Käyttäjän Rane2 kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,301 - 2,310 (kaikkiaan 2,335)
  • Rane2

    Nyt AR.hieman enemmän tieteellistä tarkkuutta.

    Jos Gla ajaa jäisellä polanteella nastarenkaallisella Corollalla samaa nopeutta kuin Jesse kesärenkaalliseella Touaregilla niin kumpi ajaa lähempänä äärirajojaan?

    Ps.Oletamme että molemmat kuljettajat omaavat Kalle Rovanperän luokkaa olevan perstuntuman.

    Ps 2.Ja oletamme myös että Jesse ajaa viiden metrin päässä Glan takapuskurista.

    Rane2

    Jos kuljettajalla oli saappaat,pussihousut ja nahkatakki sekä autossa kesärenkaat niin saattoi olla Jessekin.

    Rane2

    Ogier testasi tuota Toyotan WRC:tä mutta valitsi kuitenkin Fordin yksityistallin.Esittelytilaisuudessa Mäkinen kertoi heidän yrittävän saada Latvalan teknisestä tietämyksestä irti mahdollisimman paljon auton kehittämiseen.Vaikuttaisi ettei Toyota ole vielä ihan huippuiskussa.

    Rane2

    Kauheaa on se että siellä perässä voi roikkua loppunajetuilla talvirenkailla tai jopa kesärenkailla varustettu hermoheikko hurjastelija.

    Rane2

    Rane on käsittänyt että metsä omistamisen yksi tarkoitus on se että on joskus varaa ostaa vaikka jotakin typerää,vaikka Wolksvagenkin.

    Rane2

    ”…jolla ajan ympäri vuoden kesärenkailla”

    Ilmeisesti olet edelleen sitä mieltä että ne perä edellä vastaantulevat Corollat on ongelma liikenneturvallisuudelle?

    Rane2

    Ponsse teki H 60 kouran -85  ja se oli markkinoiden paras kokoluokassaan 90-luvun loppuun saakka.Alkuun näitä ilmeisesti asennettiin paljon muunmerkkistenkin ajokoneiden päälle yhdessä ponssen kuormaimen kanssa.Kyllä näillä jo ensiharvennus onnistui.Ranekin on harventanut tämmöisellä Åsan alustalle laitetulla yhdistelmällä.Tunnelma toki oli kuin tynnyrissä olisi istunut ja tapinreijästä olisi tiiraillut.

    Rane2

    ”Minulla on loppuun tapetut talvirenkaat…”

    ”Tulee perävalot edellä vastaan jatkuvasti monensorttisilla teillä…”

    ”Voin ajaa kesänopeuksilla…”

    Jessen johtopäätös siis on että ne Corollat on vaaraksi liikenteessä?

    Rane2

    Tätä on itse asiassa ideoitu bisnesmielessä aikaisemminkin.Nykynaisethan näissä yltäkylläisyyden oloissa taistelevat epätoivoisesti liikakiloja vastaan.Ja huomattavaa on että tässä taistelussa ei kustannuksia säästellä.Naisväki maksaa itsensä kipeäksi kaikenlaisista laihdutusvalmisteista,kuntokursseista,ostoskanavavimpaimista ja kuntosalikorteista.Nykyihminenhän ei suostu rehkimään palkkatyössä tai korvausta vastaan vaan rehkimisestä halutaan nimenomaan maksaa jollekin.

    Tässä on metsäalalle hieno mahdollisuus.Tähän asti on pyritty teettämään työtä niin että siitä maksetaan palkkaa.Muutetaan homma niin että peritään maksu parin viikon raivaussahakurssista jossa kävellään 6-7 tuntia päivässä raivaussahan kanssa.Paino putoaa varmasti jos ei muuten niin nestehukan takia.Motivaattorina voisi olla jokunen eläköitynyt metsäkoulun opettaja joka haukkuisi kaikki laiskottelijat tyyliin Bull Mentula.Jos näistä kursseista tekisi vielä tosi-tv ohjelman niin  osallistujia olisi tungokseen asti.

    Rane2

    Klapikauppias ei tietenkään tee hieskoivun kasvatuksella sen kummempaa tulosta kuin tavallinenkaan metsänomistaja.Kuidun hinta on molemmilla sama.Kuinka hyvän tuloksen saa kuitupuun kanto tai tienvarsihinnan lisäksi riippuu sitten miten edullisesti ja vähätöisesti saa klapien valmistus ja myyntiketjun järjestettyä.Ja tietysti myös siitä millä hinnalla luopuu niistä polttopuistaan.

    Polttopuussa ei siis saa yhtään parempaa hintaa puista vaan korvauksen jalostamiseen käytetystä työpanoksesta.

Esillä 10 vastausta, 2,301 - 2,310 (kaikkiaan 2,335)