Käyttäjän rekkamies kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 99)
  • rekkamies

    Suomen eniten myydyssä talomerkissä runkotolpista suuri osa sormijatkettua tavaraa. Ei liene tukin pituudella kovin suurta merkitystä. Ulkoverhouksessa paljon vuorotellaan laudoitusta pystyyn ja vaakaan. Noin metrin pätkinä lähtee tehtaalta osa ulkoverhouksesta, loput pääty pontattua, ei myöskään mitalla niin väliä. Metritavarana menevät ruoteet ja koolaus tarpeet toivovat mahdollisimman pitkinä.

    rekkamies

    Tänään postin tuomassa metsälehdessä Kärkkäinen kiinnittää huomiota liukkauden torjuntaan metsäautoteillä. Hiekotus on jonkin verran lisääntynytkin myös metsäpäässä nykyään varsinkin kun isompia määriä tulee puuta jollekin tielle. Vetoauton saa kyllä pysymään tiellä ketjujen avulla, pv isompi ongelma, kun tien pinta kirkkaalla jäällä ja lämpötila plus asteilla kuten nykytalvina usein on.
    Miettiä kannattaisi myös varaston sijaintia. Tänä talvena meille sattuneissa kaadoissa, molemmissa jatkamalla lähikuljetusta parilla sadalla metrillä olisi säästytty paljolta. Toki matkan jatkuessa lähikuljetuksen hinta nousee,mutta näissä tapauksissa säästö olisi ollut monin kertainen. Molemmissa tapauksissa auramiehet ovat tehneet päiväkausia töitä, onnistumatta silti saamaan ajokelpoista tietä. Toisessa syynä vetelä suo ja lauha talvi, toisessa kerta kaikkiaan liian ahtaat paikat. Puun lähikuljetusta sitten jatkettu metsäkoneella tai nupilla telaamalla.

    rekkamies

    Kun ajo-opetus annetaan automaattivaihteisella autolla, tulee ajokorttiin merkintä, ajo sallittu vain automaatti vaihteistolla varustetulla autolla. Siksi varmaan hitaasti automaatit yleistyneet autokouluissa.
    Normaali liikenteessä auratuilla teillä henkilöautossa automaatti varmasti ihan toimiva peli.

    rekkamies

    Toissa syksynä katkesi Fiskarsin kaatovänkästä poikki se litteä osa , mikä työnnetään sahan tekemään saumaan. Kyseessä oli aivan normaali puun kaato tilanne vanerikoivu savotalla.
    Vänkä oli jo muutaman vuoden vanha, mutta soitettiin kumminkin tehtaalle olisiko tuotteella vielä takuu voimassa.
    Pyytivät laittamaan pari kuvaa, toisen vaurio kohdasta ja toisen koko tuotteesta. Laitettiin kuvat ja muutaman päivän kuluttua tuli postissa uusi vänkä.
    Ei taida onnistua kiinalaisen tuotteen kohdalla.

    rekkamies

    Pitkälle vaikuttaa. Täällä paikalliselle sahalle menee hankinallakin 3.8 latvasta 15cm.

    rekkamies

    Kuvitellaan, että sama auto ajaa 40ha aukosta tukit sahalle, sahalta sahatavaran CLT-tehtaalle., hakkeen ja muut sahauksessa syntyneet jakeet jatkojalostukseen, ja vielä valmiit elementit rakennustyömaalle niin eipä taida yhdessä vuodessa se auto ehtiä tätä työtä suorittaa.

    Itävallassa on tosin lyhyemmät välimatkat, mutta ajaa ne vähän (aika paljon) pienemmillä kuormilla.

    rekkamies

    Jeesin linjoilla vakkarin käytön suhteen. Robotti vaihteistolla varustettu kuorma-auto rumppaa vaihteita jatkuvasti edes takaisin vakionopeudensäädintä käytettäessä. Rasittaa voimakkaasti vaihteistoa ja kytkintä. Ei voi käyttää kuin tyhjänä ajaessa tasaisilla tieosuuksilla.
    Lisää kulutusta, koska ei osaa ennakoida mäkiä, mutkia ja muuta liikennettä. Varpaalla ennakointi ja reagointi kaasun käyttöön paljon parempi. Henkilöautossa hyvä pitkillä matkoilla olosuhteissa missä ei paljon vaihtamisen tarvetta. Kuorma-autolla ajaessa ennakointi vielä tärkeämpi, koska tehon ja painon suhde dramaattisesti heikompi henkilöautoon verrattuna. Ka 600hp 60000kg , ha 150hp 1500kg.

    Mielestäni Leevin suosima lievä ylinopeus ei paha yksin ajellessa hiljaisilla teillä, kunhan ohitustilanteissa maltti säilytetään.

    rekkamies

    Jo aivan -50 luvun alussa isä aloitti yritys toiminnan kuorma-autolla, siitä asti meillä yrittämällä leipä hankittu. Tosin pieni muotoisesti 1-2 autoa, tällähetkellä yksi. Tavoitteenna saada itselle työpaikka ja toimeentulo. Mehtäukonkin mainitsema byrokratia lisääntyy koko ajan.

    rekkamies

    On vain itse tehtyjä havaintoja tien päältä yli 30v.ajalta, joinakin vuosina yli 100000km vuodessa. Ison, muuta liikennettä hitaammin liikkuvan auton ohjaamosta näkee monenlaista. Näin hiihtolomien ja pitempien juhlapyhien aikaan, kun ihmiset ajavat enempi ja pidempiä matkoja, esim.ohitus tilanteissa joiltakin katoaa harkinta ja maltti täysin. Kun perään tullaan, niin samalla vauhdilla mennään ohi välittämättä onko näkyvyys riittävä tai vastaan tulijat tarpeeksi kaukana. Sitten muut kanssa kulkijat jarruttelevat ja väistävät.
    Kun tällaisella asenteella ollaan liikenteessä, ei hienoinkaan tekniikka tai tien ylläpito voi aina estää onnettomuutta. Toki turvatyynyt, turvavyöt ym. voivat lieventää vahingon seurauksia
    Ei kuitenkaan pidä yleistää, valtaosa kuitenkin ajaa asiallisesti, tavoitteena päästä turvallisesti perille. Nämä muutamat jäävuoren huiput vaan jäävät mieleen ja ovat sitten siellä vahinkotilastoissa.
    Tottakai on hyvä, että autoja ja liikenne olosuhteita kehitetään turvallisempaan suuntaan. Esim. ohituskaistat lisäävät todella hyvin liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta.

    rekkamies

    Suurin vika asenteessa. Syntyy vääränlainen asenne, kun autossa alla testivoittaja talvirenkaat, autossa luistonestot, ajonvakautukset ym. ym. Toki nämä auttavatkin tiettyyn rajaan saakka, mutta jossain vaiheessa fysiikan lait tulevat vastaan, ylimielinen asenne kostautuu ja tekniikka herkiää auttamasta, kun ollaan katollaan ojan pohjalla.

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 99)