Käyttäjän Remie kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 221 - 230 (kaikkiaan 1,799)
  • Remie

    Sähköauton lataus on kallista.

    Mikä tekee pistotulpasta noin hintavan, miksi johto ei voi olla Motonetin jatkojohto jonka saa 5 . Sama mokoma on moottorilämmitin johto. Johto on vielä kaiken lisäksi irrallinen ja moottorin pää on tehty siten että hajoaa jossain vaiheessa, usein huollossa Laitepaketti perusasennuksella: 1 625 €. Tuolla rahalla ajaa kaupungissa vuoden. Kaupallisuus on taas valloillaan. Ei niele hiiltä s-autot tulevaisuudessa, kun työnantajat lopettavat ilmaiset lataukset tai keksitään että lataus on luontaisetu ja palkkalisää, verot päälle.

    Lisäksi 3,6kw tarkoittaa sitä että 100kw akku kestää ladata 27  tuntia = yli vuorokauden . 100kw bensiiniä kestää tankata 10 min. Ei mikään hätäisen ihmisen kulkuneuvo vaikka 0-100km kiihtyykin 2 sek. Mieluummin ajelen 20kw moottorilla varusteulla bensiini autolla jota ei tarvitse noin kauaa juottaa.Näin mietittynä sähkö on kaukana tulevaisuudessa häämöttävä toive uni kulkuneuvoihin. 1930 luvulla kokeiltiin oikein tarmolla mutta siihen sammui kun virta loppui.
    <h3>3,6 kW latauslaitteen hinnat</h3>
    Pelkkä laite: 965 €

    Laitepaketti perusasennuksella: 1 625 €

     

    Remie

    Karjatilat alkavat olla aika harvinaisia ja sieltä tuleva lanta on suunnaton määrä jota on mahdoton hallita ympärisöystävällisesti.

    Nytkin vesistöihin joutuu suuria määriä ravinteita, yli 20mm vuorokaudessa vettä taivaalta on paljon.Biokaasun käytön yleistyttyä hinta hinataan samalle tasolle kuin muutkin polttoaineet.Sähköllä ja kaasulla on ihan sama tilanne. Silloin kun vehkeitä noille eco aineille on vähän niin näytetään vihreää valoa mutta kun lähes kaikilla on sellaiset niin kauhiat verot ja maksut päälle. Niinhän se on aina ollut ihan kaikessa. Ainoa vaihtoehto on lopettaa käyttö, ja kun kaikki lopettaa käytöt niin laitetaan niin suuri olemassaolovero että lopuksi pitää tehdä harakiri. Eli ei kannata tehdä mitään.Elämän oltava kallista muuten se ei ole elämää.

    Remie

    Lämmityksessä ainakin 11kg pulloilla  tulee kalliimmaksi kuin polttoöljy.
    Meillä 17€ pullo. Tällä laskulla ajo tulee kalliimmaksi kuin dieselillä tai ainakin yhtä kalliiksi. Ei tuo pullo kauaa trukissa kestä kun on tyhjä. Jos 11 kg pullo maksaisi 8€ niin sitten voisi ajatella. Noilla tankkaus asemilla kaasu ei kuulema maksa paljon mitään, kuinka paljon se sitten on kilo niin sitä ei kai tiedä kukaan. Joku kertoi että siellä myydään caloreita tai jouleja.

    Remie

    Tuo tietää sitä että alle 10 vuoden kuluttua kaikki suomalaiset asuvat uudessa asunnossa. Jopa 3 vuoden kuluttua. Kun keskimäärin 3 ihmistä asuu yhdessä huoneistossa . Hienojuttu. Kaupunkeja täyttää ikuinen betonipöly ja jatkuva purkupallon mäiske. Muutan maalle.

    Remie

    Fosforin keräämiseen tarvitaan jokin kemikaali. Jätevesijärjestelmäni käyttää sellaista. En ole lainkaan vakuuttunut aineen ympäristöystävällisyydestä mutta foforin ympäristöyställisyysdestä olen , se on 100% ympäristöystävällinen kuten typpikin, kali, mangnesium ja boori. Miksi jätevesiä pitää puhdistaa luonnon omista ravinteista. Menee koko touhu yli ymmärryksen. Ymmärrän jos noita aineita kaadellaan suoraan vesistöihin mutta maaseudulla jossa kymmeniä kilometrejä vesistöihin matkaa ja samaa tavaraa levitetään viljelyksille. Vaikuttaa hölmöläisten touhulta. Olen ympäristön suojelun kannalla vahvasti mutta järjen kanssa, miksi pitää liioitella ja vielä niin hiton isosti. Meillä kaupunki pitää olla siisti mutta sekin puoli on jäänyt huomiota vaille , ei ole siisti, määhnä ja velli valuu milloin mistäkin.

