Käyttäjän Remie kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,451 - 1,460 (kaikkiaan 1,799)
  • Remie

    Jo vain ja tuoreissa oksissa happea pitää olla tosi paljon kun palavat niin hyvin:Tuore runko ei pala lainkaan.

    Remie

    Tämä risu onkin vähän mutkikkaampi juttu. A. Jalkaselta jälleen terävä havainto. Kuten tiedetään että mänty kaikessa surkeudessaan  on se puu joka eniten tuottaa happea , juuri oksat on se puun osa joka tuon elintärkeän kaasun luovuttaa. Kuusen havussa ontuoreena niin runsaasti happea että oksia voisi verrata kosteahkoon ruutiin. Eli uuni täyteen juuri karsittuja oksia palaa tosi iloisesti. Happi puuttuu puun rungosta koska happi on yksi puuta hajoittavista tekijöistä, jos happi puuttuu niin hajoamista ei voi tapahtua. Tolopainen on asialla ja ihan oikeasti perillä.

    Remie

    Kiitos kovin haasteesta mutta en keskustele aiheesta.Olen siinä iässä että erotelen puheet teoista jos totean jonkun asian olevan niin kuin kerron niin väitteet ja keksityt verukkeet ja tekosyyt ei sitä muuksi muuta. Kuten on kerrottu totuus ei pala tulessakaan. Kautta aikojen on ollut ihmisiä jota ovat väittäneet vastaan tietämättä asiasta sen enempää. Mustaa on väitetty valkoiseksi ja vaikka mitä mutta ihan turhaan. Kysymys on väittelytapauksissa siitä kenellä on halu kaikkein kovin halu sanoa se viimeinen sana ja näin tuntevat suurta tyydytystä kun saavat vastapuolen vaikenemaan luullen näin olevansa oikeassa. Eivätkä koskaan huomaa että he itse väittivät olemattomia ja omia epäonnistumisia ja kokemuksiaan kertoillen. Aina tulee tilanne jolloin toinen tekee asioita perusteellisemmin ja paremmin ja nopeammin , kukaan ei ole voittamaton

    Remie

    Me vedämme risutkin metsästä , ensin häpesin hommaa kun oli 60 vuotta väliä. Poltin pesällisen alapalokaasutuskattolassa , tuo pesällinen vastasi 2 koivuhalko pesällistä. Olin yllättynyt. Lisäksi kattila puhdistui silminpistäväsvästi. Palokammio oli ihan puhdas, kaasuosasto puhdistui niin että metalli oli näkyvissä monin paikoin. Jestas mikä halstraushiillos kun vaan olisi ollut silakoita tai muikkuja, edes lahnan lätyskä. Ei lainkaan huono idea lämmittää risuilla. Ennen puuhellassa , ja vesipadan alla poltettiin , syttyvät helpolla ja vesi lämpiää siinä kuin sähköliedellä, lisäksi ilma puhdistuu ja lämpöä tupaan. Oi oispa aika matkailua.

    Remie

    Tolopaisella voi olla 2miljoonaa hehtaaria tuota hommaa niin kyllä sillä jo vähän aikaa porskuttaa. Hänellä on ne huippu menetelmät, me muut teemme jotenkin väärin.

    Remie

    Minkä firman lanaa vetelet kantojen juurien jakivien välissä. Varmaan aika mielenkiintoinen vempain. Oletko saanut kaikki haitakkeet kaupaksi vai itsekkö veit kaatopaikalle?

