Käyttäjän Remie kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,141 - 1,150 (kaikkiaan 1,799)
  • Remie

    Hei kuule näitä autoja on miljardi planeetalla jossa liikaa tehoja. Niiden tuottamat päästöt on turhia. On siinä mies kun kaikki pitää rautalangasta vääntää ja välillä rautakangesta.

    Remie

    Tuo on pelkkä myynti propakandaa, tuolla ei todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Silloin kun käytettiin tellinki lankkuja rakennustyömaalla niin ukko sai lopputilin jos oli laittanut yhden mänty lankun tellinkeihin. Älä esitä moisia tuloksia.

    Remie

    Kokonaisuutta ajatellen kaikissa h-autoissa on liikaa ja osassa paljon liikaa. On yksinkertainen asia liikkua paikasta toiseen , miksi siinä pitää olla 200hp kun yhdelläkin pääsee. Mopedi on hyvä esimerkki 1,5 hp ja vie yhden ihmisen ja 50kg painavan tekniikan. Nykyään vie Kaksi höhlää. Puukin persusta ei kai liiku ilman 1000 heppaa. Vammainen ajattelutapa, kun keskustellaan päästöistä ja hiilinieluista eikä olla valmiita poistamaan edes tarpeettomia hiilipäästöjä . Asuntojen lämmityksen kimpussa vaikka vielä on aivan tarpeellinen täällä maan osassa. Olkiluoto 3 on tuottanut 10 000 vuoden päästö jo vaikka ei ole tuottanut valoa edes taskulampun vertaa. Kuin järki puuttuisi. Tehdään ne päästöt etukäteen ettei kukaan huomaa. Emme me mitään Olkiluotoa olisi tarvinneet..Pelkkää haihattelua koko projekti.

    Remie

    Kun luin alla olevaa niin alkoi selittyä metsistä huoli aivan turhaksi, hiili palautuu metsiin kun ihminen tulee niin laiskaksi ettei viitsi enää hakata niitä tai hakkaaminen tulee turhanpäiväiseksi mitä juuri nyt onkin.  Wiki kertoo asiasta toisenlaista tietoa. Porukka tukkimaan kraaterit tulivuorista, huolet ovat ohitse.
    <div class=”pre-content heading-holder”>
    <div class=”page-heading”>
    <h1 id=”section_0″>Karkaava kasvihuoneilmiö</h1>
    <div class=”tagline”></div>
    </div>
    <nav class=”page-actions-menu”>
    <ul id=”page-actions” class=”page-actions-menu__list”>
    <li id=”language-selector” class=”page-actions-menu__list-item”>Lue toisella kielellä
    <li id=”page-actions-watch” class=”page-actions-menu__list-item”>
    <li id=”page-actions-edit” class=”page-actions-menu__list-item”>Muokkaa

    </nav>
    <div class=”minerva__subtitle”></div>
    </div>
    <div id=”bodyContent” class=”content”>
    <div id=”mw-content-text” class=”mw-content-ltr” dir=”ltr” lang=”fi”>
    <div class=”mw-parser-output”>
    <div id=”mf-section-0″ class=”mf-section-0″>

    <b>Karkaava kasvihuoneilmiö</b> (engl. <span lang=”en”><i>runaway greenhouse effect</i></span>) on tapahtumasarja, jossa planeetan kasvihuoneilmiövoimistaa itseään. Joidenkin mielestä kasvihuoneilmiö alkaa varsin matalissa lämpötiloissa, toisten mielestä vasta hyvin korkeassa.

    Lähtötilanteena on vetinen planeetta, joka on kuumempi kuin Maa. Silloin merivesien haihtuminen vesihöyryksi planeetan kaasukehään lisää kasvihuoneilmiötä, koska vesihöyry on kasvihuonekaasu. Tämä nostaa planeetan lämpötilaa, mikä haihduttaa lisää vesihöyryä meristä kasvihuoneilmiötä ja lämpötilaa nostamaan ja niin edelleen. Myös mahdollinen klatraattikivien metaani vapautuu kaasukehään kuumentamaan planeettaa. Niin sanotussa kosteassa kasvihuoneessa ilmakehän yläosiin noussut vesihöyry hajoaa ilmakehän yläosissa hapeksi ja vedyksi, ja hajoaa avaruuteen. Planeetta kuumenee edelleen, sillä sen kaasukehä on täynnä tulivuoren purkamaa hiilidioksidia, joka on kasvihuonekaasu, ja jota yhteyttäminen ei hajota, koska elämää ei voi kuumuudessa enää esiinny. Tämä prosessi kuumentaa planeetan pinnan lopulta hehkuvaksi pätsiksi, jossa planeetan karbonaattipitoisiin kiviin, muun muassa kalkkikiviin sitoutunut hiilidioksidi vapautuu.<sup><i><abbr title=””>lähde?</abbr></i></sup>

    Näin on käynyt ehkä 3–4 miljardia vuotta sitten Venuksessa, joka on yli 400 °C kuumempi kuin mitä sen pitäisi olla.<sup><i><abbr title=””>selvennä</abbr></i></sup>Tällöin planeetan lämpötila on yöllä ja päivällä 460 °C. Venuksen kuumassa kaasukehässä kaikki vesimolekyylit nousevat lämpöliikkeen voimasta korkealle ilmakehään ionosfääriin, jossa hajoavat niin että niiden toinen osa vety karkaa avaruuteen. Maan ilmakehässä tropopaussi estää tämän.

