Käyttäjän Remie kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 271 - 280 (kaikkiaan 1,799)
  • Remie

    Jotenkin nurinkurista korjata metsien kanssa ihmisten itsensä aiheuttamia hiililä. Nuo hiigeneraattorit pitää sulkea ja elää sen mukaan mihin on varaa. Tämä käsittämätön syntymättömien sukupolvien ryöstäminen pitää lopettaa. Kansakunnat ovat kuin umpijuoppoja tilipäivän jälkeen ensimäisenä arkipäivänä ollaan förskottia pyytämässä. Meillähän on kirjoittamaton laki älä syö enempää kuin tienaat. Nyt syödään kaiken aikaa ja ja kaikkea enemmän kuin tienataan, ja se pirun väärin . Kuka tai mikä on se taho joka lopettaa tämän hulluuden. Kyllä korjaukset pitää kohdistaa vian aiheuttajiin. Ei vettäkään voi ammentaa kaivosta jos vettä ei ole kaivossa.

    Remie

    Luulen että lasketaan jokin alue paljonko on hirviä ja kerrotaan pinta-alla. Meillä etelässä en ole 10 vuoteen nähnyt kuin yhden hirven, tosi helppo laskea. Lentolaskentaakaan ei ilmeisesti enää suoriteta, viimeinen kommentti oli mitä niitä laskee kun ei niitä ole. Tampereen ylä ja itä puolella voi olla vaikka kuinka hirviästi  hirviä. Jokin selitys pitää olla. Käyntini pohjoiskarjalassa hämmästytti suuresti kun heillä on hirvi ja ilves ongelma , kun meillä on iso valkohäntäpeura ongelma. Tällä systeemillä ei asia korjaannu jos ei aleta tekemään tosissaan jotain. Metsämiehet väittävät VHP kuljettavan kolmea vasaa mukanaan , kenekekä nuo vasat ovat jos ei emäpeuran omia. Jos aina lasketaan että peura lisääntyy vain yhdellä ja kuitenkin syntyy kolme niin tilanne on toivoton. En tiedä onko hirvellä nuo kakoset mahdollisia mutta jos hirviä on haitaksi niin silloin niitä on liikaa. Tapetaanhan susia ja karhuja vaikka niitä ei ole kuin muutamia. Onko siinä sitten suuri ero jos susi pistelee lampaan silloin tällöin tai hirvi tuhoaa puuntaimet järjestään. Sama VHP peuran kanssa. Tasapuolisuuden nimissä vahingot pitää minimoida kaikissa tapauksissa.

    Remie

    Kyllä kuluttajien on alettava ajattelemaan seurauksia kun ostoksia tekevät. Suomi on lähes lepotilassa oleva valtio. Paljon on tuotteita joita voitaisiin tehdä meillä kotona ja vaikka saada myytyä muihin maihin mutta lainsäädäntö jarruttaa pienimuotoista tuotanoa. Moni is yritys on lähtenyt pienestä alkuun kuten Nordel  aikoinaan Saloran kanssa josta Kasvoi Nokia.
    Nokia pääsi markkina johtoon joka johti  siihen että kehitys pysähtyi ja kilpailijat pyyhälsi ohitse. Tilanne oli hullu kakki kuvitteli että Nokia kestää mitä vain , lopetettiin Nokian puolustaminen kaikki tahot vain rahasti nokialla , rahaa jaettiin holtittomasti , eropakettien ja suunnattomien optioiden muodossa, eläkkeitä alettiin maksamaan ennätyssuuria joita työntekijät nauttivat edelleen minimaallisen työpanoksen ja suurien palkkojen lisäksi, kaikki oli vielä monessa tapauksessa hyvin lyhyt kestoista. Vaikutukset säilyvät vielä pitkään tulevaisuuteen. Suuret eläkkeet menevät väärille ihmisille ja vain siksi että yritys ajettiin väkisin perikatoon. Mainitsemasi aurinkopaneeli joka on hyvin yksinkertainen läpyskä , hyvin voitaisiin tehdä kotimaassa ja säästää kuljetus jolloin asia olisi ilmasto teko. Kaikkeen kuljettamiseen ja kulkuun liittyy aina tuo ilman pilaantuminen ja tähän puoleen kiinnitettävä huomiota. Planeetalle ei hetken päästä mahdu metsien muodossa niin paljon puita jotka nielisivät kaiken tuottamaamme hiilen. Myös kiinan ja Intian on vähennettävä kulkemista, enemmän pitää tuottaa paikallisesti. Ei voida ajatella että on vain yksi tehdas joka tuottaa yhtä tavaraa ja sieltä kujetetaan joka kolkkaan, ei siihen ei pidä tähdätä. Mieletöntä on että Brasiliasta tuodaan sianlihaa Suomeen kun sika kasvaa täälläkin, jos oma tuotanto ei riitä niin hinnan pitää antaa kohota jotta halukkaita tuottajia syntyy. Toimii joka tuotteelle ja joka paikassa. Markkinoita ei saa säädellä lyhytnäköisillä säädöksillä. Asiat pitää oppia ajattelemaan loppuun asti.

