Käyttäjän Remie kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 281 - 290 (kaikkiaan 1,799)
  • Remie

    Tuohon saamattomuuteen on vain yksi ja ainoa lääke nälkä ja vilu. Kyllä hätä pistää plumpsimaan sanotaan. Nyky yhteiskunnassa ruokitaan niitä paremmin kuin ei tee mitään kuin niitä jotka joka työpäivä luuttuu lattioita ja pesee pyykkiä jossain laitoksessa. Hiton tärkeitä töitä mutta saava paljon huononpaa palkkaa kuin ne jotka pelaavat kotona jota matopeliä. Nuo ketä on kotona , heillä ei ole mitään kuluja kun työssäkäyvällä on. Noita varten pitäisi olla työsiirtola jollaisia oli 1950 luvulla. Pakkotyömaita, nyt elätetään laiskoja vankeja vuodesta toiseen. Siivottavaa löytyy, runsaasti.

    Remie

    Meillä on 1000taimen istusala , liekö kaikki syöty, syyskesästä vain paljaita juuria surkuttelin mutta nyt huolettaa nuo istutukset. Alkaa käymään raskaaksi kun noita taimia uusii ja uusi ja silti taimia ei ole. Pitänee rohkaistua ja käyvä katsomassa mitä metsään kuuluu. Metsä hiiriä on järettömästi , jo tulivat tupaan aamusella. Missä on pöllö kasvattamo niitä pitää saaha.

    Remie

    Onko noissa pitäntähtäimen hiilinielu laskelmissa otettu huomioon väkiluvun kumulatiivinen kasvu. Kuinka hiilinielu pysyy mukana kiihtyvässä kasvussa ja kuinka kiihtyvyys ennakoidaan. Kiinasta poistui yhden lapsen maximiraja, sekin osaltaan vaikuttaa koska kyseessä on massiivinen ihmismäärä. Hirvittävän isosta asiasta on kysymys johon pitäisi saada kaikki maat kaikkialta mukaan. Tuntuu toivottomalta koska iso määrä ihmisiä näkee nyt jo nälkää jos vielä rajoitetaan metsien hakkuita noilla alueilla joissa pulaa elintarvikkeista niin ollaan huonolla asialla. Mikä taho puuttuu sademetsien polttoon nyt, ei kai kukaan. Kuinka paljon australia on saanut apua ulkopuolelta , ei kai yhtään. Ketään ei kiinosta, ainoat kiinostuneet löytyy metsälehden keskustelupalstala, muille tahoille koko hiilinielu on vain sana muiden mukana.

    Remie

    Tyvilahon voi hoitaa pois koivulla. Kun kasvattaa koivua 400 vuotta niin sitten kasvaa taas terveitä kuusia.  Toinen vaihtoehto on että joka 5 taimi on koivu ja risti istutus niin koivun juuret kattaa koko metsän. Koivun parkkihappo pitää tyvilahon kurissa. En ole yhtään tyvilahoa löytänyt suuren koivun läheltä. Mutta koivun mitan ulkopuolelta kylläkin.

    Remie

    On noissa jotain vikaa ollut jo aiemmin, ei mänty tuomoista tussua kasvata runkoon. Tussusta lähtee taas terveen oloinen latva. Onko sinulla vanhempia noita tussupuita. Sahatessa noita näkee ja puu on sairas lustot ovat solmussa ja monesti puutavara katkee jo käteen otettaessa.  Jos tulevaisuudessa kuvataan joka puu niin nuo menee massapuu kasaan. Kunhan oivaltavat vielä oksien lukumäärän kierroksella niin massaa alkaa syntymään runsaasti. parasta olisi jos vain toisella puolella olisi pienet oksat 2kpl . Tahtoo vaan olla 4 suurta ja paksua tai 6 jopa 8 kpl , jotka ovat jo täysin sellu puita. Lustojen pitäisi kiertää oksat ehjinä eikä solmuilla ja risteillä miten sattuu.  Saha läpäisee puun viivasuoraan ja katkaisee kaikki vuosirenkaat ja se on huono asia se. Puu pitäisi kyetä sahamaan syiden mukaisesti. Mahtaako kuvantaminen paljastaa sen kuinka kiero puu on. Tuokin pitäisi kyetä huomioimaan kun metsää kasvatetaan että puut kasvaisivat suorasyisesti. Aika nolo tilanne kun kasvatta puut järeäksi tukiksi jotka sitten osoittautuu kelvottomaksi tukkipuuksi jotka pitää laittaa sellukattilaan. Aivan kuin on nyt näiden aavemänniköiden laita joissa on suuria mustia oksia niin paljon kuin mahtuu. Ei niitä sahata kannata , selluvelliä niistä voi keitellä ajankuluksi.

