Käyttäjän Remie kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 811 - 820 (kaikkiaan 1,799)
  • Remie

    Eikö nämä hinnat pidäkkään paikkaansa. Onko näissä hinnoissa jokin epäselvyys.

    Mänty  pystykauppa  56,64              Hankinta hinta 57,91

    Kuusi  pystykauppa  59,26               Hankinta           58,86

    Remie

    Lopusta hävisi täsmennys. Nyt se on siellä.

    Remie

    Kokokiila ilmaisi asian ihan oikein , avitan vähän jos joku ymmärtämätön lukee. Kytkintä kierretään kiinni päin niin lähtee auki , koska kierre on vasen kätinen. Kiinni laittaessa pitää myös muistaa avata mutteria.

    Remie

    Tuo on se mysteeri mitä en mitenkään saata ymmärtää että 79 sentillä kiintokuutio käsitellään puutavaraa ajamalla jonnekkin. Vaikka vai siirto olisi 40 m niin kustannuksia tulee väkisin enemmän. Sinä saat henkilöautolla ajosta 45 senttiä kilometriltä. Eikä lastata eikä pureta mitään ,eikä kyydissä ole mitään. Tämä taas jolla tarkistetaan asioita että suhde on pahasti pielessä. Kun suhde on pielessä niin silloin on myös jotain vilppiä asiassa. Millään tavalla ei tätä tarvitse edes ajatella eikä miettiä mutta asia on kyllä niin. Kukaan ei tuota ilmaisia palveluja. Pimeä raha on aivan asia erikseen . sitä ei voi mitenkään tähän kohtaan soveltaa koska toinen osapuoli on lähes aina yritys. Tässä on se tilanne kun rahaliikenne menee noin niin kirjausmenettelyllä poistetaan mahdollisuus  syhertää niitä puita meysässä itse. Isännäthän vetää kotiin päin se on selvä. Yhtiön renki tekee puut ja luottaa siihen että mitat ja kuutiot pitää paikkaansa. Isännän konetta mieliisti justeerataan omaksi eduksi. Tällä hinnoittelulla on saatu mahdollisuus tehdä toisen metsästä se mitä tarvitaan. Ymmärrän tilanteen ostajan kannalta. A.J , oliko käytäntö sama kun oli pinta-ala verotus metsässä , nythän verot maksetaan myynnistä. Tämä juttu on huippuammattilaisten ekonomien luoma ja päättäjien hyväksymä järjestelmä. Käytäntö on ollut niin pitkään että vakiintuminen on tapahtunut eikä siinä silloin auta muu kuin hyväksyä. Peruskoululainenkin ymmärtää ettei tuolla rahalla ryvetä kalliilla vehkeellä metsässä . Asia on helppo tarkistaa. Ostan 100ha pystykaupalla metsää. Teetän , ajatan,ja ajautan puut sahalleni , maksan laskut , lasken kulut yhteen ja vähennän koko kauppasummasta kokonaisen kustannuspotin. Jäljelle jäävä osuus puista maksamani raha. Ja se ajo teko kuljetus ei todellakaan ole 79 senttiä kuutiolta.  Onko joku erimieltä asiasta.

    Remie

    Ei haittaisi vaikka lepät syötäisiin mutta koivut ja haavat saisi säästyä. Mikään ei onnistu niiin kauan kun päättäjät ei eroita metsää puupellosta. Puulajitkin pitäisi tuntea mutta lienee liikaa pyydetty. Minulta joku aika sitten  kysyttiin näin. Miksi puu ei ole kurainen tuolta alhaalta kun se työntää tuota jöötiä maasta. Kerroin että täällä sataa niin paljon että kura valuu pois. Pääsin näin paljon helpommalla.

    Remie

    On valtavan hienoa Puuki kun ylistäät työtäni paperikoneiden valmistajana mutta Suuria vaikeuksia niissä on ollut. Ei niinkään valmistuksessa vaan juuri suunnittelussa . Kun on vielä viitteitä saksalaisesta monimutkaisesta ajattelusta . Miksi pistää tuhottomasti osia kun yksikin riittäisi.

    Remie

    Silloin kun ollaan jotain hankkimassa niin silloin pitääkin juuri olla arvosteleva asenne eikä suin päin ostella mututuntumalla. Kyllä suomessa osataan, ei se ole siitä kiinni, vaan köyhän on hiton paha tehdä laatua. Suomi köyhtyy kaiken aikaa lisää ja tuotteet huononee sitä mukaa. Asioita tehdään säästellen. Kuten Länsimetroa, OL 3 , ja monta muuta halpaa bedolinoa on ostettu. Köyhyys ei ole kadehdittava ominaisuus mutta Suomi kykenee tekemään siitäkin pysyvän olotilan.

