Käyttäjän Remie kirjoittamat vastaukset
-
Haba . Ja vielä korkojen kera. Ensimmäiset maksavat eniten, mutta heillä lienee siihen rahkeet.
Remie 2.11.2019, 18:52Näyttäisi siltä että me vielä rakastetaan suolaa, ja sitä on autossamme sulana.
”Vuonna 2016 Giordani ja kumppanit tutkivat sulasuolaan perustuvia litium-ilma -akkuja ja saivat aikaan menetelmän, joka mahdollistaa ladattavan Li-O2-akkukemian käyttämällä epäorgaanisia sulasuoloja elektrolyytteinä. Menetelmällä saavutettu Li-O2 sähkökemian kaksisuuntaisuus oli aikanaan ennennäkemätön.
Nyt Waterloon yliopiston Nazar ja hänen kollegansa tukeutuivat myös sulasuolaan ja vaihtoivat huokoisen hiilikatodin kaksitoimiseen metallioksidikatalyyttiin. Akun toimiessa 150 °C:ssa he havaitsivat, että vakaampaa Li2O:ta muodostuu Li2O2:n sijasta. Tämä johtaa erittäin hyvin kaksisuuntaisesti toimivaan Litium-happi-akkuun, jonka coulombinen tehokkuus on lähes sata prosenttia.
Varastoimalla O2:n litiumoksidiksi (Li2O) litiumperoksidin (Li 2O2) sijasta akulla ei ole vain erinomaisia varausominaisuuksia, vaan se saavutti järjestelmässä maksimin neljän elektronin siirron. Tämä lisäsi teoreettista energian varastointikykyä 50 prosenttia.
Veijo Hänninen”
Remie 2.11.2019, 18:40Sähköautoa odotellessa. Sulasuola-akku on kehitteillä jonka mahdollisuudet ovat lähes rajattomat.Käytännön kokeiluja tehdään hurjalla innostuksella. Kiinostaisi kovin kustannuspuoli juuri akun osalta. Moottori puoli on oikein hyvin hallussa kaikkine säätimineen, siihen puoleen ei kovin mullistavia ideoita ei enää tule. Jos ladattava sulasuola-akku vielä osoittautuu pitkä ikäiseksi että kestäisi yhden 500 000 km niin se olisi kehitystä jos mikään. Odottaminen on kidutusta sanoi teloitettava.
Remie 2.11.2019, 18:02Suomen mahdollisuudet vaikuttaa ilmastoon on olemattomat. Tietysti yrittäminen rauhoittaa. Ongelmat ovat aivan toisaallaEU ei voi katsoa Amazonin tilannetta sivusta>Miapetra Kumpula-Natri| 78 Kommenttia
Amazonin sademetsä on tärkeä koko maapallolle. Se tuottaa 20% maailman hapesta, se sisältää 20 % maailman puhtaista vesivarainnoista ja se on 40 % maailman sademetsistä.Jos taistelu Amazonin sademetsästä hävitään, samalla romuttuu myös tavoitteemme ilmastonmuutoksen hillitsemisestä. EU ei voi katsoa asiaa sivusta, tuli pitää saada pysähtymään.
Juuri EU on se taho, jossa myös tähän asiaan kyetään Suomesta vaikuttamaan. Asia on myös omalla pöydälläni, sillä työskentelen tällä kaudella Euroopan parlamentissa kansainvälisen kaupan valiokunnassa (INTA), jolla on vahva rooli Mercosur-kauppasopimuksen hyväksymisessä. Brasilia on yksin noin 80 % Mercosur-maiden taloudesta. Katson, että EU:n neuvottelemat vapaakauppasopimukset ovat työkaluja, joilla edellytetään sopimuskumppanien sitoutumista ihmisoikeuksiin ja demokratiaan, Pariisin ilmastosopimukseen, kestävämpään ja puhtaampaan talouteen sekä reilumpaan työelämään.
Ilmastonmuutos pysyy heinäkuussa alkaneella uudella parlamenttikaudella tapetilla. Sen lisäksi että EU kykenee tehokkaalla lainsäädännöllä ja yli 500 miljoonalla kuluttajallaan muuttamaan markkinansa kestävämmäksi (esim. autojen päästöt tai kielletyt kemikaalit), kykenee se kauppasopimuksien avulla vaatimaan tätä myös muilta talousalueilta.