    Remie

    Luulen että porsaan läski olisi ihan yhtä hyvä polttoaine , sen kun vaan lämmittäisi juoksevaan muotoon. Muistan että valaan traania on käytetty ainakin 2T dieselin polttoaineena paikallismoottorissa, traania vain jäähdysvesi säiliöön ja ja lisättiin aina kun vajaantui. Pysyi sulana ja siitä kun hörppäsi ja mutusti leipää niin oli ravinto taattu.Noissa vanhoissa 2T moottoreissa imuilma kiersi kampikammion kautta jossa oli voiteluyöly voitelemassa laakereita ja sieltä ilma nousi männän päälle ja puristui kasaan jolloin ruikattiin tuo traani sylinteliin. Kävi ja kukkui vaikka ikuisuuden kunhan  kuula pysyi kuumana. Joskus polttoainetta ja öljyä kertyi kampikammioon niin paljon että öljy alkoi sekoittumaan imuilmaan jolloin moottori tuli hulluksi , otti kierroksia mielettömäksi eikä millään saatu pysäytettyä. Joskus kerrottiin vauhtipörän irronneen ja pyörä oli mennyt kirkon kylään asti , miehissä olivat pöritelleet  painavaa valu pyörää koko päivän takaisin omalle tilalleen. Ne oli hienoja aikoja , tukit ajettiin hevosella, pöllit kuorittiin parkkausraudalla tai petkeleellä, Ruis  niitettiin kauniiseen luokoon josta kykästettiin ja tehtiin lyhteitä ja lyhteistä kuhilaita. Niittäminen oli taito laji, korret menivät kauniiseen järjestykseen kuin pöllit pinoon. Sänki oli kauttaaltaan tasapituista, eikä karhe saanut mennä maata vasten sänki piti olla 5 tuumaa , jolloin luoko jäi kauniisti sängen pääle lepäämään josta oli kykästäjän helppo tehdä lyhteen aihioita. Olihan kysymys elintarvikkeesta, ja ruis jauhettiin kuorimatta josta leivät/ puurot ja tapetti liisterit valmistettiin, ei siinä saanut olla lehmän lantaa mukana.Voi pojat kun ensi vuonna saan niittää oman rukiin 60 vuoden tauon jälkeen, jauhan jauhoja ja teen valtavan padan perunapuuroa  jota kutsutaan pastantiksi silloin meillä juhlitaan ja syödään viikko tuota ikiaikaista juhla ruokaa joka ei tarvitse kuin voi silmän ja maitoa.

    Remie

    Sinun on helppo kokeilla, ajavtankki tyhjäksi ja kaada valopetroolia tankkiin ja lähde ajamaan. Ei kinata.

    Remie

    Lapin lennosto menetti tiedotteen mukaan kerosiinia mutta aine voi ihan hyvin olla jotain muutakin.Kerosiinion vain luontevaa kun on lennostosta kysymys. Olihan heillä Piper, Cesna , Saab Safir, Lekoja jotka käytti 100LL 100LL on hieno polttoaine tuoksuu lähinnä koskenkorvalta ja tuoksu on hyvin mieto verrattuna 95 oktaaniseen. Lyön vetoa että jos Lapissa ajeltiin tien päällä petroolilla niin löyhkä on sitä luokkaa että puheluja lähti yhteen jos toiseenkiin paikkaan. Eihän petroolia käyttävän ajoneuvon perässä voi ajaa varsinkaan kaupungissa ja ajoneuvolla joka on tehty muun laiselle polttoaineelle. Epäilen että kyseessä oli p-öljy tai 100LL Bensiinini. Juttuja tehdään sensaatio hakuisesti ja kerosiini kuulostaa aina exoottiselta vaikka on petroolia. Suihkumoottorit kun käynnistetään niin aika petroolihenkoset siitä saa. Aihe ei kuulu metsään , joten otetaan uusi aihe.

    Remie

    No pojat , olette kerrankin molemmat oikeassa. Kun dieseli tuli rikittömäksi  siitä tuli niin kuivaa että metalli elementit jumittuivat ja vanhan malliset laadukkaat syöttöpumput hajosivat, siis elemetit jäi ylös, eikä enää pumpanneet, jakajapumuista katkesi akselit. Näihin ohejeistettiin laittamaan moottoriöljyä sekaan tankatetssa. Nyky dieseliin se on myrkyä kun öljy palaa niin siitä syntyy tuhkaa jolloin tunnistimet antavat väärää tietoa jolloin hiukkas-suodatin tukkeutuu ja polttoainetta ohjaava moduuli menee glimb moodiin ja jättää vain 5- 10% tehoja jotta pääsee korjaamoon. Jos tästä huolimatta yrittää nilkuttaa eteenpäin niin lopulta moduuli sammuttaa koko moottorin. Vaihtoehto 1, 2 molemmat oikeassa. E kiistelyä.Hienoa.

Esillä 10 vastausta, 1,451 - 1,460 (kaikkiaan 1,799)