Käyttäjän Remie kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,391 - 1,400 (kaikkiaan 1,799)
  • Remie

    Kyllä kaikki pitää laskea ja oikein . Vaikka 10 auton testillä jotka ajetaan täysin korjauskelvottomaksi asti ja sitten lasketaan käyttökulut ja pääomakulut niin saadaan selville totuus. Nythän diesel ja bensiiniautoista on nuo tarvittavattiedot. Tietysti näissä on niin kuin vaihtoehto autoissakin sekoittamassa valtava määrä erilaisia tukia ja avustuksia joiden osuutta on vaikea määrittää. Koko tukijärjestelmä kaikilta osin tulisikin poistaa koko laajuudessaan. Nuo ovat vain hämäämis tarkoitukseen laadittuja vippaskonsteja, johon koko voidaan liittää ongelma kuin ongelma niin rahamarkkinoilla kuin kuluttajan jokapäiväisessä elämässä. Tuet tuhoaa talouden hallinnan.

    Remie

    Otetaan vähän totuutta.

    Moottori lehti kirjoitti.

    ” Autoliiton sisarjärjestö ADAC on Saksan ja Euroopan suurin autonkäyttäjien etujärjestö yli 20 miljoonalla jäsenellään. Nyt ADAC on tehnyt kattavan testin henkilöautojen ajon aikaisista typenoksidipäästöistä. Tulokset paljastavat paljon kiinnostavaa.

    Nykyisten dieselautojen typenoksidipäästöt (NOx) ovat ADACin liikenteessä tehtyjen mittausten mukaan merkittävästi pienemmät kuin mitä nykyiset päästönormit vaativat. Nykydieselit alittivat sekä WLTP-laboratoriotestien että tien päällä tehtävien RDE (Real Driving Emissions) -testien raja-arvot.

    ADAC testasi tien päällä 13 diesel- ja 13 bensiinimallin typenoksidipäästöt. ADACin testi osoittaa, että uudet dieselmoottorit ovat puhtaampia kuin niiden maine. ”

    Kuten on luettavissa havaintoni on käytänössä ollut juuri tutkimustuloksen mukainen. Nyt on tulossa nämä bensiinideiesel moottorit jotka kuluttavat jopa puolet vain dieselautojen kuluttamasta määrästä polttoainetta. Voimme hyvällä mielin myydä sähköä kuluttavat automme sitä kannattavalle puolueen jäsenille.Tässä on se hyvä puoli että pääsee edes yhdestä verosta kun dieselvero on kuitenkin maksettava kun sähköä käyttää.

    Remie

    Miksi diesel pitäisi olla jotain biohajoavaa. Eihän dieseleissä esiinny mitään päästöjä. Hinnasta puhuttaessa kerrottakoon että sähköinen kulkupeli kuluttaa niin pirusti vaikka ei ajaisi yhtään. Kun menen mökille sähköautollani niin painan diesel agregaatin starttia että saan pirssin taas vireeseen. Kun käyt 90km päässä kaupassa joka kolmas päivä niin diesel pörisee lähes alati, jos en vain tylyn kylmästi sammuta sitä kun en jaksa tankata kaiken aikaa generaattoria, pyydän naapurilta BMV:tä lainaksi jota hän ei mielellään lainaa, nyt on pikkuhiljaa vuokra noussut , viimeksi hän sanoi että oisko 100€ kohdallaan. Tuli mieleen että pitääkö tässä hankkia mökille auto oikein kunnon Mersedes. Keskustelin kotona naapurin kanssa jolla sellainen on , hän sanoi älä helvetissä akku menee viikossa tyhjäksi eikä enää käynisty joten senkin akku on ladattava. Luovuttava on sähköstä. Sähkön perusmaksut, verot ja siirtomaksut ovat niin korkeat että sillä tankkaa bensiiniä autoon kerran kuukaudessa. Koko sähköstä pitää pyrkiä eroon.Toinen pahalainen netti ja kännykkä. Nämä kun poistaa elämästä niin helpottaa olemista kummasti. Vielä kun hankkii tonttiin lisämaata sen verran ettei mene kiinteisöveroa, 2ha on täällä raja. Kasvattaa perunat ja juurekset itse ja muutama kana jota nokkivat ylijäämät. Alkaa elämä tuntua jo leppoisalata kun käy vielä kuusikkoa lannoittamassa kykkimällä . Tähän pitää pyrkiä kun kehitys tuntuu olevan elämää vaikeuttavaa teknikkaa joka on vanhaikaista kun tuo kaupasta ulos. Ihminen on kuin jojo kaupaan ja kaupasta , onko enää mitään muuta kun vielä asuu kaupungingissa. Nykyään kun irtolaisuuskaan ei ole tuomittavaa , heitä lymyilee pitkin kaupupunkia toisen kiusana pilvin pimein eikä kukaan tee heille mitään. Koko yhteiskunnasta on tullut avuton, ja saamaton vailla minkään laista selkärankaa. Ainoa mitä osataan hyvin on velan otto. Niin kauan kun bio polttoaintta tankissa niin puhalla menemään tukka putkella jotta liemi purkissa ei herkotu.

