Käyttäjän Puu Hastelija kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 591 - 600 (kaikkiaan 784)
  • Puu Hastelija

    Tämä muuten pitää paikkansa!

    Tulette huomaamaan kun käytte 25000 huollossa kun koko kierros jarruja pitää uusia.” 

    Ei kun sori ei tossa puhuttukaan 250000km huollosta. Mutta ensi kevääksi täytyy levyt uusia tuohon kilometrinielijään. Sillä oikeastaan muuta olekaan, kuin tasaista matka-ajoa.

    Mutta kyllä rennie taas päivän parhaat naurut tarjosi noilla” Kuinka paljon aloittelevia kuskeja lukee tätä palstaa? ”- kun suurimmalla enemmistöllä on pelko, joko lääkäri vie kortin pois.

    Tai ihmettely, miksi ei itse puupenkkisellä huippunopeus 40km/h museokuorma-autollaan kolaroi, vaikka onneksi lähtee liikkeelle vasta, kun muut ovat jo kesätapahtumasta poistuneet.

    Mutta niinhän sitä laulussakin lauletaan, että ”Maailmassa monta on ihmeellistä aasia….”

     

    Puu Hastelija

    Ja tuo jätlän mainitsema (aktiivinen) ajonhallintajärjestelmä taas on se, joka pitää tiellä silloin, kun mopo meinaa karata oikeasti käsistä. Eli ilman, että tarvitsee tehdä muuta kuin jatkaa ajoa haluamaansa suuntaan auto jarruttaa jotain nurkkaa yms (ainakin volvossa oli hemmetillinen rutina alakerrassa). Kuskina ehdit tasan säikähtää, kun tajuat, että nyt auto irtoaa, mutta ennen kuin ehdit edes reagoida, on kuin törmäisit kylki edellä rotvalliin ja auto on taas täysin hallinnassa. Sitten on tietenkin renniet erikseen, joille nämä ovat turhakkeita.

    Itse olen tarvinnut varmasti 2 kertaa tuota apua. 1 kerta oli oikein hyvä ja pitävä talvikeli. Pikkutietä. Peltoaukealla loiva kumpare, jossa mutkaa. Lumi oli hionut tien kuin harjamiehet curling kiven edessä.

    Toinen kerta oli keväällä, taas loivaa mutkaa, metsä loppuu, aukea alkaa ja aurinko oli jo sulattanut hieman vettä jään päälle. Mutta uskon toki, että huippukuskit puupenkillä ja kiinteällä taka-akselilla kääntöjarruineen eivät ole ikinä edes luistoa kokeneet. Mikä on ihan hyvä. Tällöin huonohampaisia banjonsoittajia ei tule lisää.

    Puu Hastelija

    En kyllä usko, että Tolppa sortuisi muiden lukuja toistelemaan, vaan on varmasti laskenut ihan itse nämäkin tuotot…… Ei se korkojen pyöritys nyt noin vaikeaa pitäisi olla.

    Kaikki yleensä vain toistelee jotain korkolukuja, jotka lannoitteiden myyjät ilmoittaa. Jos sijoittaa hehtaarille 300€ lannoitukseen ja saa hehtaarilta 40 v päästä 40 kiintoa enemmän kuitupuuta a 20€, sehän tekee 800€ jos pääomalle muualla olisi saanut 7% tuoton, se olisi tuottanut 6000€ samassa ajassa.”

    Toisaalta tolpan tapauksessa varmaan tuo, että metsä kasvaa pelkkää kuitua, eikä 40v lannoituksesta ole tehty hakkuuta kuulostaa kyllä ihan todellisuudelta.

    Puu Hastelija

    Suorittava:”Harvemmin  vhp ilmestyy kyttäyspaikalle ennen pienten lasten nukkumaanmenoakaa . Kun mukaan lasketaan onnistuneen kaadon jälkeen tehtävät ruhonkäsittelytoimenpiteet ollaan helposti aamuyön puolella.” 

