Käyttäjän Remie kirjoittamat vastaukset
-
Ei ole tontista eikä tilasta kysymys eikä asuinrakennuksesta kysymys. Korjaan Tilajako joka kulkee maanmittauslaitoken mukaan tonttijaon nimellä ja sitä he käyttävät vaikka on tilojen uudelleen muotoilusta kysymys.Tuolla tontilla on yksi rakennus josta peritään eri nimllä kolminkertainen kiinteisövero.
Sama rakennus on Tuotantotila n:1 , talousrakennus n:2 , ja varasto n:3. Kuinka voin, tehdä oikaisun kun sellaisia ei ole.
Kirjoitanko kaavakkeen reunaan: rakennukset n:1 ja n:2 joita ei ole koskaan ollutkaan pitää poistaa. Mitä kuvittelette kaavakkeen lukijan tekevän.
Kuinka te toimitte viranomaisena tässä tilanteessa. Ette te voi poistaa sellaista jota ei ole.
Remie 27.11.2019, 19:45Ehkä Jees haluaa vaihtaa autoa parikertaa vuodessa mutta hiilinielu ei tykkää sinun vaihtamisistasi. Jokainen auto jonka jees ostaa ne rahat menevät ulkomaille, ostaisit kotimaisen auton niin siitä olisi jotain hyötyä. Jos ei kotimaassa tehdä autoja niin voit perustaa autotehtaan ja työllistää 5000 ihmistä. Sitäpaitsi jos muistat olibn vahvasti sitä mieltä ja olen sitä yhä että autoissa riittäisi tehoiksi 30 KW jolloin jäisi nuo tietkin ehjksi ja säästöä syntyisi sieltäin, eikä olisi tarvis laskea bitumia niin usein. Siis vaihdata moottorisi 30 kilowattiseen. Toisekseen ei se ole voittaja joka ajaa paljon vaan se on voittaja joka vähän tai ei lainkaan. Realistinen käsitys tarpeesta on näköjään kadonnut monelta ja siksi olemme tässä tilassa jota moni ei edes vieläkään tiedosta.
Remie 27.11.2019, 19:34Minulla on aavistus että laskusuhdanne hoitaa tuon hiilinielun Suomen ja suomalaisten puolesta. En asiaa matemaattisesti osaa ajatella mutta käytännön puolelta kylläkin. Kun ihmiset alkavat säästämään he saattavat hakea työpaikkansa lähempää kotiaan tai ovat muutoshakuisia ja muuttavat työn perään. Liikenne on kuitenkin aika merkittävä hiilentuottaja jo pelkän kaluston ja materiaalin kuten renkaiden ja kulutusosien suhteen. On iso askel parempaan kun nuokin saadaan minimoitua. Nyt pitäisikin tehdä toimet että työmatkat eivät kulkisi risiin niin että H-Linnasta käydään pääkaupungissa ja päin vastoin, vaan että työpaikat olisivat paikkakunnilla jossa asutaan.Tämä asetelma pitäisi saada asettumaan minimi tasolle. Tietysti yhteikunta saa verotuloja kun polttoaineita ostetaan mutta myös on työmatkavähennykset ja autoedut jotka kiihottavat tekemään hiiltä. Tuo on epäkohta johon voisi puuttua. Tietysti ensialkuun kirpaisee mutta tasoittuu kun ihmisillä on kuitenkin vapaus valita ja tehdä toisin ja itelleen edullisin valinta. Tällöin tuottavat yritykset saisivat lievemmän tuomion vaikka hiiltä hallitusti syntyisikin. Suomen tulee pitää kiinni viennistä, se on elin ehto meille kun rikkauksia ei ole yltäkylläisesti. Pyristely ja räpistely meidän rajojen sisällä ei lämmitä kokonaisuutta ajatellen lainkaan, kaiken lainen pelaaminen on resurssien hukkaan heittämistä joka tulisi saattaa ei toivottujen asioiden listalle.Varustamoja tuetaan ja avustetaan, painopistettä voi siirtää lipputulojen suuntaan jolloin avustuksia ja tukia voitaisiin supistaa , näin voisi lauttaliikenne urautua kohtuulliselle tasolle lautta päivää kohti hoitaisi tarvittavan yhteyden,Niin Ruotsiin kuin Viroonkin.Viinaa saa Suomen Alkosta joka tuo verorahoja kotiin.
Remie 27.11.2019, 18:56On ikäänkuin moottorien suunnittelijat olisivat oikein paneutuneet tekemään sellaisen rakenteen, että vaihtotyö on mahdollisimman vaikea ja kallis.
Tämä jätkän kommetti on enemmän kuin paikallaan.
Olen seurannut pitkään näitä nyky autoja ja päätynyt seuraavanlaiseen lopputulokseen.
Ennen kun ei ollut oikein kunnon välineitä eikä oikein edes osattu tehdä hyviä autoja ja moottoreita , yritettiin kuintenkin tehdä mahdollisimman hyvin ja ja pitkäikäinen käytökapine. Tässä 25 sitten tässä asiassa jo onnistuttiin oikein hyvin moottorithan eivät rikkoontuneet koskaan vaikka olisi ajanut ikuisuuden. Auto tehtiin käyttöön iäksi.
Nyt tilanne on toinen nyt osataan tehdä niin hyvä auto että mekanisiin osiin saadaan haluttu lujuus jonka kestoikä voidaan laskea lähes 1000 km tarkkuudella hieman ajotavasta riippuen. Nykyään tehdään ajoneuvo vain kaupallisia tarkoitusperiä palveleva kokonaisuus.
Nyky autot tehdään vain tietyksi ajaksi ja kauppatavaraksi kuin helppoheikin kammat 1950 luvun markkinoilla.
