Käyttäjän Polle-Olle kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 62)
  • Polle-Olle

    ”Kun Volkkarien TFSI- bensiinimoottorit on todettu virheellisiksi, lienee kyseessä joka tapauksessa tuotevastuun piiriin kuuluva tyyppivika, joka valmistajan kuuluu korjata marisematta”

    En ole hetkeen palstaa seurannut, mutta yllä olevaan kommenttiin täytyy todeta, ettei korjata marisematta. Velimiehellä oli Passat, uutena Laakkoselta ostettu. Jo autoa noudettaessa annettiin öljykannu mukaan. Ja kyllähän sitä öljyä kuluikin. Siitä huolimatta ajatteli vaihtaa taas uuteen Passattiin. Nyt Laakkosella todettiin, että autosi kuuluu ryhmään, jossa on esiintynyt runsasta öljynkulutusta aiheuttavaa vikaa. Ennen kuin kauppoja alettaisiin edes hieroa täytyisi auto asiakkaan kustannuksella testata, jotta olisko vikaa tässä yksilössä. Ja jos olisi maksaa korjaus 3000€, josta asiakkaan osuus kolmannes. Ei testattu, merkki vaihtui Volvoon.

    Polle-Olle

    Onnea Jesselle&Pösölle, kulutuksesta ja muusta varmaan kuullaan vielä.

    Palaan vielä tuohon aurinko-energiaan, kun sitäkin hiljattain sivuttiin. Juttelin Pori Energian aurinkoexpertin kanssa. Paneeleille luvattiin 25v. ajan 100% teho, sen jälkeen alkaisi tuotto pikkuhiljaa laskea. Ympärivuotiselle kesäpaikalle oon noita miettiny, mutta ei niissä eläkeikäiselle oikein rahallista järkeä ole. Mutta olisinhan mää sitten aika vihree ukko, kun jo hybridilläkin ajelen :). Pari vuotta oon noita aurinkopaneelihommia seurannut. Hinnat on pudonneet merkittävästi. Suomen oloissa on vaan odoteltava akkujen kehitystä. Panasonic on kuulemma akkuasioissa kärjessä. Sen suurimmat omistajat ovat öljy-yhtiöt, joten parhaat ideat säästetään vielä, kunnes viimeisetkin tipat on jäämeren pohjasta imetty.

    Polle-Olle

    Jesse kirjoitti:

    ”Meillä on iso ongelma isomoottorisissa dieselsuveissa aivan lähivuosina. Myös parin litran normikoriset dieselit aivan samanlaista ylijäämärojua autoliikkeissä kohtsilleen. ”

    Noissa ajatuksissa minäkin päädyin auton vaihtoon. 2010 Toyota RAW4 2,2 diesel vaihtui uuteen Toyota CHR hybridiin. Tuntuvaa säästöä tulee ajoneuvoverossa. Meikäläisen ajokilometreillä ei juuri halvempi polttoaine, käyttövoimaveroineen säästöä tuonut. Mutta eipä näytä tuovan hybridikään. Nyt muutaman viikon ajon aikana tietokone näyttää keskikulutukseksi 5,8 l sadalla. Kaukana luvatuista lukemista siis. Auton bensakone on 1,8 l ilman turboa. Kilpailijoiden bensat ja dieselit turboilla pääsevät noihin lukemiin ilman sähkömoottoriakin. Nyt on luotto Toyotaan koetuksella. Huolettomiahan nuo on kyllä olleet. Corolla, Camry, Avensikset, eukon Yaris ja Rawikin

    Polle-Olle

    Menee asian vierestä, mutta silti: voisitko Mikander lopettaa tuon kirjoitusvirheiden kanssa pelleilyn?
    Ammattimies oli Ammattimies huumorin sarallakin, sinun tekstisi ei naurata yhtään.

    Polle-Olle

    Haketta tulee julmetusti, mihin aiot käyttää – vaiko myyntiin? Myyntitavaran tekoon tuo taitaa olla liian pieni laite. Pihapiirin tuntuman hakkuualueen siivoilin polttamalla, ja tosiaan luontokin alkoi auttaa parissa vuodessa. Pensaiden ja muiden istutusten juurelle tarvittavan hakkeen olen tehnyt ihan säkökäyttöisellä Viking silppurilla. Tekee siistiä tavaraa ja n. 40 mm vahva, tuore puu menee vielä läpi. Vikingilläkin taitaa olla myös polttomoottorilaite. Viking on Stihlin sisarmerkki, lieneekö saksalainen.

    Polle-Olle

    Onkos tällä foorumilla ollenkaan semmosta moderaattoria?
    Tässä ketjussa”Raivaussahojen ykköspyssy” on kiintoisaa keskustelua, mutta asoista, joilla on aika vähän tekemistä raivaussahan kanssa. Minullakin meinasi mennä kommentit ohi silmien, kun en ketjua aloituksen jälkeen seurannut. Joskus sitten vilkaisin ja huomasin, että täällähän on ihan muuta, mutta hyvää asiaa. Joillakin foorumeilla vaan modet siirtelee näitä juttuja sopivien otsikoiden alle. No, löytyy ne täältäkin, kun tietää seurata. Pääasia että kirjoitellaan.

    Polle-Olle

    Eiköhän noita Ammattimiehen kuvailemia tyyppejä muutama vuosikymmen sitten löytynyt vähän kaikilta miesvaltaisilta työpaikoilta. Uskoisin kuitenkin, että savotoilta vähemmän. Jos ”voitelun” annostus oli oikea saattoi se jonkun vuoden mennäkin. Muuten on pakko sanoa, että Ammattimies on tämän ketjun ja foorumin mukava kevennys. Näinä päivinä ihmiset maksavat Mielensäpahoittajan kirjoista ja elokuvasta. Ammattimies on ilmainen ilo. Tsemppiä!
    PS. Onkohan Ammattimies kustantajan trolli foor
    umin piristeeksi?

    Polle-Olle

    Lienee selvää, että sen pitää olla 4- veto. Kiinanvehkeitä kun taitaa olla takavetoisenakin. Polttopuuhommissa ei nosturi ole välttämätön. Tyvipöllit voi pätkiä vaikka 30 cm pätkiksi jo ennen kuljetusta.. Pienemmät rangat kyllä kuormaa lihasvoimalla pitempänäkin. Tuolla budjetilla ehkä katselisin käytettyä merkkilaitetta ja kärryksi kiinalainen 690€ telikärry. Jos päädyt uuteen kiinalaiseen, niin osta paikalliselta myyjältä, jolla on myös huolto. Enemmän mönkijäjuttua löydät täältä: http://keskustelu.sammysatv.com/viewforum.php?f=30&sid=be52dfa5f23818f2a664e9abb0bc7ff8

    Polle-Olle

    Aloittaja tarkentaa Timpan kommenttiin perustuen: taimikon taimista suurin osa voi hyvin. Lerpahtaneita näin jokusia, viereinen taimi saattoi olla ihan ok. Lerpahtuneisuus ei siis ollut alueellista, eikä liioin sijoittunut hallanarkoihin notkopaikkoihin.

    Polle-Olle

    Kiitos vastauksista, täältähän se tietämys taas löytyi.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 62)