Käyttäjän Remie kirjoittamat vastaukset
-
Jätkä se jaksaa. Aiheen kysyjä uteli tapaa noutaa polttopuita takkaan. Takkapuiden tekoon ei tettävästi käytetä tonnin painosta linkoa ja 20 tonnista maansiirtotraktoria. Olet aiheesta niin kaukana kuin itä on lännestä. Hän uteli moottorikelkan ja mönkijän järkevyyttä, hänellä tuskin on tarve vedellä linkoa jossain huitsin-nevadassa.
Remie 10.11.2019, 19:19Mielenkiintoinen artikkeli Mazdan kehittämästä moottoritekniikasta. Suosittelen vain heille jotka omaavat perustietoa paremmat kyvyt ymmärtää ottomootorin toimintaa.
Lisäksi kyseenalaistettiin sähköauton hiilipäästöjä vertaamalla dieseliin, taisi olla Motiva sivu.
Remie 10.11.2019, 18:47Polttomoottori uutiset eivät ole yltäneet vielä meidän tietoisuuteen. Uutta tekniikkaa tulee kaiken aikaa ja kulutus ja päästöt pienenevät kaiken aikaa. Nyt on kehitteillä palotekniikka joka mahdollistaa katalysaattorin poistamisen autoista, elätellään suuria toiveita juuri tuon energia syöpön syrjäyttämineen. Raskas kalusto käyttää ureaa kaasujen eliminoimiseen eikä tuosta ole huomattu olevan mitään haittaa. Moottorit ovat lähes hiljaisia ja polttoaineen kulutus on laskenut alle puoleen entisistä ajoista samaan aikaan tehot ovat nousseet aivan uusiin lukemiin. Näinköhän siinä käy että diesel pitää vielä pitkään pintansa typpikäyttöisen voimanlähteen kalleuden vuoksi. Millä polttoaineella ajetaan niin kysymys onkin poliittisesta väännöstä enemmän kuin ilmastollisista tekijöistä. Siellä missä liikenne savuaa sinne ei poliittinen määräysvalta, eikä ilmastolliset näkökulmat vaikuta, siellä jyrää enemmistö. Pieni kansanryhmä kykenee polttamaan sademetsää uudenmaan läänin kokoisen alueen päivässä vaikka koko muu maailma on polttamista vastaan. Maailmassa ollaan tehottomia kun on kysymyksessä yhteinen etu.
Remie 10.11.2019, 09:33Ei itse tekemäni laudat maksa mitään, Nekin on minulla ja 2000€ rahaa taskussa 2000€ jolla voin tehdä ostoksia. 2000€ laudat+ 2000€ rahaa = 4000€ Tuolla 2000€ voin ostaa ja kun olen ostanut niin taas puuttuu 2000€ ja taas 4000€ ero. Jo käytettyä rahaa ei voi käyttää mutta kuluttamatonta rahaa voi käyttää. Kun ostaa jotain kaupasta, ja maksaa ostoksen niin siinä vaiheessa ostoksen arvo on jo nolla. Samalla hetkellä häviää valinnan mahdollisuus tehdä rahalla mitä haluaa kun sitä ei ole. Näin ei tarvitse koskaan tehdä velkaa eikä ole koskaan rahaton. Siis kannattaa aina tehdä itse jos vain suinkin kykenee.
Remie 10.11.2019, 09:08Olen ollut junan kyydissä joka samalla aurasi 4m paksua lunta aivan vaivatta eikä ollut ainoatakaan piikkiä pyörissä eikä yhtään ketjun pätkää. Vauhtia oli välillä 100 mailia tunnissa. Ei tehnyt tiukkaa jyrkät mäet eikä heitetty pienempää silmään, Ei lyöneet pyörät joutavaa , 200 mailia työnnettiin lunta eikä kertaakaan tarvinnut pakittaa. Se niistä ketjuista ja piikeistä. Kaiken saa jäämään kiinni oli ketjut tai ei. Ajoi millä tahansa niin ajo on taitolaji eikä kaikki opi siihen koskaan. Loppu.