Aion omalta osaltani pitää huolen, että EU:n ja Etelä-Amerikan Mercosur-maiden keskeisessä kauppasopimuksessa tullaan Amazonin sademetsän alati kiihtyvä metsähävikki huomioimaan – hävikkiähän onnistuttiin vähentämään, kunnes muutama vuosi sitten metsähävikki kääntyi jälleen hälyttävästi nousuun.
Jos Brasilia haluaa Euroopan markkinoille, joka olisi heille taloudellisesti erittäin kannattavaa, pitää presidentti Jair Bolsonaron muuttaa linjaansa ja hillitä Amazonin kiihtyvää raivaamista peltomaaksi. Edustamalleni S&D-ryhmälle on tärkeää, että kaikissa EU:n sopimuksissa osapuolet sitoutuvat Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteisiin.
Remie 2.11.2019, 17:34Ilman virtausta ymmärtävänä en ymmärrä alkuunkaan että autoon pitää moisia rakenteita laittaa. Mitä iloa on maastossa ja kaupungissa moisilla alpaineistuksilla joita saadaan erilaisin muoviräpsyttimin aikaiseksi. Auttavat yli 150 km/h mutta suomessa ei voida ajaa niin kovaa. Maastossa ne rikotaan , kaupungissa niitä ei tarvita muuta kuin haitaksi. Voi voi.
Remie 2.11.2019, 17:04MJO Ei kai kukaan metsän omistaja noihin liikkeisiin mene. Pitää etsiä pieni paikkakunta jossa kaupat tehdään niin saa arvoistaan kohtelua, kun vielä ostaa käteisellä niin kohtelu paranee. Katsoo vielä millä autolla johtaja liikkuu.
Remie 2.11.2019, 16:58Mikä auto Tolopaisella olikaan. Peugeot 5504. eikö siinä ollutkin se 200 tonnin vetomassa. Luin kerran noita tilastoja ja hämmästyin noista tuloksista. Ranskalaiset ovat kirineet moottoreissa Korealasten rinnalle ja menneet amerikkalaisten ohitse. Nekatiivista oli muutamassa vain joitain öljyvuotoja. Mekaaniset osat ovat kaikissa lähes idioottivarmoja mutta elektroniset anturit ja liitokset aiheutavat päänsärkyä hyvin monessa merkissä. Kaikissa on lähes identtiset anturit jotka sopivat keskenään ja niiden kanssa sekoillaan. Avoltaan voivat olla ihan muuta mitä kyseiseen moottoriin kuuluu ja silloin tulee kyllä,murheita. Anturit pitäisi saada alkuperäisinä aina. Mutta alkuperäinen yksinkertainen ilmamäärän mittausanturi maksaa 90€ , tarvikke 10€ , houkutus on suuri. Tuo kyseinen sensori saa aikaan monen monta vikakoodia , jos niiden pohjalta korjataan ja vaihdetaan osia niin rahaa palaa helposti 6000-10000€ ja kuitenkin tuo anturi on ostettava. Korjaamot ovatkin omaksuneet tavan että osia aletaan vaihtamaan niin kauan että vika korjaantuu ja asiakas maksaa kaikki turhat vaihdot ja osat. Siksi pitäisin kaikki osat merkitä ennen korjaamolle vientiä ja vaatia aina vaihdettu osa itselleen. Sitä ei yleensä anneta ja syyksi kerrotaan että osa on vaihto osa. Totta hitossa se on kun on kerran on vaihdettu ja minun pitääkin juuri siksi se saada kun sen maksan. En saisi tätä kertoa mutta näin menetellään. Yrittäkää löytää luotettava korjaamo.
Remie 2.11.2019, 16:35Kyllä isänmaan puolia Suomalaisen kuuluu pitää ja ostaa auton Suomesta. Jäähän se raha hetkeksi Suomeen.
Remie 2.11.2019, 15:47Haba, ei ole pakettiauto foorumi on maasturi foorumi.
Remie 2.11.2019, 15:44Ei taida autoverolaskuri toimia yhteen käytännön kanssa. Aiempina vuosia tulli katsoi tarkasti onko kilometrit,vuosiluku,kunto, mittarit, sisusta ja maalaukset sellaiset että tiedot pitävät paikkaansa. Jos nyt tuijotetaan pelkkään laskuriin niin silloin suositaan rikollisuutta.