    Remie

    Juu ja Kongon lapset kaivaa sitä meille käsineen ja osa heistä kuolee nälkään tai tauteihin. Lasse näkee asian mahdottomuuden, sähköauto  on yliampuvaa näillä eväillä. Näillä näkymin pitää vielä keskittyä kehitystyöhön ja sähkö pitää saada syntymään autoon kotikonstein ilman teollista tuotantoa. Ollaan kähdetty ISOSTI liikkeelle, tehot pitäisi laskea sille tasolle että juuri riittää liikkumiseen, kilowatteja on ehdottomasti huikeasti liikaa. Ulkonäkö on tuskallisen pramea, aivan turhaan ulkonäöllä ei liikuta senttiäkään. Luonnonvaroja pitää alkaa säästämään. Kulkuneuvon perimmäinen tarkoitus on liikkua paikasta toiseen. Järjettömyydet pitää opetella unohtamaan. Sillä ei ole mitään väliä miltä auto ulkoapäin näyttää kun itse on sen sisässä. Eikä auto ole mikään esittelykapine kun velaksi saa jokainen mikälaisen vekottimen tahansa kunhan luottotiedot ovat kunnossa. Mikä ihme ihmisiä vaivaa. Kapitalismin pitää ottaa järki käteen tai kapitalismi loppuu omaan mahdottomuuteen. Kapitalismia voidaan syyttää valtaosasta ongelmia joita kansakunnat kohtaa. Kapitalismille on mahdotonta puhua järkeä ja asettaa sääntöjä, kansan on tehtävä valinnat kapitalismin vaikutusten vähentämiseksi jopa poistamiseski. Kansa on kapitalisin työkalu jota kapitalistinen järjestelmä ohjailee mielensä mukaan. Tuota ohjailua vastaan voi vain taistella ostamalla vain välttämättömät tuotteet. Kulutusjuhlat on lopetettava ja pelastettava mitä pelastettavissa on.

    Remie

    Douglas-taimet pistää tietysti poskeensa mäntypistiäinen. Sitähän meillä esiintyy välillä hyvin runsaasti. Kun alamme jotainn viljelemään niin kyllä kasveille yleensä jokin vitsauslöytyy joka iskee kasviin pahimmalla mahdollisella hetkellä. Pitäisikin antaa luonnon hoitaa tuo viljely ja nauttia vain niistä antimista joita on tarjolla. Kun jotain on runsaasti tarjolla niin sillä ei juurikaan ole rahallista arvoa. Niinhän se oli jätti balsamin ja kurtturuusun kanssakin, niitä ostettiin ja tuotiin tänne nyt niistä pitää päästä eroon. Ei kai vieraat puut nyt ole missään avaiasemassa kun meillä kasvaa omaakin lajiketta. Vaikuttaa että ruoho on taas vihreämpää aidan takana. Jos tuleekin tilanne ojasta allikkoon.