    Remie

    Eihän nämä nyky dieselit kärytä lainkaan. Mitä ihmeen vaatoamista tämä oikein on. Kuorma-auto kävi 2 tuntia 100m2 lämpimässä hallissa jossa kaasuteltiin ja peukaloitiin jarruja. Kukaan huoneessa olijoista ei huomannut mitään eroa aamun ilmaan nähden. Aivan sama tulos tulee jos laittaa tupaöljyä tankkiin, kunhan ei laita rikillistä. Vaikka välillä menee överiksi niin pysytään asiassa kun on sen aika. Tuntuuko jonkun nenään katkua tiellä . Ei tunnu , paitsi ne autot joista on otettu 10 kertainen teho alkuperäiseen verraten. Niitä on tien päällä eikä niitä voi olla huomaamatta. Olkaa huoletta kyllä ne pusikkoon lentää kun ensi lumi tulee.

    Remie

    No no 312 vuotta on kyllä aika pitkä aika, ei ne polttomoottori autot niin vahvoja ole.No ehtii se Olkiluoto siihen mennessä jotain tuottamaan muutakin kuin päänsärkyä.

    Remie

    Mitähän mahtoi Visakallo sanoa ja mitä jees -h valta.  Visakallo on oikeassa. 312 vuotta siihen menee. Kaiken lisäksi mistä otetaan kaikkiin autoihin se akkumateriaali. Kaupunkien kadut pitää tehdä uusiksi kun autoista tulee niin painavia että kadut painuu vesijättömaahan sisään.  Ei ole se langaton sähkönsiirtokaan oikein edennyt vaikka Nokia jo siihen uhrasi paljon rahaa. Eikä se atomin polttokaan ogelmatonta ole, aika huonosti on syttynyt Olkiluoto 3 . Tässä ajassa oli jo haloilla tehty sama sähkö mitä tuo hirveä laitos koskaan tuottaa. Eikö se taas ala olla se aika kun sähköntuotannon aloituspäivää siirretään 10 kk, näillä main se yleensä on ollut. Lattaisivat paperille ja laskisivat vuodet yhteen ja kertoisivat jäljellä olevan ajan kerralla. Kallista tulee kun yhtenään ilmoitellaan uusia päiviä.

    Remie

    Mahtaisiko käydä sillä Raunupilla , niin tulisi tankki puhtaaksi. Joutuvat kuleman mukaan uusimaan tankkeja kun paklaantuu niin kamalaan mönjään ettei saada korjaamossa puhtaaksi. Nythän sitä ksylamaattia ei saa käyttää torjuntaan mutta olisiko siitä dieselin polttoaineeksi, tulisi vesakot hoidettua tien poskista kun ylläpitäjät ei enää niitä poista säästö syistä kuten ei kuoppiakaan enää tasata, kertoivat että kun kuoppia tulee tarpeeksi niin on tie taas ihan sileä. Näkökulma sekin. Täällä on sellainen tienhoito ollut että 85 vuotias rampa pappa ajaa 80 pakettiautolla jossa 2 ämpäriä bitumimassaa , hän laittaa reikiin massaa ja siirtää auton seuraavaan reikään jonka havaitsee autosta ja taas laittaa massaa. Tällä välillä on rekka ylittänyt edelliset reijät ja imaissut massat mukaansa niin että rapina kuuluu. Käy pappaa sääliksi, mahtaako edes polttoaine kuluja saada tyhjän tekemisestä. Tein tästä jopa videon mutta kun katselin klipin sen valmisuttua niin tuli pappaa niin kova surku kun toinen totudessaan tekee hyvää työtä ja iso rekka yhdellä pyyhkäisyllä mitätöi koko työn. En hennonnut mitenkään laittaa klippiä Y- tuubeen. Joku olisi kuitenkin ymmärtänyt väärin, tarkoitukseni oli tuoda esille Suomen tienhoitoa mahtavan EU:n  aikakaudella. Papalla oli eväät mukana joita hän söi istuen auton takana jalat roikkuen melkein maassa. Kiukutti niin pirusti kun yhteiskunta ruokkii noita velttoja vankilassa eivätkä tee leipänsä eteen yhtään mitään. Pitäisi laittaa edes metsään männyn käpyjä keräämään. Kyllä siellä vankilassa kelpaa köllötellä kun papparaiset puurtaa 27C’  lämötilassa asvaltilla. Kaikkea se laki salliikin.

