Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,921 - 2,930 (kaikkiaan 3,385)
  • Puun takaa

Sadetusta metsälle kuivana kesänä? Onko kukaan tehnyt?
    Paremman puunkasvun lisäksi voisi tulla lujasti herkkutatteja ja sieniä?

Puun takaa

”Tutulta näytti, silloin vielä havupuutkin näköjään pistettiin haloiksi”.

– Tuo Harrastelijan lause saattaa olla ajankohtaisempi kuin arvaammekaan. Suomen tärkein puunkäyttömuoto tulee jatkossa olemaankin energia. Työmenetelmät ovat tietysti vähän toiset kuin silloin ennen. Toivotaan nyt kuitenkin, että hyville tukeille riittäisi muutakin käyttöä.

Puun takaa

Olen Tanelin kanssa samaa mieltä. Ei tehdä viikonlopuksi liian tiukkaa ohjelmaa, huilataan samalla vähän. Työviikot tahtoo olla aika hektisiä puhelimien soidessa, ja samaan aikaan pitäisi keskittyä laittamaan numeroita oikeaan järjestykseen. Olisin tulossa perjantai-iltana ja kotiutuisin sunnuntaina.

Puun takaa

Lauantai-iltainen Putous-viihdeohjelma osui kaikessa hauskuudessaan vakavaankin aiheeseen, kun eräässä sketsissä Suomen raskasta teollisuutta ja ruoantuotantoa vietiin sosiaalisen median hoidettavaksi. Mielestäni aihe oli hyvin ajankohtainen. Suomen perusteollisuutta ja maataloutta ollaan ajamassa alas kiihtyvällä vauhdilla. Herää kysymys, mitä tapahtuu sen jälkeen? Millä rahalla hankimme jatkossa tuotteet ulkomailta ja millä rahalla maksamme velkamme?

Puun takaa

Tuo Korholan kartano tuntuisi majoituksen suhteen järkevältä vaihtoehdolta niin hinnaltaan kuin sijainniltaan. Hoidamme Leevin kanssa sponsoroinnin sovitusti ruokailun osalta. Jos se Antonista tuntuu ylivoimaiselta, niin voidaan sopia, ettei hänen ole pakko sitä ottaa vastaan. Toivottavaa se kuitenkin olisi.

Puun takaa

Täällä tulee käytettyä kärjistyksiä keskustelun herättelemiseksi. Ei Suomen metsätalous vielä aivan näköalatontakaan ole, mutta ei missään nousukiidossakaan. On aika kuvaavaa, että Espoon Nuuksioon valmistuva Haltia luontokeskus tulee esittelemään pelkästään kansallispuistoja ja metsien virkistyskäyttöä. Metsien muusta käytöstä siellä ei kerrota mitään. Meille syntyy nopesti sukupolvi, joka ei edes tiedä metsien talouskäytöstä. Puukerrostalojen rakentaminenkaan ei olisi meillä lähtenyt alkuun ilman siihen velvoittavaa EU-direktiiviä. Paljon puhuttu bioenergia on nousussa, mutta sielläkin kaikkein suurimmat hankkeet ovat suunniteltu tuontipuun varaan. Sen taas ymmärtää, sillä viime vuodet meillä on tehty hartiavoimin töitä sen eteen, ettei metsänomistajien tarvitsisi ajatella metsiään ainakaan puuntuotantomielessä. Samaan aikaan kun muissa maissa etsitään ja kehitetään tehokkaampia puuntuotantomenetelmiä, meillä asiasta vaietaan ja keskustellaan lähinnä luotoarvoista ja historiasta.

Puun takaa

Kiitoksia Gla hyvästä selvityksestä. Näinhän se silloin tosiaan meni. Metsäkeskustelu oli taannoin hyvinkin kiihkeää, ja se oli aika poliittissävytteistä. Haluttiin yleisesti jotakin muutosta. Kun hallituspohja vaihtui, keskustelu loppui kuin seinään. Nyt on alkanut enemmänkin huolettaa se, kiinnostaako Suomen metsätalous enää oikein ketään. Onko alkutuotantoon pohjautuvat tuotannonalat luokiteltu Suomessa näköalattomiksi?

Puun takaa

Kyllä Leevin ehdotus minulle sopii. Tämän päivän tukkuhinnaston mukaan 30 litraa 38% Kossua maksaa 358,50 euroa. Saahan sillä ruokaakin. Riippuu tietysti porukan koosta, kuinka tasokasta.

Puun takaa

Jätetään Jesse jossittelut sikseen, minä maksan vetoni Leeville ja pulinat pois.

Ironia voin rauhoitella, etten itse ole kovinkaan perso viinalle, saatika tulisin siitä pahapäiseksi. Olen ilman muuta tulossa tapahtumaan, mutta voit olla minun suhteeni täysin huoleti.

Puun takaa

Onko Antonilla kuvansa poistoon jokin erityinen syy?

Esillä 10 vastausta, 2,921 - 2,930 (kaikkiaan 3,385)