    Remie

    A.J :  En tiedä miten lie onnistuu, kun kaupan esteitä ei nykyaikana saisi pystyttää. ;  Mitä tuo lause tarkoittaa. Miksi ei saa kaupan esteitä pystyttää?
    Onko joku päätös tehty. Tuo päätös juuri on kaiken ongelman ydin. Kauppaa tehdään aivan liian paljon ja turhaan. Kaikkialla pitäisi alkaa tulemaan toimeen sillä mitä omasta maasta löytyy. Liikenne pitäisi juuri saada loppumaan , mieluummin vielä kokonaan. Mitään tuotetta ei enää tehdä siellä missä sitä tarvitaan, kaikkea raahataan ympäri planeettaa ties kuinka monta kertaa ennen kuin tuote päättyy kuluttajalle. Näinhän ei missään tapauksessa saisi olla. Kuljetukset juuri kuluttaa planeetan luonnonvaroja, saatuttaminen johtuu kulkemisesta. Liikuttamista pitää rajoittaa sillä tavoin että tehdään mahdolliuus tuottaa paikan päällä tuotetta. Tilanne muistuttuttaa hölmölän touhulta jotka kantoivat talvella vettä avannosta toiseen. Päättäjät näpertävät turhanpäiväisyyksiä kun lähtöasetelma on metsikössä. Onhan EU suuri pakotteiden asettaja ja aina ensimmäisenä niitä asettelemaan , EU on pykäläviidakko joka hetken kuluttua estää  ihmisen olemassa olon. Kaikesta humpuukista tulisi luopua välittömästi, hupuuki on roinaa ja röhnää joka aikansa lojuu kauppojen hyllyillä ja hävitetään kaatopaikoille tai polttolaitoksiin. Tulli kaataa alkoholia valtavat määrät viemäriin , kyllä siitäkin voisi bensiniä tai liuotinta tehdä.
    järkyttävän paljon tulli määrää tuhottavaksi tuoteita jotka pykälä kieltää täällä käytettäväksi ja kuitenkin tuotetta käytetään toisaalla täysin turvallisesti ilman ongelmia, yleensä on vielä kertakäyttö kapineesta kysymys. Mitä täkin hölmöily on. Ollaanko EU rajojen sisällä jotekin vajakkeja ettemme osaa noita tuotteita käsitellä mutta ulkopuolella osataan. Emmehän osaa huumeitakaan käyttää emmekä kylpysuolaa joka saa ihmiset raivoamaan mutta silti tuodaa joka päivä rekka kaupalla, estäisät noiden saapumisen maahan mutta mitään toimia ei noita vastaan saada aikaiseksi. Miksi Suomi pelastaisi planeetan jollain 0,7 promillen osuudellaan hiilinielun muodossa. Väestön kasvu on jo paljon enemmän. Kuljetusalan lakot ympäri planeettaa on ympäristöteko jos mikään. Öljyjalostamoiden lakot vielä suuremmat vaikutuksiltaan vielä isommat. Toimet pitää kohdentaa ongelmien aiheuttajien alkulähteille eikä kansalaisiin. Joku kansan osa vähentää ongelman aiheuttamista niin tuotteen hinta laskee ja kulutus nousee vastaavasti tuplaten kun tuote on halpaa. Tämä on markkinataloudellinen ongelma.

