Käyttäjän pihkatappi kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,621 - 2,630 (kaikkiaan 2,731)
  • pihkatappi

Kyllä tehdasmittaa käytetään kuitupuuerienkin mittauksessa. Oletko sinä joku firman mies kun on tarve kokonaann kaunistella
    odellisuutta?

pihkatappi

Kyllä minulla jonkinlainen tuntuma tuohon motomittaan on. Ajokonetta olen ajanutkin. Ehkä nyt on viisaampi vain todeta että menetelmä mahdollistaa väärin tekemisen, mutta perusrehellisiähän me ollaan.

pihkatappi

Älkää tehkö noita paskeikkoja. Sehän on ostomiehen vika jos ei teidän sopimus täyty. Metsänomistaja voi neuvotella sitten ostomiehen kanssa jatkosta, kauppasopimusta tuossa rikotaan.

pihkatappi

Siitä on kauan, oikealta se tuntui ja kaikkia läsnäolijoita hymyilytti. Minä vastaan kun kysytään.

pihkatappi

Motomies on kalibroinut mittalaitteen jokaisella leimikolla mitä olen ollut katsomassa. Joskus on kuorta ollut irti pelkästä ja olen siitä huomauttanut että pitää laittaa kuorta siihen kohtaan. Joskus kaveri laittoi kuoren kaksinkerroin, en pyytänyt. Tämmöistä tämä on ollut, ilmeisesti ei sitten enää?

pihkatappi

Kuormainvaakamittauksessa kertoimet otetaan kuormauspäivän mukaisella kertoimella, usein niin että hankintapino on ollut kuvumassa kuukausi tolkulla. Eihän tuota kukaan ole kyseenalaistanut kun erät ovat niin pieniä.

Tehdasmitassa oli ennen tuota lunta oikeasti tonni / kuorma. Jos tehdasmitassa löytyi alamittoja -> alamittoja merkataan motti. Eihän näistä kukaan ole riemastunut kun kyseessä vain muutaman motin heitto.

Tämmöistä tämä vaan on ollut ja on. Kun mittakaavat on suuria niin pienellä systemaattisella virheellä tehdään muutama miljoona euroa vuodessa voittoa.

Motomitasta en tiedä miten tuosta sen muutaman prosentin firma saisi niin että motomieskin olisi tyytyväinen. Tiedän kuitenkin että aika helppo on napsauttaa plussaa tai miinusta mittaan, sehän on ihan kuskin käsissä tuo mitta. Kaverille plussa ja jollekin toiselle miinus?

pihkatappi

Eli kun asiasta tietämätön etämetsänomistaja tekee kännykällä puukaupan, sen pitäisi vastata siitä että leimikossa ei ole hakkuuta hidastavaa alikasvosta. Mitä te nyt oikein yritätte selittää, ostajan pitää tietää mitä ostaa, hinta sen mukaan. Eihän se voi mennä niin että ostetaan kaikki tasahinnalla ja sitten jätettään huonosti ostetut tekemättä, silloinhan ostava yritys pettää myyjää, eli kuorii kermat. Ei ole mitään syytä metsänomistajalla lähteä raivaamaan jos kaupat on tehty eikä mitään mainintaa mistään raivuista.

pihkatappi

Pohjoisessa mustikkakorpi kasvualustana voisi kuvitella että taimettuminen onnistuu kun vähän tilaa avataan. Tuossakin etuna olisi lehtipuu. Pohjoisessa on yksi etu puuson lyhyys, eli pienaukon ei tarvitse olla kovin suuri kun siellä pärjää jo valopuukin. Itselläkin on mäntyä pukannut ajourien risteykseen 100 vuotiaassa täystheässä kuusikossa, jossa joitain mäntyjä sekapuina.

pihkatappi

Ok, kiitos tiedosta. Katsellaan miten tässä itselleni uudessa läänissä palveluja tuotetaan ja hankitaan. Jospa se ensimmäinen kontakti ei olisikaan eroviesti Mhystä :).

pihkatappi

Voimaloissa on ongelmia noiden juurakoiden mukana tulevien kivien kanssa. Siitä syystä ainakaan Rovaniemen uusi laitos ei vastaanota kantoja.

Esillä 10 vastausta, 2,621 - 2,630 (kaikkiaan 2,731)