeltaan katkottuja tukkeja. Lisäksi työssä oli hyödynnetty UPM-Kymmene oyj:n Pelloksen vaneritehtaan laatupalautteita.
Tutkimustyön aikana kävi ilmi, että kuusivaneritukin katkonnassa ja laadukkaan tukin tekemisessä oli ongelmia, jotka osaltaan johtuivat kuljettajien tietämättömyydestä ja huolimattomuudesta ”
</div>
</div>
</div>
</div>Remie 23.10.2019, 18:58Niinkö, hienoa tekniikkaa kun tunnistaa kovan ja löysän puun jäisen ja sulan, ei voi kuin ihmetellä. Kannattaa karsintaterät säätää siten että jää pitkät tyngät, silloin saa ison tilin. Siitä lähdetään aina ettei mitään ongelmaa ole eikä tule.
Remie 23.10.2019, 18:54Päivällä riittää huomiovalot. Turvayön käyttämättä jätäminen onkin vakava rikos. Kun verrataan vuokralaisen tuhoamaan omakotitaloon johon vikavalta ei ota mitään kantaa eikä vakuutuskaan maksa kun on ilkivaltaa. Mutta ajappas ilman turvavyötä vaarannat koko läänin. Eikä sillä hyvä kun matkustajakin vielä vaarantaa. Hienoa on kun on vaarallista porukkaa , valtio saa rahaa.
Remie 23.10.2019, 18:38No kaarnahan on meillä tyvimännyssä helposti 5-7 senttiä paksu, ei ihan kiva jos 14 senttiä puuta vähennetään suoraan paksuudesta koko matkalta. Puu kun on kovin jäässä mittapyörä kulkee kaarnan päällä. silloin latva taas on joku muu kuin tyvi. Eihän se moto voi vetorullalla mitata se luistaa miten sattuu. Vetorulla tosin menee sulan kaarnan lävitse. Näitä on vaikea saada ihan kohdalleen olosuteiden vaihteluista johtuen kohdistettua. En ole asiasta perillä kuinka tuo on toteutettu vaikka 100m päässä sellainen vekotin onkin ja aivan uusi mutta ei yksi ukko kaikkea viitsi peuhata.
Remie 23.10.2019, 17:58No niin A.J . Minä kun onneton menin ja kerroin huohusongelmasta ja pakokaasun kierrätyksestä näille spesialisteille niin jouduin hullunkirjoihin. Ympyrä sulkeutuu. Autoissa olisi hyvin vähän puhdistettavaa pakokaasua jos tuo EGR:n ottama kaasu hapettettaisiin kunnolla mutta pakokaasu työnnetään moottoriin yhä uudestaan ja uudestaan sellaisenaan. Samaan aikaan moottorista työnnetään ohivirtauksen kaasut vielä sekaan , siis moottorit ovat todella hyviä kun ylipäätään käyvät. Niesel moottoriin kun syötetään imuilman mukana puolet puhdasta happea niin nenä ei enää erottele pakokasua ilmasta. Edellyttää että EGR on pois ja huohotin puhaltaa ohi imuilman. Sinullahan on uusi auto, jos uudesta autosta avaa öljyntäyttöaukon niin siitä näkee huohotuksen määrän , se on aikamoinen jo uutena saatikka 150 000km ajettuna. Katti hoitaa hyvin nuo pakokaasut ellei saa muuta epäpuhtautta. Tuon huohottinen krääsän kun saisi pullotettua ja tislattua veden kanssa niin sen voisi käyttää uudestaan jotain tarkoitusta varten, polttoaineeksi se on kovin huonoa kun ei sisällä happea eikä vetyä. Katalysaattorin toiminnalla on autoilussa kova hinta, 20% polttoaineesta kuluu katin lämmön ylläpitämiseen. A.J ajelisi melkein tyhjällä tankilla loputtomiin. Joka 6 tankillinen menee ympäristön käyttöön. Tuolle huohotukselle kun keksitään hyvä johtamistapa pakosarjaan tai oikeammin pakoventtiilin taakse heti jossa se saisi sellaisen löylyn että katalysaattori hoitaisi lopun helposti. Moottorin palotilaan se ei kuulu alkuunkaan se toimii moottorissa kuin jauhesammutin. Ei se haittaa vaikka te taas mollaatte, teidän ettette hyväksy uusia asioita, siitä on jo kokemusta.
Remie 23.10.2019, 16:24Kaarnan paksuiset vaihtelee aika lailla. Myös paksun kaarnan pituus.
Remie 23.10.2019, 16:18Täällä kuusivarkaissa olevat tuomitaan .
Remie 23.10.2019, 16:13Puuki on positiivinen. Ajattelin oikein rauhoittaa. Kuusikon harvennan sahalla ja latvat joulukuusiksi. Tyviosa pöljyn korvikkeeksi.
Remie 23.10.2019, 16:09Mitä horiset joulukuuset eivät kuulu jokamiehen oikeuksiin.
Remie 23.10.2019, 16:01Pitää paikkaansa. Ei ole eikä tule. Jos siinä on jotain pahaa niin sitten on vaan, etkä mahda asialle yhtään mitään.