    Remie

    Katselin marketin parkkipailla olevia latauspisteitä, ei minkään näköistä hintatietoa kilowatilta. Jotain kumman korttia kaupiteltiin, eikä siinäkään hintaa. Eikö myytävässä tuotteessa pitäisi hinta olla näkyvissä. Kaksi paikkaa eikä jälkiä maassa että tänään olisi ollut käytössä, tuskin huomennakaan. Mitähän nuo lataukset tekee omakotitalon sähköille kun maximi teho otetaan päivästä toiseen, liitokset löystyy ja lämpöä alkaa syntymään kaapeleihin, oma näkemys on että latauspiste omakotitalon pihalla pitää olla ihan omansa ja kaukana talosta, virta otettu suoraan mittarista jossa omat sulakkeet lataukselle. On tuommoinen kuormitus sen verran rankkaa OK talon sähköille. Jokainen tietysti päättää itse niin kauan kun saa päättää mutta pykäliä on tuohonkin varmaan tulossa turvallisuuden nimissä. Pääkaupunkiseudulla kun 2000 pistoketta työnnetään kiinni verkkoon ja jokaisesta 16 A virtaa niin se on kova kulutus ajoittain joka aiheuttaa monen moista murhetta. Virran latauslaitteiden maksimiteho on 22 kW, 32A. Tavallisen asuinkiinteistön sähkökapasiteetille tämä on usein liian paljon. 16A sulakekoko tarkoittaa kaksinkertaista latausaikaa. 160A traktorin akku 10 tuntia. Sähköauton akkujen A määrää ei kerrota, eikä oikein Volttejakaan. Asia on tehty mahdollisimman himmeäksi.

    Remie

    Harvennuksien tärkeyttä pitää voimakkaasti painottaa jotta metsä ei pääse ränsistymään. Kokemattomat uudet sukupolvet ei enää kykene hoitamaan asiaa jos me emme pidä heille mallimetsiä pystyssä, niin vanhoja kuin taimikoitakin ja siltä väliltä. Meillä on kokemusta  ja tietämys ei yksin riitä metsätaloudessa, tietoa meiltä jää riittävästi mutta soveltaminen käytäntöön on vaikeaa ja kynnys iso kun heti ei saa tiliä. Jos Kanadan luokan metsätuho pääsee meille leviämään niin maamme on pitkään lohduttoman näköinen ryteikkö. Olen ajanut noita metsäteitä kauhistuneena ja vielä kun kuulin että tuholaiset ovat asialla niin olo oli aika avuton ja tunsin itsen hyvin pieneksi.

    Remie

    Reimalle kannatus. Ihan asiaa.
    Vielä eräs lisäys. Digi postissa on sekin hyvä puoli että huumeet jäävät lähtö maahan. Ei niitä täällä tarvita.

    Remie

    Parempi aihe olisi väline jolla työhön lähtee.

    Mazda on kehittänyt bensiinimoottoriaan jo pitkään, ja ensimmäinen vaihe oli Skyactiv-G, joka on ollut tähän saakka ainoa vaihtoehto Mazda3:een. Uusi Sky­activ-X on siitä edelleen kehitetty versio, jossa sylinteriin suihkutetaan erittäin laihaa ilman ja polttoaineen seosta.
    Edestä tai sivulta katsottuna uudella moottorilla varustettu Mazda 3 ei eroa millään tavalla kesymmistä sisaristaan.
    TONI JALOVAARA
    Puristustahdissa sytytystulpan ympärille ruiskutetaan vielä pieni annos polttoainetta, joka sytytetään normaalisti sytytystulpalla, minkä jälkeen koko seos saadaan räjähtämään puristussytytyksellä dieselmoottorin tapaan.

    Normaalisti bensiinimoottorissa polttoaineen ja ilman optimaalinen seos on 14,7:1, mutta Mazdan ihmemoottori toimii jopa 50:1 seoksella. Lisäksi moottorissa on mekaanisen ahtimen tyylinen ilmakompressori sekä vielä hihnakäyttöinen kuuden kilowatin tehoinen käynnistingeneraattori, minkä myötä autoa voidaan pitää kevythybridinä.