    </div>
    </div>
    </div>
    </div>

    Remie

    Kyllä ymmärrykseni mukaan hakattu puu lahotessaan vapauttaa yhtä lailla hiiltä kuin hakatun puun juuristot lahotessaan. Tulikin mieleen metsän uudistus jossa käännetään kivet ja kannot ja metsän pohja on kuin sotatoimi aluetta. Eikös tuo juuri aiheuta hiili päästöä runsaasti lyhyessä ajassa kun kaikki lahoava muttuu hiileksi äkkiseltään.  Eikö olisi parempi että jätettäisiin metsä päälle ja annettaisiin pohjan olla koskematonta jolloin aluskasvillisuus säilyy. Kaikesta päätellen pitäisikin alkaa kasvattamaan ikihonka metsiä , mänty kun kasvaa satoja vuosia vaivatta toisin kuin muut puulajit. Mänty kun on kelvotonta lähes kaikkeen käyttöön , se heikkoa ,painavaa, lämmönjohtokyky on kuin raudalla. Lisäksi puupinta muuttu ruskeaksi. Suurin epäkohta männyssä on sen murtolujuus joka ei pääse puoleen kuusen murtolujuudesta.

    Remie

    Jees asenne valloillaan , ei voi kuin ihmetellä , noita vaan paljon niin hyvää tulee tai menee. Auton kauneus ? On siinä määritelmä. Ihminen kaunis koko ikänsä , auto vain kun se on uusi ja jees katsoo sitä hetken niin se on saman moinen loota kuin se edellinenkin joka oli kaupassa kaunis. Auto ei ole koskaan kaunis .

    Remie

    Meillä on täällä huippuluokan koodari joka tekee työkseen juuri autojen moottorin ohjainyksikön parissa. Hänen erikoisosaamiseensa kuuluu kaikki laatikot mitä löytyy. Kuorma-autoihin hän koodaa jokaiselle sopivat parametrit. Hän ei anna työlleen mitään takuuta mutta asiakas saa vapaasti valita tehot ja väännöt , vain moottorin fyysinen suoritus rajana. Hän ei peitä eikä kätke töitään se on asiakkaan murhe kelpaako auto katsastuksesta. Hän on kuuleman mukaan kertonut että vain Saksalaiset huijaa ja lähes kaikessa tekemisissään. Autobaanoilla on sellaisia ohjuksia että aivan kamalaa , aikoinaan  kun liikuin siellä välttelin koko väyliä. Kun ajelee 160 ja auto menee 300 ohitse niin jokainen tervepäinen jättää tien heidän käyttöönsä. Sitä ei ymmärrä kuinka nopeasti auto ilmestyy taakse, vaikka juuri katsoit niin jo siellä on joku. Suorastaan aavemaista. Monessa lastutetussa h-autossa on kilowatteja enemmän kuin normaalissa rekassa. Tuommoiset kiihtymiset 120km/h jossa pyörät alkavat sutimaan kuivalla tiellä on hengen vaarallisia, epämielyttäviä, järjettömiä. Niitä vaan liikkuu teillä. Kumma kyllä ja yleensä Sakasalainen on kyseessä. Minulla euroopassa tehty JP auto jolla saa vetää 2000 kg kärryä. On aivan sama onko kärry perässä ja täydessä painossa , kiihtyvyys on täysin samaa kuin tyhjänä, ennen tunsin kaiken aikaa että takana on jokin puntti mutta tällä autolla se pitää muistaa. Ehdottomasti liikaa tehoja ja paljon. No onhan siinä jo jakeluauton kokoa olevat pyörät. Olenkin ajatellut käydä alentamassa tehoja. Merkkihuolto sanoi sitä mahdottomaksi , kerroin ei se mikään mahdottomuus ole jos lisää saa potkua kyllä saa poiskin. Tuommoiset valtavat voimat on epäkäytännöllisiä ja epämiellyttäviä.

    Remie

    Näin ajattelin , mutta nuo luvut? Näkymättömän kaasun mittaus vapaassa ilmassa?

    Remie

    Kuinkahan kauan kun on hankkinut huijarin maineen niin ei siitä niin vaan pääse irti.

    Kaikki Saksalaiset merkit tekee samaa huijaa. Saksalaisilla on kaikessa ketunhäntä kainalossa.
    <h1 class=”sc-iQNlJl kiYUUu”>”Ministeri syyttää Mercedestä päästöhuijauksesta ja uhkaa yhtiötä lähes neljän miljardin euron sakoilla”</h1>

    Remie

    Kumma juttu , autot nähdään jonain sellaisena jota ne eivät missään nimessä ole. Autolla on vain yksi ainoa tarkoitus, siirtyä paikasta toiseen. Ihan mama miltä auto todellisuudessa näyttää kunhan se täyttää tehtävänsä. Autossa ei tarvita kovin paljon tehoja tuon tehtävän täyttämiseen. Tätä kysymystä autojen kohdalla on syytä tarkastella, mitä autossa pitää olla jotta se toteuttaa tuon siirtymisen. WW on jo ovella , he tuovat markkinoille halpis version, toivottavasti tehot on pudotettu siirtymän tarvitsemalle tasolle eikä yhtään ylimääräistä potkua.

Esillä 10 vastausta, 1,141 - 1,150 (kaikkiaan 1,799)