Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset
-
Eivät näköjään loppuneet sudet Perhon seudulta, vaikka niistä kolme ammuttiin.
12 sutta löytyi Perhon puolelta ja puolenkymmentä naapurikunista.Puun takaa 4.3.2013, 21:07Olen uudistanut männiköt lähes pelkästään kylvämällä ja kasvattanut ne n. 5000 kpl runkoluvulla energiapuuharvennukseen, ja sen jälkeen karsinut 350-400 parasta runkoa päälle 5 metriin. Työ on melko nopeaa, sillä puut ovat jo hyvin pitkälle karsiutuneita. Ikää on siinä vaiheessa 23-25 vuotta.
Koivikot ovat istutettuja ja ne on ensiharvennettu ja pystykarsittu alle 20-vuoden iässä n.350 parasta runkoa hehtaarille. Koivujen karsinta on vielä nopeampaa kuin mäntyjen vaikka karsintakorkeus on 6 metriä.
Yhteensä nelisenkymmentä hehtaaria on nyt karsittuna eli runkoina n. 15.000 kpl.Puun takaa 4.3.2013, 07:53Kun tämä hallituspohja luotiin, tulivat myös uudet metsäverokaavailut mahdolliseksi.
Puun takaa 4.3.2013, 07:38Onko Leevistä ja Jessestä tullut susipari?
Puun takaa 3.3.2013, 20:40Myönnän kyllä, etten ole ollenkaan tasa-arvoinen susia kohtaan. Olen aina ihmisten puolella.
Puun takaa 3.3.2013, 20:15Sudet ehkä oppivat helpommin ihmispelkoa kuin jotkut meistä sen, että ihmiset ovat tasa-arvoisia asuinpaikasta riippumatta.
Puun takaa 3.3.2013, 19:03Joillekin omat puut ovat tärkeämpiä kuin toiset ihmiset. Vaikka olen kasvattanut 35.000 mottia puuta, ovat ihmiset minulle aina tärkeämpiä.
Puun takaa 3.3.2013, 18:56Kerroit Jesse itsekin pystykarsineesi haapojasi viime syksynä. Olitko silloin mahdollisesti juovuksissa kun et nyt muista sitä? Vuodenaika oli ainakin täysin väärä. Syksyllä ei pidä mennä karsimaan mitään puulajia, sillä sienitautivaara on suurimmillaan.
Puun takaa 3.3.2013, 18:14Metkossa oli vanhojen koneiden osastolla näytillä polttomoottorikäyttöinen, runkoa pitkin kiipeävä pystykarsintakone.
En ehtinyt tarkemmin konetta tutkia, mutta siinä oli ilmeisesti pysäytinnaru, jottei kone päässyt kiipeämään liian korkealle!
Nykytekniikalla voisi saada aikaiseksi kevyemmänkin laitteen, mutta hinta saattaa nousta liian korkeaksi.Puun takaa 3.3.2013, 18:02Presidentti Sauli Niinistö on virkakautensa alussa tuonut esille uusia, aikaisemmasta poikkeavia kannanottoja ja käytännön tekojakin. Tässä petoasiassa voisi olla myös aika kutsua itsenäisyyspäivän juhliin petovahinkojen kärsijäosapuolen edustajia. Tähän astihan siellä ovat olleet vuodesta toiseen vain petovahinkojen suojelijat.