    Edistyksellisillä teknisillä ratkaisuilla ei ole mitään arvoa, elleivät ne toimi käytännössä. Mazda3:n suhteen ei ole syytä huoleen, sillä uusi moottori ilahduttaa ensimetreistä alkaen. Vaihdeopastin pyytää siirtämään valitsimen suuremmalle heti kun käyntinopeusmittarin neula ylittää 1 000 r/min rajan eli melkein tyhjäkäynnillä. Tällä pyritään parhaaseen mahdolliseen taloudellisuuteen.

    Ajamamme yksilön yhdistetty kulutus on uuden varsin realistisen WLTP-mittaustavan mukaan 5,6 litraa sadalla kilometrillä. Parinsadan kilometrin lenkillä liikuttiin kaupungin ruuhkassa, kiivettiin reippaasti mutkaista vuoristotietä ja ajettiin moottoritiellä sallittua 140 km/h nopeutta. Silti kulutus jäi ajotietokoneen mukaan vain 5,3 litraan sataa kilometriä kohden. Kollega tuli alamäkivoittoisen puolikkaan hotellille litraa pienemmällä kulutuksella: dieselmäinen kulutuslukema, kuten luvattiin.

    Suorituskykyä löytyy, mutta mitään turbomoottorin kaltaista potkua Sky­activ-X ei tarjoa. Vaihde pitää siirtää pari pykälää alemmaksi, että maisema alkaa vilistää. Alle 2 000 r/min käyntinopeuksilla moottori on hivenen tukkoinen. Kiihtyvyys on oikeastaan tuntumaa parempi, sillä moottori toimii vääntökäyrän mukaisesti – suoraviivaisesti.
    Takaluukussa on pieni merkki, jonka X-kirjain KUVA: TONI JALOVAARA
    Heiko Strietzelpainottaa, että moottorista ei haluttu ottaa ulos huipputehoa, vaan painotus kohdistuu arkiajossa käyttökelpoisiin ominaisuuksiin – ja tietenkin taloudellisuuteen, vaikkei Strietzel sitä sanokaan.

    Muilta osin uusimoottoriseen Mazda 3:een pätee kaikki sama, mitä on aiemmin sanottu Skyactiv-G-moottorilla varustetuista versioista. Ulkonäkö on tyylikäs. Etenkin parhaimmalla Luxury-varustetasolla ohjaamo on mallinimen mukainen eli ylellinen.

    Tunnelma vähän järkkyy, kun autolla lähtee ajamaan, sillä jousitus on säädetty tarpeettoman tiukaksi. Auton tunnelmaan sopisi mukavuuspainotteisempi alusta. Toisaalta jyrkissä kaarteissa ajaminen on nautinnollista, kun keula ohjautuu tarkasti kuljettajan osoittamaan suuntaan.

    Ajotietokoneen mukaan virallinen kulutuslukema on normaalissa ajossa helposti alitettavissa.
    TONI JALOVAARA

    Uusi moottori on ollut tilattavissa jo kesäkuusta alkaen Mazda 3:n keulalle ja se on todella harkinnan arvoinen. Noin 3 000 euron lisähinnalla saa 60 hevosvoimaa enemmän eli melkein 50 prosenttia lisää tehoa ja pienemmän kulutuksen. Toisin sanoen jokainen kilometri tuo takaisin lisäinvestointia.

    Hinnat alkavat viistoperäisen Vision-varusteisen 28 490 eurosta. Tuon korimallin kanssa Skyactiv-X:n saa myös nelivetoisena, jollaista mahdollisuutta ei moni kilpailija tarjoa.

    Mazda on kulkenut bensiinimoottorin kanssa omaa tietään keskittyen vapaasti hengittävän rakenteen kehittämiseen.

    Uusi Skyactiv-X todistaa, että mahdollisuuksia parempaan on vielä olemassa. Bensiini- ja dieselmoottorin parhaiden ominaisuuksien yhdistämisessä Mazda on onnistunut yllättävän hyvin.

Esillä 10 vastausta, 271 - 280 (kaikkiaan 1,799)