Käyttäjän Remie kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 1,799)
  • Remie

    Totta mooses sahat ja kuidun tarvitsijat ostavat mahdollisimman  halvalla kun heidän tuottonsa on oston ja myynnin välinen ero. Ei palvele puun tuottaja ostajaa jos tilanne on mahdoton. Kääneisesti aivan samoin. Ainoa millä voi erottua on erikoistua tuottamaan sellaista jolla on kysyntää mutta niukalti tai ei lainkaan tarjontaa. Ennen oli ratapölkyt ja sähköpylväät jopa paaluja , nyt se ei käy ympäristösyistä. Lähes kaikkea on saatavana betonisena. Nyt pitäisikin kehittää tarve erikoispuulle ja luoda kysyntää noiden tuottamiselle.  Mieluummin saada kysyntä suunnattua ukomaisille tarvitsijoille , puissa pitäisi olla mukana mahdollisimman korkea jalostus aste. Eräs yritys koitti saada jakaa japanin markkinoille mutta kaatui ensimäiseen laskusuhdanteeseen kun ajautui laatuvaikeuksiin. Höylähirsitalon valmistus massa työnä on haasteellista, kun pitäisi odotella puun kuoleentumista niin ettei muutoksia enää veiston jälkeen synny. Männyllä on vielä sinistymisestä johtuva ongelma. Kuusilla taas kierous tuottaa ylitsepääsemätöntä pään vaivaa. Liimapalkeista tulee niin kallis talo ettei ostajaa enää tavoita mitenkään. Jokin muu kuten henkilöauton kori jota alkuaikoina tehtiin ja olivat hyvin kestäviä. Jopa minun ensimmäisessä autossani oli puu lattia. Oli aivan käsittämättömän hiljainen auto. Jokin puolihullu idea sen olla pitää jota haluaa jokainen ihminen planeetalta. Applen tietokone on yksi hyvä esimerkki, niin hullulta kuin se vaikuttikin ensialkuun. Ostin 2006 ja siinä olen pysynyt , enkä katunut ole koskaan.

    Remie

    Puuki puhuu asiaa. Jonkin ajan kuluttua kaadetaan pelkkää kuitua, kukaan ei viitsi odottaa että puu kasvaisi tukkipuuksi, varsinkaan laatu tukisi. Kukaan ei hetken päästä välitä mitä metsä kasvaa kun oksia jossain risussa kiinni. Sahat ampuvat omaan nilkkaan elleivät ala luokittelemaan puita laadun mukaan. Syy ei ole puun kasvattajan vaan ostajan.

    Remie

    Kalle taas vertaa 70 tonnin Saksalaista autoa , Italian 9 tonnin Puntoon.

    Remie

    Jätkä unohti textistään sisällön pois. Avan selvä poliittinen huijaus.
    Koodari tekee taulukon johon auton valmistaja laittaa omat parametrit ja joitain ehtoja. Ei koodari niitä ohjaimia säätele. Koodari tuottaa vain alustan auton valmistajan käyttöön, tuo alusta muistuttaa exel taulukkoa jota saa sitten muokata mieleisekseen. Nuo vikakoodit on saatavissa netistä. Tunnen kaverin joka työkseen tekee tuota hommaa rata ja ralliautoilun parissa.

    Remie

    WW on annettava tunnustusta alustasta , se parhaita. Korjattavuus taas käsittämätöntä , pitää porailla palkistoihin teikiä ja polttaa kaasulla aukkoja jotta saa keinuvipujen kumipuslia vaihdettua. Järki on totaalisesti sammunut tuossa kohdin. Moottoreissa ei ole tarvittavia liitoksia vaan akseli on liitetty pelkällä porareijällä yhteen ei mitää lukitusta, ainoastaan mutteri akselin päässä. Hyvin alkeellista kuin pelaisi venäläistä rulettia. Hyvin usen niitä näkeekin tienposkilla öljylammikko alla ja pitkät mustat jäljet tiessä kun moottori on jumittunut kesken ajon. Naapurilla oli kytkinkotelon sisältä auennut pultti, pultti oli lävistänyt paksun alumiini kotelon ja riipinyt starttikehän hampaat lakoon niin ettei starttaus enää onnistunut. Auto lähti purkuun, kaveri luokitteli rakkinetta kuoleman enkeliksi. Ei autosta saa tehtaan jäljiltä pultit aueta, se on selvä eikä pyörät saa mennä  lukkoon odottamatta ajon aikana. En minäkään halua ajaa sellaisella autolla.

    Remie

    Aikojen alusta asti Saksalaisvalmisteiset autot ovat savuttaneet aivan helvetisti. . Niitä kuorma-autoja joita raahattiin tänne mustuttivat tienpenkat . Lisäksi pitivät järjetöntä ujellusta. Vertauskohtana Ruotsalaiset kuomurit Volvo ja Scania. Henkiöautoissa sama savutus. 1970 tuli Japanista dieselit olivat hiljaisia savuttomia , lähtivät kovallalin pakkasella käyntiin . Eihän noita euroopasta tulleita saanut millään käyntiin.  Tilanne ei ole muuttunut yhtään mihinkään. Saksassa on sama tilanne kuin Nokialla, kun ei osata tehdä hyvää tuotetta niin tehdään edes paljon. Vaikka vertailua suorittaa miltä kantilta,  niin aina sama lopputulos. Ei voi verrata kymppitonnin autoa 70 tonnin autoon. Kallis auto pitää olla hintansa verran kestävämpi ,päästöttömämpi, mukavampi, taloudellisempi , tyylikkäämpi,  luotettavampi. Jokainen voi miettiä omia kokemuksisaan. Mustutan että 60 000 € tekee vallan ihmeellisiä asioita verrattuna siihen että se raha on autossa kiinni eikä tee mitään muuta kuin sen saman kuin kymppitonnin auto.

    Remie

    Koko päästön ongelman aiheuttaa ahneus hevosvoimia kohtaan. Pyritään valmistamaan tehokkaampia moottoreita joihin taidot riittää. 1/4 tehoja riittää vallan mainosti. Henkilöauton tehot pitää yhtenevällä lailla rajoitta kohtuulliselle tasolle. Tehojen rajoituksella saavutetaan niin paljon säästöjä joka taholla että on ehdottoman tärkeää saada ylimääräiset tehot pois. Etuja ja säästöjä on turha edes alkaa luettelemaan , lista on loputtoman pitkä .

    Remie

    Olisit sanonut suoraan että ole vaiti.

    Remie

    Olet ihan oikeassa, minä kun olen hyvin huono tappamaan edes hiirtä . Me punnitsimme tilannetta pitkään ja päädyimme laittamaan tuonne sisään sellaisen räpsyn. Metsähiiri on ovela otus, ne kaluavat syötin pois niin ettei se  laukea vaikka on niin herkälle viritetty ettei tahdo saada laskettua pois käsistään.
    Epäilen että kuvamasi syy on matkkinoilta pois vetoon.

    Remie

    Jätkä ! Se oli pinta kun kyseessä oli hukka prosentti. Tukista otetaan yleensä pinta ensin , kun omaa sahausta tehdään.

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 1,799)