    Remie

    No johan on polttoaine kun levää kasvaa. ( No siitä saa uutta polttoainetta. Juu ikiliikkuja on keksitty. Putkesta syöksee sammalta kun liikkeelle lähtee. Olemme melkein perillä, mutta levä loppui kesken.) Taitavat Saudit nousta takajaloilleen kun biolla ajellaan. Ainakin Bio öljy oli niin kamalaa tököttiä että kaikki koneet meni romuksi. Hiekka kuopalla kaikki kuormaajat oli pelkkää kiveä, pulttiakaan ei löytynyt jonka piti olla jossain. Piikattiin ja hakattiin nyrkit verillä. Ei ihme että hajoaa.

    Tietääkö palstalaista miksi nyky diesel kylmänä lemuaa käydessä kuin jäähdytin neste. Olen tuota ihmetellyt , tuo dieselin käry oli sentään tuttu mutta tämä on outo löyhkä. Onko se hiton hiukkaskiinniotin syypää moiseen lemuun. Kumosin pullon sitä puhdistusainetta tankkiin, ei auttanut mitään mutta ajon jälkeen tuo pönttö oli tulipunainen pelkäsin että koko pakoputkisto sulaa , kai sieltä noet lähti. Ainakin kelpasi katsastuksesta. Kohta huomataan että puut ovat kuolleet tien molemmin puolin ja syyllisiä ovat tietysti nämä ympäristöystävälliset kulkupelit.Näinhän se aina menee, ensi tehdään ja sitten korjataan. Vielä kun jossain vaiheessa älytään että puu lakkaa kasvamasta kun sen sahaa kannolta poikki, eikä korkoa kasva enää metsässä, ei liioin pääoma kartu , se on hyvä muistaa , kun ei sahaa vie metsään niin ei mene korkotuotto miinukselle.

    Remie

    Kun otetaan huomioon tehot ja akut ja hinta niin kumpi mahtaa saastutaa enemmän 400 hp hybridijoka kiihtyy o -100 4sekuntitssa vai vanhempi tavallinen kat Suzuki  jossa 50hp . Siis kokonaisuutena ajatellen . Meillä oli tuommoinen ja autoa ei saanut loppuun ei sitten millään 700 000 km kulki ja vielä 11vuotta vanhaan autoon tehdas laittoi koko ohjauslaitteiston ja etu akseliston uuden veloituksetta kun USA:ssa oli joku vika olevinaan. Autolla oli tuolloin ajettu 400 000 km . Kuinka hiton vahvoja niiden oikein pitää olla.  Muistan elävästi  1950 luvulla oli hiton hyvä jos 10 000 pääsi ilman moottorin avausta. 1960 luvulla 20 000 , 1970 luvulla 30 000 km . 2000 luvulla ajetaan vaivatta 500 000 km ettei tarvitse kuin öljyt ja suodatin vaihtaa.  Nyt autot ovat niin hintavia että joka laatikko pitäisi kulkea jo miljoona km ilman tuskaa eikä saisi kuulua ääniä eikä hajuja. Hajut ovat olleet jo poissa 20vuotta. mitä nyt vielä etsitään. Ainoa mitä lain koura voisi tehdä säätää pykälän että kulkuneuvossa saa enintään olla tehoja 30kw ja nopeus 120 km max, kun ei kovempaa saa ajaa. Liikkuminen on ainoa asia johon autoa voi käyttää , ego ei siitä kohene vaikka tehoja olisi 1000 kw. Pitääkö ihmiskunnan olla niin turhamainen että elää autoa varten ja vain ja ainoastaan, tällöin on synnytty täysin turhaan. Anteeksi palstalaiset!

    Remie

    <i>A.Jalkanen !</i>

    <i>Oivalsin tuon viiveen ja läetysongelman</i>

    Viesti lähtee ilman ongelmia kun napauttaa Lähetä ruutua  2x .

Esillä 10 vastausta, 1,391 - 1,400 (kaikkiaan 1,799)