Käyttäjän purutpois kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 36)
  • purutpois

    jos ei käsiteltävän alueen pinta ala paljoo muutu niin  varmaan riittää kun ilmotat ostajalle ja lähetät vaikka kartan johon piirretty kuvio oikein. pinta alan merkittävästä muutoksestahan pitää metsänkäyttöilmotus tehä uudestaan.

    purutpois

    Myöskin metsänomistaja voisi olla tämä henkilö joka kaataa ja karsii sen ylispuun ja sitten vaan motolla mitalle. se runko toki on hyvä katsoa kuskin kanssa että saadaan paras kaatosuunta mistä sen saa noukittua motolla vähimmillä vaurioilla. Ja ehdottomasti soittoa konekuskille palstalla olosta samaan aikaan hakkuutyön aikana ettei käy vahinkoa.

    purutpois

    Kysynnän lisääntyessä kelpaa myös mitat joilla ei muuten ole kysyntää siten tukki tarkempaan. Ja myöskin tukkilajeja saa välitettyä pienemmille sahoille yms. koska eivät omalla hankinnälla/korjuulla saa tarpeeksi raaka-ainetta kovan kysynnän aikana.

    purutpois

    Ajouraleveyteen vaikuttaa .myös se minkäverran löytyy kasvatettavan näköisiä puita uran reunapuuksi. nyrkkisääntönä uran leveyteen aluksi se että siitä pitää mahtua kulkemaan ilman vaurioita ja sitten levennetään seuraavaan kasvatettavaan puuhun eli en ainakaan itse jätä mitään alle jäänyttä tai kaksihaaraa tai valmiiks vaurioitunutta sen takia et saataisi sopivan levynen ura mitattua.

     

    purutpois

    Niin kasvutappio tutkimuksessa kuutioita puuhan osaa ottaa tilan hyödykseen paksuuskasvussa joten ehkä euromääräinen saanto 2harvennuksessa sama tai suurempi normi 4-5m uralla toteutettuna koska tukki% korkeampi järeämpien runkojen takia.

    purutpois

    Pikemminkin kannattaisi olla kiinnostunut ajokoneen koosta se määrää ajouraleveyden. Mutta joka tapauksessa mieluiten kerralla sellaiset riittävän leveät ja suorat urat joita ei välttämättä tarvitse leventää kakkos harvennuksessa. Noin saa kakkosharvennukaessa jäämään parhaan mahdollisen jälen kun uran varresta ei tarvitse mahtumisen puolesta välttämättä poistaa niitä parhaiten kasvaneita puita vaan voi jättää ne turpoamaan päätehakkuuseen. Myöskään hyvän jäljen kannalta uran laitaa ei kannata jättää tiheämmäksi koska korjuuvaurioita syntyy paljon enempi  kun nostellaan kourakasoja ahtaista väleistä. Ja näkyväisyys kärsii kauempien puiden valintaan jos uran reuna tiheä. Semmosta ihmistä ei olekkaan joka niiden puiden ja oksien läpi näkisi.

    purutpois

    Pysyyköhän tukkiniput ehjänä merellä kun täällä suomen lätäköilläkin ajaavat tuulen suojaan kun aallokko vähänkin korkeampaa?

    purutpois

    Eikä tässä ole ketään tarkotus ärsyttää mutta laitoin vaan ajatusta toisesta näkökulmasta että yhteen hiileen tässä pitäisi puhaltaa että hommat onnistuu kaikin puolin. Puitteet kun on kunnossa niin varmasti näkyy puun hinnassa ja korjuu jäljessä ja myös siinä että metsäalan urakointi kannattaa niin löytyy tekijöitä viellä tulevaisuudessakin.

    purutpois

    Meneehän ne kun ketjuttaa niin kauan kun on ilmaa maan ja akselin välillä mutta onko se nyt se tavoite tuskin kenelläkään jos tarkemmin miettii…

     

     

    purutpois

    Asennevammaa havaittavissa. Miks tehä toisten työ mahollisiemman hankalaksi? Kyllä kait sieltä kuormurilla pois tullaan vaikka ketjujen kaa mutta ei sinne sitten pienemmillä autoilla välttämättä pääsekkään sen jälkeen ja sittenhän ollaan tien särkijältä korvausta vailla.Ei tuommosilta tyypeiltä pitäisi ostaa yhen yhtään puuta.

     

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 36)