    Remie

    Pitkälti oli näin , jos palkka olikin korkeampi niin verotus lohkaisi enemmän. Kyllä Ruotsi ja Suomi on vähän kuin pers ja paita tuossa asiassa. Ruotsia pitää ihailla hankitun laitteen,kapineen,tavaran kunnioituksessa, hankittua omaisuutta pidetään kuin kukka kämmenellä. Rakennus tekniikkaa pitää ihailla , ilmasta katsottuna rakennukset ovat kunnioitettavan hyvässä järjestyksessä ja maalla liikkuessa näkee hyvin hoidettuja vanhoja rakennuksia. Suomi on tehnyt suuren virheen kaupungeissa , repimällä historialliset vanhat rakenteet maahan ja rakentamalla noita möhkäleitä tilalle. Miksi kaupunkisuunittelu vierastaa kaupungin laajentumista. USA: Los-A on eteläsuomen kokoinen , eikä ongelmia ole siinä määrin kuin Suomen tukalan ahtaissa kaupungeissa. Suomi onkin ottanut Saksan perskärpäsmallin jo varhaisessa vaiheessa esikuvakseen. Tekniikan tuntijana voin sanoa että sakasalaisessa  tekniikassa ei ole muuta ihailtavaa kuin valtavan suuri tarpeettomien osien määrä , ja se että ne yli päätään saadaan jollain tapaa toimaan edes jonkin aikaa, se vaatii suunnatonta taitoa. Toimivin työkalu on yksinkertaisin ja varmin.

    Remie

    Tämä korjuu kohta on puun myyjälle hyvin kiusallinen, jos sopimus tehdään huolimattomasti tai tarkoituksella tulkinnanvaraiseksi. Verottaja voi tarttua tähän että korjuuvähennykset on tehty molemmin  puolin. Tai puun ostaja tekee vähennyksen vielä vaikka korjuu on myyjän kustantama ja vähennykset kuuluu myyjälle. Hyvin kimurantiksi tekee asian vielä se kun taulukossa on pystykaupan ja hankitakaupan ero vai 79 senttiä. eihän sillä korjata eikä siirretä mitään mihinkään tänäpäivänä. Ymmärtäisin jos taulukossa lukisi korjuun hinnaksi 6€ ja ajon hinnaksi 7€ kilometri , matkasta riippuen. Näillä alihinnoitteluilla on iki ajat ollut hyvin ikävät seuraukset. Paljon keskustelua aiheuttanut puukauppa on yksi pahimpia joihin olen törmännyt. Puun teko tulisikin saattaa realistiselle tasolle, Korjuu metsästä, myös ajo jalostamolle. Puukauppaa verhoaa salamyhkäisen petollinen hämäryys jossa ei ole tarkoituskaan roimia realisiselta pohjalta. Tämän vuoksi annan puiden kasvaa ja museoin metsäni. Kun on vaikeaa ja ylivoimaista niin on parasta antaa asian unohtua. Puukaupan tavoitteita ei saavuteta koskaan , aina löytyy taho joka myy kunhan saa edes jotain , ei väliä kuinka paljon, kunhan lestissä on lientä tai perintätoimisto hiljaa. Siksi ihmisiä pidetään löysässä hirressä, ei kunnolla elä mutta ei kuolekkaan. Tilannetta kuvaa hyvin elokuva 7 surmanluotia.

    Remie

    Pakko höpöttää vielä , vaikka auto pysähtyisikin niin kysymyksessä on ihmiset siellä sisällä.  Tämähän menisi näin tekniikaalla näin. Kun sensorit havaitsevat esteen tiellä niin ensi  pitää laukaista kaikki 12kpl turvatyynyjä ja vasta sen jälkeen pysäytys. Tässä saattaa käydä niin että este onkin poistunut ja pysäytys on tehty turhaan. No ihmisille ei käynyt kuinkaan mutta auto on romu, uusien tyynyjen asennusta ei tiettävästi ole kukaan edes harkinnut. Muistan kun ystäväni sakkautti kentokoneen , kone tuli 40m nokka edellä maahan , ystäväni suolet olivat tulleet suusta ja kurkusta ulos , silmät olivat lentäneet etulasiin . Hän ei ehtinyt kärsimään lainkaan. Koneessa oli nopeutta törmäys hetkellä 100km/h jolla kokonaisuus törmäsi maahan. Se äkkipysähtymisestä. Kaikki operaatioon osallistujat olivat hyvin hiljaisisa, varsinkin ne joilla oli ikaon myöntämä ilma-alukseen oikeuttava päällikön lupakirja hallussa. Me olimme ylivarovaisia tämän jälkeen joka on myös vaarallista lentämisessä.  Sanonta onkin , me lennämme hiljaa ja matalla, joka on kaikin puolin tappavaa. Vaikea on asia.Peurat pois on helpompi.

Esillä 10 vastausta, 811 - 820 (kaikkiaan 1,799)