Se on pakko myöntää että osaavat tehdä pirun hyvin huonoja autoja.Remie 27.11.2019, 17:24Muistan kyllä nuo 1970 luvun hirveät palkat joita verrattiin metallin palkkoihin paperityöläinen sai kolminkertaisen palkan metallin palkkoihin nähden. Palkka liuskoja tarkasteltiin ja päiviteltiin suuria eroja syyksi vedettiin kolmivuorotyö johon ei oikein halukkaita niin löytynyt. Hyväpalkkaisuus myös näkyi kauaksi, purjeveneen maston pituus kertoi aseman paperityöläisenä. Eräs sukulaiseni oli juuri tuollainen miljonääri siihen aikaan ja hän kertoili sisäpiirin tietona. Mahtaako nykyään syntyä miljonäärejä palkkatyöllä.
Remie 27.11.2019, 17:111980 luvulla tuotiin männyntaima Valkovenäjältä . Sain sellaisen erän ja tänään katselin puustoa joka oli istutettu 1,5 metrin välein. Monen harvennuksenkin jälkeen on vaikea kuvitella että niistä koskaan tulee kunnon tukkipuuta. Tahtovat olla vääriä ja oksat ovat todella kovassa, nyt pitäisin karsia tuonne 15m asti kaikki kuivat oksat pois niin noistakin kenties tuleekin joskus jokunen kunnon tukki. Kyllä se puu pitää olla alkuperältään samoista olosuhteista kotoisin johon sitä aiotaan istuttaa. Paljonko maaperä vaikuttaa niin sitä en osaa sanoa. Pohjois/Etelä suunta ei ainakaan sovi siirtoetäisyydeksi. Länsi/Itä tuntuisi myös kohtalokkaalta. Mene ja tiedä.
onhan niitä tuotu mikä on lopputulos metsässä, pihapuut on luku omansa.Remie 27.11.2019, 17:00Ihminen itessään on jo melkoinen hiilikuorma, koskeeko vain Suomalaisia ihmisiä joita 5 milj kun 7.5 miljardia on ihmisiä kaikkiaan. Miksi suomen pitää tehdä yksinään tätä mieletöntä hiilinielua. Australia polttaa kasvusto miljoona hehtaaria eikä kukaan riennä apuun miksi Suomi kantaa yksinään toivotonta vastuuta. Amerikka on joka paikassa aina ensimmäisenä miksi ei heitä ole patistettu auttamaan sammutuksissa. Sama oli EU: alueella kun oli metsäpalo kourallinen vanhoja eläkeläisiä oli kastelukannun kanssa palon reunalla. Kovin pintapuolista ja ulkokullattua meininkiä. Todellisuudessa kukaan ei välitä, koko tiedottamiselta ovat politiikot polttaneet pohjan pois kun suoraan kerrotaan muunneltua totuutta. Kukaan ei enää usko yhtään mihinkään ei edes siihen että omat rahat on loppu kun aina jostain tippuu ropoja kun vähän valittaa. Osaavat pirulauta esittää surkeaa ja sorrettua, mutta kun pitäisi jotain tehdä niin ollaan niin kipeää että.
Remie 27.11.2019, 16:12A.J . Olikin oikein hyvä linkki. Monikohan sotkeentuu kauriissa ja peuran vasassa keskenään. Minä en ainakaan ole niitä niin tarkasti katsellut kun laumoina pyyhältävät pihaltamme laiduntamaan. Pitääkin tiirailla tarkemmin. pitää melkoinen murjaani olla jotta kauriin ottaa hengiltä.
Remie 27.11.2019, 16:01Lakkohan edistää hiilennielemistä, nyt alkaa ilma kylmenemään vauhdilla. Kunhan ymmärtäisivät lopettaa hyvissä ajoin ettei Helsingissä ala putket jäätymään. Kunnon routaa ei sitten ole maassa ollutkaan 1980 luvun jälkeen , viljelys maille ja pohjavesille tekisi 3.m routa hyvää. Muista eräällä tietyömaalla 1970 luvulla kun maa oli yli 5m jäässä , sitä hakattiin kaivurilla rikki ja saatiin työ tehtyä aikataulun mukaan. Noita pakkasia kaivataan eteläänkin.
Remie 27.11.2019, 15:25Kyllä niitä löytyy sellaisia automerkkejä joihin ei vaikuta kilometrit eikä vuodet kun uutta osaa tarkotaan ilmaiseksi vielä 11 vuoden jälkeen on huollettu tai ei. Meillä oli sellainen auto jolla oli ajettu yli 500 000 km , tehdas lähetti kutsun että auton voi viedä huoltoon johon laitetaan koko ohjauslaitteisto uusi, siis koko etupää ilman moottoria. Alkuperäisessä ei ollut koskaan mitään vikaa ollutkaan eikä ollut tuolloinkaan. Auto vietiin kuten pyydettiin koko hoito vaihdettiin , mitään eroa ei huomannut millään tavalla mutta tehtyä tuli . 400 000 auto liikkui tuon jälkeen eikä mitään vikaa ilmennyt. Kukaan ei koskaan kertonut miksi operaatio piti tehdä mutta tehtiin vaan. Auto oli aito japanilainen. Nykyään eikuulemma pääse moisia kilometrejä millään autolla ilman monia osien vaihtoja. Jarrut pitää vaihtaa useista jo 20 000km kohdalla eli 10 kertaa että pääsee 500 000 km ja valtava kasa niveliä mahtuu tuohon matkaan. Nyt onkin perus ajatus karannut virtuaali tasolle. Autohan pitäisi olla käyttö kapine , nyt auto tehdään vain kaupallista tarkoitusta varten ja se on hiton huono asia se.