Käyttäjän Remie kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,571 - 1,580 (kaikkiaan 1,799)
  • Remie

    Jos minua tarkoitit niin huolsin ja korjasin ammatikseni ihmisten autoja , eikä oman auton rassaaminen innostanut yhtään vähää joten toimin siten ettei niitä rassaamisa olisi lainkaan ja todella vähällä olen päässyt. Auton perinpohjainen tunteminen ja ymmärtäminen on suuri etu, tosin siihen joutuu panostamaan.

    Remie

    No vuoristo ajo on sellaista että kannattaa ottaa vuokra-auto ja kertoa että aikoo kydä Norjassa Breikensolenilla ja peikonpolulla kruisailemassa niin katsovat sellaisen huolletun  vehkeen että pelaa synkronointi ja jarrut. Jäi mainitsematta vielä käsi jarru, jos rummut ja jarrulaikat eivät ole punaiset niin voi käsijarrulla yrittää hillitä menoa. jos se ei pidä niin silloin on lämpöä jo niin paljon akselistoissa että syttymisvaara on ilmeinen. Jähtyminen tuosta tilasta kestää tosi kauan. Kokemusta on ja joka kerta olen vilkaissut peiliin ja aina yhtä kalpeana. Kun selviää tuollaisesta niin kädet kyynärpäitä myöden ristiin  ja muutama valikoitu sana kiitokseksi. Tämä ei ollut  pelottelua tämä oli neuvo. Jyrkkä mäki kannattaa aina lähteä alas matelu vauhtia. Ja Peikon polulla niitä jyrkkiä mäkiä löytyy.

    Remie

    Uusissa autoissa lienee jarru nesteet ja jäähdytysneste jos on moottori. Minä en vaihda kumpiakaan ikinä. Akkukin alkuperäisenä kestää 18 vuotta kun ei irrota kenkiä, kun ostaa uuden akun niin 2-3 vuotta ja akku. Koskaan ei ole tarvinnut vaihtaa jarrupaloja sen kummemin kenkiä. Eikä ole myöskään nesteet vuotaneet mistään. 55 vuotta ajanut ja alalla ollut. Kun on asentaja niin tietää mitä auto sietää mitä se kestää ja mitä ei siedä  ja sen mitä se ei kestä näiden väliin kun asettaa ajo tottumuksen niin pääsee tosi vähällä. Pätee kaikkeen tekniikkaan valmistajasta riippumatta. Jokainenhan tekee muutaman huoltotoimenpiteen ennen ajoon lähtöä, katsoo että ilmanpaineet on joka renkaassa ja valot pelaavat  että jarrupoljin ei mene pohjaan, että autossa on polttoainetta ,eikä mikään varoitusvalo pala, ja että mottoritilassa on riittävästi liemiä ja nesteitä. Moniko nuo tekee ? Yleensä oiotaan ja sitten onkin paska auto, se hajosi.

    Remie

    Ei voi suoraan survoa vai 1 sisään vaan on pienennettävä 2 pykälää kerrallaan ja otetta kytkimillä sen verran pitoa ettei moottori juuri ja juuri mene ylikierroksille, jos moottori laukeaa on peli menetetty ja henki on löysässä, kaikkeen kun lisätään vielä paniikki niin alkaa menemään pieleen. Harkitusti ja vakaan päättävästi . Kylmä kytkin kestää melkoista luistatusta eikä sitä yleensä tarvita kuin muutama sekuntti. Automaatilla vedetään käsikäytölle ja pykälää vaan piennetään, varotaan kuitenkin kiskomasta Pakikka päälle, silloin alkaa tulemaan mujua. Neutraali on vaarallinen sihhen ei saa mennä. Automaatilla on parasta pitää se sportti tai vuoristo asento päällä jos sellainen löytyy. Lexuksissa se on yleensä unholassa, samoin pitkän vaihteen käytön esto, pitkä vaihde pois kun vuoristossa ajetaan. Joka ainoa nämyskä pitää löytää mitä autossa ikinä on kun mennään poikkeuksillisiin olosuhteisiin, takasumuvaloa myöden. Kenellä on kuorma-auto kortti ja ajanut kuorma-autoa heiltä voi kysellä lisää. Virtakin pitää osata katkaista ajon aikana niin ettei ohjaus lukkiudu, ja sen on onnistuttava. Jos auto alkaa savuamaan konehuoneesta eikä saa pysähtymään niin virta pitää saada pois. Autoon palaminen on kamalaa ja vauhdissa pois hyppääminen vielä kamalampaa , autoa pitää ohjata vaikka se ei olisikaan tiellä ja juuri niin kauan kun auto liikkuu. Ei mitään käsien nostoa korville ja huutamista se ei auta mitään.

