Käyttäjän rame kirjoittamat vastaukset
-
En tiedä miten ammattilaiset tuota FS480:stä arvostavat mutta käypänen peli raivaukseen, ei kylläkään kokemuksia uudemmista laitteista kun tuolla homma käy eikä tekniikkaongelmia ole ollut.
rame 3.9.2017, 19:45Mun 2,5TD avolavaKingissä ei ole hihnaa eikä ketjua, renkaat vaihdoin 205R16 > 235/85×16 (renkaan halkaisija kasvoi 7cm ja leveys 3cm, ei tarvi muutoskatsastusta) muutoin auto vakiokuntoinen; siinä jopa 2kpl akkuja.
Työkäyttöön mahtipeli, tekniikka vanhaa ja yksinkertaista mutta se on etu kun tuolla periferiassa pyörii kaukana kaikesta.
rame 25.8.2017, 08:38Tottakai korjuukustannukset sisältyy lopputuotteen hintaan, se on toinen asia kenen toimenkuvaan mikäkin työ tuotantoketjussa sovitaan tehtäväksi.
Puukaupassa itseäni häiritsee sen tekninen toteutus, pystykaupoissa kauppasopimuksen kirjauksilla ja korjuun käytännön toteutuksella ei tämänkään palstan mukaan paljon ole tekemistä keskenään.
rame 25.8.2017, 07:02Lopputuotteen hinta sisältää kaikkien tuotantoketjussa mukana olevien tuotantokustannukset ja katteet.
Puuntuottajalle maksettava kuutiohinta on markkinahinta joka vaihtelee puun saatavuuden mukaan, nykyisin pulaa ei tunnu olevan.
Metsätilojen hinnoista päätellen puuntuottaminen on kannattavaa puuhaa.
rame 12.8.2017, 08:38Herlin antaa palautetta Sipilälle, Karhiselle ja Heliövaaralle.
Arvostan tuollaista suorapuheista todellista kapitalistia joka vähät välittää noista populistisista perseennuolijoista.
rame 2.8.2017, 09:59Kolme tankkia niin msahalla kuin raivurillakin max, siinä on ihan tarpeeksi tämmöselle ukolle.
rame 23.7.2017, 10:03Tuohon aloittajan kysymykseen, itellä sen kaltaiset olosuhteet että ne eivät korvaa toisiaan vaan molempia tarvitaan omatoimisissa ensiharvennuksissa kun ajouraverkostoa ei haluta/tarvita.
Kelkka parireellä ja mönkijä rankakärrillä, kumpikin toimii hartiapankilla ja saanti tietysti sen mukaista eli max pari kuutiota kerrallaan.
1,5m pulverilumessa ei jälkien tekeminen auta vaan parempi ootella kun pelkkä raskas työkelkkakin painuu 40cm, kunnollinen vaijerivinssi hyvä pitää mukana kaiken varalta kun ajokelit kohdillaan. Karsittu kokopuukin tulee keposesti perässä eikä osu kantoihin kun lunta riittävästi.
Lumettomaan aikaan sopivilla pohjilla kunnollisella mönkijällä tietysti pärjäilee hyvin näissä harrastuksissa.
Kyllä sitä saa hartiapankillakin 2,5m pinokorkeuden näissä olosuhteissa kun syksyllä aloittaa mönkijällä ja jatkaa talvella kelkalla.
rame 10.6.2017, 07:52Kartellia ei tarvita tänäpäivänä, sanattomalla sanelupolitiikalla mennään kun korotuspaineita ei ole ylitarjonnasta johtuen ja jos onkin niin tuonnilla ohjaillaan tarvittaessa.
Toteutuessaan Kemin ja Kemijärven raaka-ainetarve on >5milj. kuutiometriä puuta.
Apu se on pienikin apu kilpailuun josta esimerkkeinä hinnoittelun muuttumisesta Lidl ja Bauhaus kaupan puolella, muutosta ei tapahdu ellei markkinatilanne muutu. Kauppa-alalla reaktiona siis jonkun tolkun palaaminen hinnanmuodostukseen kilpailun lisääntyessä, markkina-asemaan pieni vaikutus mutta pakko reagoida kuitenkin jollain tasolla.
Monopoliasema vaikka se on sektoroitu muutamaan toimijaan on huono tilanne, kilpailua pitää olla se on tervettä markkinataloudessa.
rame 7.6.2017, 22:46Kyllähän kuitupuulle pitäisi Lapissa käyttökohteita löytää mutta ainakin Ilkka Herlin on kovasti Kaidia vastaan.
MT 21.12.2016
”Jos biotaloudella yritetään vain verhota vanhoja hankkeita uuteen kaapuun, olemme ennen pitkää vaikeuksissa. Varoittava esimerkki on Kaidi. Prosessi, jossa polttoaineen tuottamiseen kuluu enemmän energiaa kuin siinä syntyy ja vieläpä hiiltä päästävää energiaa sai jo lupauksen mittavasta EU-tuesta”, Herlin arvioi.
rame 7.6.2017, 07:39Kyllä ne vanhojen avolavojen kopan kulmat ym. happanevat samaan tahtiin oli auto sitten valmistettu Jenkeissä tai Japseissa jos ei huolta pidetä.
Noista jarruista sen verran että katsastuksessa Kingissä saman akselin pyörissä jarrudynamometrissä ero 0% molemmissa päissä, jouduin tuossa keväällä kelkkaa vetelemään peräkärryssä joka näyttää pitäneen jarrut iskussa.