Remie 10.11.2019, 08:32Vanhajätkä. Tuo kannattamaton työ on yleinen käsitys nyky nuorten keskuudessa. Kun kaadoin muutaman kuusen ja kerroin että sahaan seinä lautaa, niin jokainen kävijä kertoi että no se on täysin kannattamatonta kun kaupasta saa niin halvalla. Ei ne laudat siellä kaupassa synny kyllä ne joku on tehnyt ja sahanut. Ei riitänyt selitytkseksi , aina vaan olin järjiltäni ja hullun hommaa tein kun ilman palkkaa tein itselleni seinälautaa. On kumma kun muut saavat kaupasta ilmaiseksi ja minä ainakin joudun maksamaan. Olen kertonut että kun teen sellaisen työn jonka ostaminen kaupassa maksaa 2000€. Kun teen tuon ise niin hinta-ero onkin 4000€. Eivät ymmärrä ei millään . Totta hitossa on kun minulla on 2000€ laudat ja 2000€ käyttämätöntä rahaa taskussa. Vanhan jätkän lannoitus perustuu juuri tähän samaan, onaan tuottavaan työhön.
Remie 9.11.2019, 23:31Juju piilee siinä että me emme päästä pyöriä pyörimään joutavaa. Pysymme liikkeellä. Matalat rivat auttaa tiivistämään ripojen välin ja rivat pitää lähes yhtä hyvin kuin hiekalla. Tämä on tutkittu niin monesti kun on monta traktoria.
Remie 9.11.2019, 22:33Kyllä ne pyörät oli ihan uutena ostettaessa siinä. Pellolla ihan hyvät kesällä ja maantiellä kulki kovaa. mutta metsään sillä ei olut asiaa , ajelin sillä tavallisella eikä mitään vaikeutta ollut , miksi olisin katkonut kuusen juuria ketjuilla kun ilman pääsi aivan hyvin. Eikä myös lahoja ollut metsässä eikä ole vieläkään, aikaa on 35 vuotta kulunut. Nyt on eri vehkeet eikä kumpaakaan fergua. Eikä ole haukkumista jos traktori on erilainen kuin toinen. Traktori on vain valmistettu eri tarkoitusta varten. Mitä tulee tuon aikaisiin jarruihin niin vain Fordissa oli hyvät jarrut, mutta moottorit vuosi öljyä joka ainoa pakosarjan alta. Pitämään ei saanut millään. Sitten tuli turbot ja moottori meni lopullisesti pilalle, aina piti huudattaa täysillä.
Remie 9.11.2019, 21:47Ei minun multopoverissa muuta ollut kuin 30 tuuman vanne 20 tuumaa leveät renkaat. Sillä ei tehnyt talvella mitään oli ketjut tai ei. Toinen tavallinen 12,4 R 38 oli aivan eri peli. Koskaan en käyttänyt ketjuja.
Remie 9.11.2019, 21:40Otin vain esimerksi multipowerin ja normaali fergun. Multipoveridda oli ne matalat ja leveät renkaat. 165 normaalissa oli korkeat ja kapeat. Eihän nuo lopu koskaan , kun tehostinta jäähdyttimen alta vain tilkitsee kun lakkaa tehostamasta. Ford oli jarruistaan ja nostolaiteestaan niinkuin parempi mutta moottori oli kehno verrattuna ferguun. Ferkun mäntäpumppu olisi saanut olla tilavuudeltaan isompi ja siivilä helpompi puhdistaa. Painonsiirto tosiaan oli hyvä. Nokkapainoa oli luonnostaan riittävästi metsään , tyhjänä piti katsoa mihin ajoi. Minulla oli molemmat yhtä aikaa, fergun jarrut ja fordin moottori kun olisi ollut paremmat niin eihän muuta olisi voinut kaivata. 135 ja 35 oli vähän matala mutta niilläkin metsässä joku ajeli.