Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,081 - 3,090 (kaikkiaan 3,385)
  • Puun takaa

Rikostutkinta ja oikeudenkäynnit menee omaa rataansa. Ratkaisuja sen suhteen tulee ehkä kymmen vuoden sisällä. Olennaisinta on nyt saada asiat kaivoksella ja alapuolisissa vesistöissä kuntoon. Jo vuoden päästä ollaant paljon paremmalla mallilla. Kaivokselle pitää nyt antaa työrauha, sillä yhtiön kassaan on saatava rahaa. Jos tulisi konkurssi, kaikki kaatuisi Leevin, minun ja aika monen muun syliin, ja sitä me emme toivo, -vai mitä?

Puun takaa

En minä Leevi vitsaile, vaan puhun vakavaa asiaa. Talvivaarassa on ongelmia, mutta ne on ratkaistavissa. Tarvitaan aikaa, rahaa ja hyvää suunnittelua. Tämän palstan taivastelijoista ja maailmanparantajista ei ei ole yhtikäs mitään apua, siitä sentään lienemme yksimielisiä, vai mitä?

Puun takaa

Rapatessa roiskuu ja paljon rapatessa vielä enemmän. Talvivaaran ongelmat ovat voitettavissa ja ne ovat suhteellisen pieniä kun ottaa toiminnan mittasuhteet huomioon. Siellä sentään louhitaan malmikiveä 700 000 rekkakuormallista vuodessa.

Puun takaa

En minä Leevi ketään tai mitään aja takaa. Haluaisin vain kuulla, mistä allergioiden lisääntyminen johtuu. Itse en sitä tiedä.

Puun takaa

Kertoisiko nyt Leevi meille oman näkemyksensä allergioiden lisääntymisestä.

Puun takaa

No, tiedätkö sinä Leevi sen ihan oikeasti?

Puun takaa

Voisiko Anton samalla selvittää meille myyrien osuuden suomalaisen kansanterveyden nykytilaan?

Puun takaa

Voisiko Anton kertoa meille, miten Suomi ja suomalaiset kuitenkin selvisivät kymmeniä vuosia lähes kokonaan ilman susia?

Puun takaa

Jessen kannattaisi ajatella susiasioita hieman laajemmin kuin nyt. Asiat pitää laittaa todelliseen tärkeysjärjestykseen. Pitää kysyä itseltään rehellisesti, onko mammona todellakin tärkeänpää kuin kanssaihmiset? Köyliön susi-illassa todettiin, että valtio korvaa ihmishengen menetyksestä 7000 euroa, mutta suden hengestä joutuu korvaamaan valtiolle 9000 euroa. Lienee selvää, että tämä on väärin. Anton opetuslapsineen lopetti jo susijutut tällä palstalla. Uskon, että Jessekin havahtuu samoin, kunhan hieman tykönään miettii asioita.

Puun takaa

Toteutettu uudistus on järkevä ja odotusten mukainen. Poronhoitoalueen vahinkosudet hävitetään, sillä pian vakavissa talousvaikeuksissa oleva valtio ei voi enää jatkossa korvata susien aiheuttamia vahinkoja. Muualla Suomessa asukkaiden suojeleminen pakottaa viranomaiset hävittämään ihmiasaumusten lähelle tulevat sudet nopeasti. Tätä eivät EU:n määräykset tule estämään, kuten joskus virheellisesti ja ilmeisen tarkoituksellisesti meille kerrotaan.

Esillä 10 vastausta, 3,081 - 3,090 (kaikkiaan 3,385)