    Remie

    Ensimmäinen oire huonosta jarrunesteestä on että kovassa jarrutukessa jarrupoljin tulee pehmeäksi ja painuu lattiaan kiinni. Se johtuu juuri vetisestä jarrunesteestä. Jarruneste kestää lämpöä paljon yli veden kiehumispisteen , likainen vesi kiehuu jo alle 100’ C , kun vesi höyrystyy on kuin olisi ilmaa jarrujärjestelmässä, ja kun jarrusatulat taas jähtyy niin taas löytyy jarrut kun vesi ei ole kaasumaisessa muodossa. On hyvin petollinen vika joka jokaisen autoilijan tulisi tietää ja pitää alitajunnassa. Etenkin kun ajaa vuoristossa, kuten Norjassa tai Ruotsissa, puhumattakaan Etelä euroopasta.

    Remie

    Ei tiedä mitä ajattelee. Kumpi on parempi itku vai nauru. Toivottavasti saadaan etukäteistietoa milloin aletaan yksityisiä metsiä realisoimaan yhteisen edun nimissä. Otin jo omaan käyttöön suurempia yli 300 vuotiaita mutta niitä on vielä runsaasti. En ole hakkuun kannalla koska maisema pilaantuu, ja metsä heikkenee laadullisesti roska puun tuottajaksi. päätöksiä olisi helppo tehdä jos tietäisi milloin taival päättyy maan päällä. Kovin on alkanut mustia pilviä esiintymään metsien yllä, auringon paisteesta huolimatta.

    Remie

    r.ritva. Pienin maasturi mikä löytyy markkinoilta. Mainostaa ei saa. Sillä pääsee vaikka on luntakin.

    Remie

    Kyllä tämä  autovakuutus koskee metsäautoja ihan yhtä lailla, nyt eläkkeelle jäänyt 75 vuotias tukkiautoilija , ei ainoatakaan kolaria ja samat maksut kuin 100 kertaa kolaroineella. Onhan se epäreilua nostaa puukuljetusten hintaa aivan mielettömästi kun peritään maksuja aiheettomasti, ja kenen hyväksi, vakuutusyhtiöt julkaisee mielettömiä tuloksia, nämä hienot kuljettajat kerää noita tuloksia.

    Remie

    Jotenkin vakuutusmaksu on perusteeton. Jokin myy systeemi olisi oikeudenmukaisempi. Jos on ajanut 65 vuotta eikä ainoatakaan kolaria, niin vakuutusmaksun tulisi olla minimaallinen jo kauan aikaa sitten. Kuinka ne kuljettajat jotka ovat tarkkoja ja väistävät onnettomuudet joutuu maksamaan taitamattomien ja huithapelien maksuja. Nykyaika kun kaikista pidetään kirjaa on pelit ja vehkeet. Kovin alkukantainen maksupolitiikka.

    Remie

    Meillä tällä on sellainen että sauna vaatii aina rakennusluvan. Vanhus vei saunan pyörien päälle rakennetun Sammattiin , kertoi 400€ sakosta kun vei ennen kun oli siihen lupa, luvan yhteydessä perittiin. Aika raju menetelmä. Tuo on sellainen asia jos kysyy niin lupa tarvitaan , ja jos ei kysy niin kukaan ei puutu. Taukotupa on erikseen siinä saattaa olla se ero. Aloin rakentamaan autotallia, siihen tarvitaan täällä lupa aina, muutin kuviin viime hetkellä vaja ja lupaa ei tarvita, vain ilmoitus, täällä 50m2 saa rakentaa ilmoituksella. Totta, ja vaja se on auto ei ole koskaan käynyt siellä joten olin mennä omaan halpaan.Eihän meidän autot ole 60 vuoteen olleet tallissa.

Esillä 10 vastausta, 1,571 - 1,580 (kaikkiaan 1,799)