    En ole tainnut ampua kuin 1 peuran klo 19 jälkeen. Kiikkipuuhun laittoon menee aikaa alle 1h. Nukkumaan siis pääsee. Ruhon paloittelu ja siivous (itselle) jauhamisineen ja pussittamisineen vie koosta riippuen 3-6h. Kinkkujen palviin vienti ja haku vie 3h.

    Jos välttämättä haluaa ampua sen peuransa yöllä tammikuussa täysikuun aikaan pakkasen ollessa 27, niin se on jokaisen oma asia. Itse en tarkene. Paljon helpommalla pääsee, mitä aikaisemmin sen peuransa ampuu. Mitä pidemmälle kausi etenee, sitä vähemmän peuroja on ja aremmiksi ne muuttuvat.

    Kunnon lumitalvena ruokintapaikalta peuran hakeminen vastaa toisaalta vaativuudeltaan lihatiskillä käyntiä. Tällöin tulevat ensimmäiset varmasti valoisalla aikaa. Joitain ylimääräisiä tullut kauden lopulla näin haettua.

    Puu Hastelija

    Tolpan ratti ongelma poistuu sillä, kun käytät sen oikeasti kulmien säätöä tekevässä liikkeessä. Hommahan alkaa sillä, kun auto on paikoillaan, niin kuski käsketään ratin taakse ottamaan ajo asento, jossa hän ajaa suoraan. Tähän asentoon ratti lukitaan ja säädöt tehdään.

    Puu Hastelija

    Ovat liikuttavan yksimielisiä muuten hinnoista ostajat. Ehkä kilpailuvirasto voisi taas tutkia, löytää ja todeta, että ei se mitään! Alle 2% sisällä päätehakkuuleimikon hinnat. Voisi kuvitella, että voimakkaassa hinnanmuutostilanteessa, jossa hinnat eivät ole stabiilit erojakin yhtiöiden välillä syntyisi, mutta ei! 2 sahaa ja 3 suurta, joilta tarjousta kysyin. Ensolta sain mutinaa puhelimeen, eli tuo latvaläpimitta-show heijastuu heidän kaikkeen päätehakkuu toimintaan?

    Puu Hastelija

    Ei hyvää päivää rennie!

    Hyvin hyvin vaaraarallinen. Siksi pidänkin tuon vekottimen hiljaisena, myös lukkiutumattomat jarrut joilla ei voi ohjata eikä hallita auton kulkusuuntaa.” 

    Nyt sotketaan jo selvästi takapotku traktori autoihin???

    Vasta jälkeenpäin tajusin, millaista kultamunaa rennie oli tuolla taannoin kauppaamassa vesipolttimensa kanssa! Väitän, että suurvallat ovat kiinnostuneita, sillä se, joka saa Rennien polttimen, jolla litralla vettä leikkaa metallia koko päivän- ja vettä jääkin vielä- ilman että tarvitsee valovirtaa kuin nimeksi tulee maailman haltijaksi!

    Puu Hastelija

    Se vesi toimii leikkurissasi ”suojakaasuna” se energia napataan sieltä 10A sulakkeen kautta.

    http://www.ionix.fi/fi/teknologiat/plasmatyosto/plasmaleikkaus/

    Puu Hastelija

    Rennielle nyt yksi tarkentava kysymys. Et kai kuvittele, että plasmaleikkurissasi vesi toimisi jonain energianlähteenä?

    Puu Hastelija

    Mitä jos jatkettaisiin jo olemassa olevan kehittelyä? Pienemmät akut ja polttokenno rupsuttaa jatkuvasti vähän virtaa lisää (vedystä). Saadaan Suomen talvessa 90% hyötysuhde, kun auton lämmitys tulee sivutuotteena. Sitä vaan ihmettelen, kun sähköautot palaa, mutta tämä vety ei aiheuta intohimoja.

Esillä 10 vastausta, 591 - 600 (kaikkiaan 784)