Käyttäjän pihkatappi kirjoittamat vastaukset
-
Tämä kuitupuun kasvatus on lailla turvattu. Yksi uudessa laissa oleva epäkohta.
Uudistamisvelvoitteen täyttävä taimikko.
Havupuuvaltaiset taimikot . 1 500 tainta/haTutkimuksissa on todettu että OMT:llä pääsee parhaaseen taloudelliseen tulokseen mätästyksellä ja kuusen istutuksella 1300 taimea / ha. Ja nyt sitten lakia on muutettu siihen suuntaan että onkin tehtävä tuo hieman kannattamattomammin. Ennen kuusen taimikon tiheysvaatimus oli 1200 runkoa / ha. Tässä ketjussa olikin jo tuotu esille jopa harvempaa alkutiheyttä ja perusteltu kannattavaksi. Ja varmasti on muitakin tapauksia esim. verhopuuston poiston jälkeen saattaa jäädä vain 1000 kuusen taimea.
Ja sama kyllä männyläkin, miksi pitää olla 1500 puolimetristä taimea kun 1200 taitaa olla maksimi tukkirunkojen määrä hehtaarilla. Varmasti pääsee laadukkaaseen männikköön istuttamallla 1200 mäntyä ja tekemällä varhaisperkauksen sekä taimikonhoidon ajallaan. Jos männikköön haluaa lehtipuusekoituksen, ei sinne voi niitä jättää ennenkö männyt ovat kaksi metrisiä.
Metsän peikkojahan me ollaan kaikki vissiin täällä. Ja sitten tahtoo nuo omat jutut olla ne tärkeimmät. Hyviä juttuja pitäisi rakentaa ja syventtä, ihan itteäni soimaan.
Mulla on noista myyristä ja hirvistä tullut kymmenientuhansien eurojen tappiot. Yhtään pikkupetoa ei minun metsistä enää ammuta.
Näin olen sinusta ymmärtänytkin. Täytyy muokata tuota edellistä tekstiä, ei minulla mitään metsästystä vastaan ole.
Orituvan kieppeillä oli useampi kuolemaan johtanut hirvikolari 80 – 90 luvun vaihteessa. Kaverit kertoi että tarkoituksellaoli usea vuosi kasvatettu hirvipopulaatiota ilmoittamalla virheellisesti paikallinen hirvikanta. Tällaista oli silloin, älkää syyllistykö samaan taas.
Nuorista äänestysikäisistä 3% äänestäisi sdp:tä. Ja kun nyt on tuo kepu ykkösenä niin eiköhän tämä ole kohta uutisankka. Valitettavaa että puunjalostajissa on noita toimijoita, jotka eivät tarjoa keppiä tao porkkanaa, vaan puukkoa selkään. Nimet on tuolla aiemmin lueteltu, itsekin olen yhdelle noista joskus myynyt, voisihan sitä kiusallaan tarjouksen kysyä jostain leimikosta, jospa se tuntuisi mukavalta sanoa lopuksi että jostain kuulin että te kannatatte sitä kiinteistöveroa metsämaalle. Toivottavasti idean isä luki tämän, turha taistella, kohta on vuosi 2015.
Sä lupasit jotain paljastuksia ennen vuodenvaihdetta. Oliko se tuo jyrki lähti pilkille sitten ja toisena tuo ner tukikelvottomuus. No hyvää uutta vuotta joka tapauksessa.
Taisin kirjoittaa höpöjä. Tietysi tuo takaraja kanteille on nyt heti perjantai aamuun mennessä.
Tämä on jalomielinen kädenpuristus Metsäliitolta ja UPM:ltä. Varsinkin jos Stora Enson kanteita aletaan käsittelemään nyt, voidaan katsoa millaisilla tuloksilla tuo homma etenee. Voihan sitten mattimyöhäiset hakea korvauksia vielä umpilta ja osuuskunnalta.
Pohjalaisessa oli juttu energiapuun uuden tukimekanismin tuomasta haitasta lämpölaitoksille. Siinä oli myös mainittu että pienpuuta sahaavien laitosten kannattavuus heikkenee, ilmeisesti tuolla on sitten saha jonka puuvirtoja ohjautuu myös polttoon.
No tuossa jutussa tuumattiin että liian nopeasti ollaan ajamassa uutta 16 cm:n läpimittaan perustuvaa tukimekanismia. Sanallakaan ei kuitenkaan mainitu että tukihakemus oli jo Eu:ssa mutta metsäteollisuus valitti sen rajoittavan kilpailua ja siksi kehitettiin uusi hakemus joka on nyt sitten selluteollisuuden aikaansaama. Ilmeisesti tuosta selluteollisuuden ajamasta byrokratiaa lisäävästä mekanismista valitetaan taas Suomen päässä.