    Remie

    Eron petrooliin kyllä huomaa. Tämä oli toinen kerta , ensimmäisellä kerralla oli lehmän lannasta kyse ja nyt sikalan lietteestä. Olen tilallisen kasvatti ja nuuhkinut noita löyhkiä aivan riittävästi. Joko satsi oli jäänyt heikolle pesulle tai joku kokeilee oma-aloitteisesti itse tekemäänsä kaasua. Rikkivedyn taas huomaa mädästä kananmunan löyhkästä. Nyt pitäisikin A.J kiihottaa tankkaamaan kaasutankki lantakaasulla jotta saisimme varman tiedon. Eikö se onnistu ilman muutoksia. Tai kyllähän tuon joku tietää miksi nuo löyhkää. Jos haju on tuota luokkaa niin ei kyllä yleisty se on 100% varmaa.

    Remie

    Suomi polttaa sähköä ihan turhaan. Kaupungit voisivat pimentyä kello 20.00 ja kytkeä katu valot päälle kello 7.00 tunniksi. Kytkeä päälle kello 16.30 .

    Aivan turhaa polttaa valoja muina aikoina, kesällä ei valoja edes tarvita. Ihmisten turhamaisuus maksaa ihan hitosti. Jos ei näe ilman valon näyttäjää niin voi pysyä kotona. Meillä on sähköä aivan liikaa 20% tästä määrästä riittäisi kun turhat karsitaan pois.

    Remie

    Ajoin ilmeisesti biokaasuauton perässä, kaasu oli selvästi tehty sikalan lietteestä. Kysymys oli joku iso Volvo . Joko autossa oli vika tai kaasussa,kuljettaja se ei voinut olla. 100% varmuudella ei tule yleistymään jos löyhkä on tuota luokkaa. Pidän myös kannattamattomana puuhana jos lanta on tuon kaasun oton jälkeen vielä viljelyksien lannoitetta. Hetken tuon kanssa väännetään kunnes lanta-autot poistuu teiltä. Pidän lanta-kaasua pelkkänä nimellä varustettuna. Kun lasketaan diesel polttoaine + sähkö joka kuluu kaasun valmistamiseen niin voidaan sanoa dieselin ja sähkön sekoituksesta jolla auto todellisuudessa kulkee. Sähkö tulee taas Helen hiilivoimalasta.

    Remie

    EDIT
    Näissä autoissa pitää muistaa hinta laatu suhde ennen kuin alkaa tekemään laatuvertailuja. On vähän sama juttu kun joku juo baarissa kuumaa vettä ja sanoo että voi hitto olipa laiha punssi joka maksoi 20 senttiä Toinen juo XO:ta tuplana ja maksaa 26€ minun oli oikein hyvä. Ero on melkoinen kuinka nuo voisivatkaan olla saman tasoisia. Toyotan maasturi maksaa noin 160 000 jos sitä vertaa Lada Nivaan niin kumpikohan on hinta laatu suhteeltaan parempi. Kyllä se Niva on ihan hyvä auto . Aivan sama on Punto , luulen että paljon parempi kuin moni 50000€  auto. Usealle ihmiselle riittää että liikkuu paikasta toiseen , toisille ei riitä ei sitten mikään. Auto tarpeen mukaan. Mitä tulee levyjarruihin takapäässä niin etuvetoinen auto ei tarvitse takapäässä levyjarruja ruostumassa kun siellä ei ole jarrujakaan, vaikka polkimen painaa pohjaan niin käsineen pyörittää pyörää. Takavetoinen on asia erikseen. Olenkin sanonut että kun laivan potkuri laitetaan keulalle ja kuorma-auto on etuvetoinen niin minäkin ostan etuvetoauton  ja sanoin tuon jo yli 50 vuotta sitten. Vielä ei se päivä ole koittanut. Etuvetoista autoa ei olisi koskaan pitänyt keksiä, ja toinen on hammastanko ohjaus , molemmat tuomittavia keksintöjä. EDIT

    Remie

    Kim1 on saanut saman suuntaiset kokemukset. Minä kun ajoin tasasella kestopäälystetyllä tiellä, eikä jarruja tarvinnut kun viimeisellä metrin matkalla. Mutta se riitti pitämään pinnat puhtaana. Jarruja ei kannata kuumentaa yli kuumaksi. Lämpö siirtyy metallia myöten tiiviste kumehin ja polttaa kumin joloin kosteus pääsee sylinteriin , kun näin käy on peli menetetty vaikka on aisi männät, runko on valurautaa ja ruostuvaa. Sama Alumiini sylintereissä alumiini hapettuu. Jarru levyä saa asi levyjä jotka ovat typellä karkaistu , ne eivät ruostu lainkaan. Lämmön suhteen ovat tarkemmat koska on jalometallista kysymys niin lämmön siirto kyky on huomattavasti parempi kuin valu 30,40,50, GRP 600 ja 700 sama GP:nä. Tuossa lista pehmeämmästä kovempaan valuun. Löytyy vielä kovemia valuja mutta se ei ole enää tarkoituksenmukaista.

Esillä 10 vastausta, 221 - 230 (kaikkiaan 1,799)