    Remie

    A.J onhan sinulla se kaasu toisena. Ei taida auton pinta-ala riittää kuin ylläpito lataukseen. Tämä autoilu on siitä hauska että poliittisesti ohjaillaan noita päästöjä. Taannoin oli että diesel nokee kaikki paikat, sitten ei nokenutkaan yhtään, nyt taas nokeeaa. Dieseleistä halutaan eroon kovilla maksuilla. Kun dieselit taas häviää niin ne lopettavat nokeamisen , kumma ettei politiikot huomaa asian yhteyttä. Ei kai ne nokea kun on sulatettu bensiiniautoiksi. Hetken päästä on sähkön ja kaasun kanssa samaa pelaamista. Kovin päämäärätöntä päättämistä. Voisin nimetä ilmiön pakkomarkkinoinniksi. Tuleehan siitä verotuloja kun ihmiset ostavat ulkomaisia autoja joita korjataan hampaat irvessä yötä päivää ja palkasta asentajat maksavat veroa. Tässä kohtaa ei huomata eikä välitetä siitä tosiasiasista että raha katoaa ulkomaille kuin lumi kevällä. Kyllä se on niin että raha tätäkin yhteiskuntaa pyörittää eikä pelaaminen ja keinot rahan pysymiseen rajojen sisäpuolella pysymimeen on hyvin huonot jopa kelvottomat tällä hetkellä. Postin lakko auttaa. Lentolakko auttaa. Lauttaliikenteen pysäyttäminen auttaa. Nuo ovat pelkkiä hyviä toimia kunhan olisivat hyvin pitkiä ja laajoja lakkoja. Pitäisi saada neuvottelijat kiihotettua ravotautisiksi jotta lakot jatkuisivat  vain ikuisesti. Kaikki tuommoiset huu-haa humpuukit lakkoon. Lakkolaiset tekemään oikeaa tuottavaa työtä joka tuo rahaa maan rajojen sisäpuolelle vastapainoksi aiemmasta viemisestä.

    Remie

    Epäkohta löytyy järjestelmästä joka tulisi korjata. Ihminen joka on työskennellyt koko ikänsä ja maksanut kaikki maksut kuten kuuluukin, myös eläkekemaksut. Työkyky ennen eläkeikää heikkenee tai mailmantalous sakkaa kuten 2008 jäkeisen elämän jolloin ansiot romahti monelta. Nyt kävi niin että kertyneet eläkkeet romahtivat samoin tein kun 6 vuotta maksoi vain minimi maksuja kun rahaa ei riittänyt suuriin eläkemaksuihin. Nämä ihmiset saavat nyt sen minimi eläkkeen samoin kuin ne jotka eivät ole päivääkään olleet työelämässä vaan lusmuilleet koko ikänsä kaken laisten kepulikonstien kera.  Kuinka tämä on Suomessa mahdollista. Toinen on maksanut miljoonia eläke makasuja ja kaikki mitä kuuluu ja toinen ei mitään vaan koko ikänsä elänyt toisten siivellä saa saman. Mitä helvettiä oikein on ajateltu kun näitä pykäliä on rustattu. Tuo työssä käyvä kun olisi laittanut rahat pankkiin koko ikänsä niin häneltä ei olisi raha loppunut koskaan eläkeellä olon aikana. Tämä kohta tulisi korjata jotta nuo lusmuilijat saadaan vaikka keräämään kaljatölkkejä ojanåientareilta korjuun. Kannatan pakkotyölaitosten avaamista jonne ängetään jokainen joka ei saa työtä muuten. On työläisen halventamista kun joku ratsastaa röyhkeästi ahkerien siivellä. Ja saa lopuksi samat edut kuin  ahkera.

    Remie

    S-autoissa ei vielä ole sähköautoveroa eikä ydinjätemaksua eikä ylipainomaksua. Saako noita raskaita s-autoja edes ajaa henkilöautokortilla. Kuinka on matkailuvaunun veto, pitääkö olla työntävä perävaunu polttomoottorilla vai pitääkö sekin olla sähköllä. Auton sähkömoottorit tuskin on mitoitettu 2000kg perävaunulle. Kyllä niitä maksuja sähköautoon löydetään kunhan yleistyvät, nauttikaa nyt kun vielä voitte.

    Remie

    Lohkaisin jossain viheessa keväällä että sähköautoon on otettva bensiini agregatti takakonttiin mukaan mikä takaa matkan jatkumisen. No nyt retostellaan tuolla älyttömällä idealla. Kysymyshän on samasta asiasta, jos s-auton sähkö tehdään kivihiilellä. Voi voi.

    Remie

    Minulle on opetettu että kaava pitää toimia molempiin suuntiin. Myös kaikilla tekijöillä. Kun puhutaan saman asian yhteydessä kuutioista ja tonneista niin luottamus on kovilla. Toki kuution suhdeluku on 1000 kuten tonnillakin mutta niitä ei voi sekoitttaa keskenään muuttamatta kuutiota ominaispainoksi tietylle aineelle. Asiaan liittyy niin paljon epävarmuustekijöitä että en ala edes laskemaan , jätän asian aktiivisille ammattilaisille. Mieluummin pysyttäisi kaiken aikaa samoissa yksiköissä niin ei tulisi epäilijöitä matkaan. Jos joku haluaa kilot kuutioida niin noin painkokertoin on, joka on riittävän tarkka kuutioimiseen. Anteeksi jos aiheutin sotkua. Hyvää jatkoa.

Esillä 10 vastausta, 281 - 290 (kaikkiaan 1,799)