Käyttäjän Pihkakintas kirjoittamat vastaukset
-
Tulppia olen vaihdellut muutaman vuoden välein, vähän miten sattuu. Ikinä ei ole mennyt tulppa pimeäksi. Yhden Stihlin tulpanjohdon olen vaihtanut, kun oli näkyviä murtumia. Ja missään kannon nokassa ei tulppaa sitten saa eikä tartte koukkia. Huollot tehdään pöydällä, kunnon työkaluilla. Työkalun tulppahylsystä saa muotoiltua hyvän korkinavaimen Huskuun.
Talvella kaveri toi Dolmarin, lähti huonosti käyntiin. Oli kaasari irti(!). Molemmat pultit irti, kaasari letkujen ja ilmanputsarin varassa. Ahdas kotelo piti kaasaria paikoillaan…
Pihkakintas 23.2.2019, 21:22XP. Käsittääkseni tätä ns. virittämistä tarvitaan ensimmäisissä 201 ssä. Ilmahuuhtelun alkuaikoina saha reagoi kaasuun kiusallisella viiveellä. Tehoa siis oli saman verran, mutta käytettävyys oli karsiessa huono. M tronic moottorinohjaus ratkaisi tämän ongelman.
Virittäminen sinäänsä on oma taiteenlajinsa ja kaikkia koneita on viritetty mailman ajat. Sahojen virittäminen on vielä aika halpaakin puuhaa, jos vertaa vaikka autojen, traktoreiden tai ratamoottoripyörien virittämiseen. Siinä menee aina yhden pikkustillin hinta muutamassa sekunnissa, vaikkei mikään edes hajoisi. Omalta kohdaltani tuli virittäminen valmiiksi, kun sain autokortin. Loppui Tunturin viritys…
Pihkakintas 23.2.2019, 18:13Olen sahaillut 201llä luokkaansa isompiakin puita. Jos on harvakseltaan tuulenkaatojen tai lumituhopuita, on kivampi kantaa kevyttä sahaa. Ei haittaa hitaampi kaatosahaus.
Bensa siitä on muuten jatkuvasti loppu, tosi pieni tankki.
Pihkakintas 23.2.2019, 17:02Ei nykyistä mallia tarttekaan virittää.
Talvikäyttö ohjekirjan mukaan alle +10. Kesäasentoon ehdottomasti yli +20. Eli moni voi pitää aina luukkua auki.
Pihkakintas 22.2.2019, 23:14Heijastuminen avaruuteen on riippuvainen auringon aktiivisuudesta. Auringonpilkkumaksimin sykli on 11 vuotta. Nyt ollut muutaman vuoden yläilmakehä selkeä, tähdet ja kuutamot kirkkaita, kesällä lämmintä ja talvella kylmää.
Se tutkimus on kyllä minunkin muistaakseni tehty jossain ihan muualla, kuin Suomessa, ainakin kymmenen vuotta sitten.
Kuluttajien valinnoilla on todella ilmastovaikutuksia. Jos turkulaiset juo paljon kaljaa Aurajoessa kelluvan ravintolalaivan kannella, tulee tilastollisesti todennetusti lämmin kesä. Toinen ilmastoa lämmittävä asia on jäätelön syönti.
Pihkakintas 21.2.2019, 19:42Viikon puuhastelu tappirasvan, hydrauli- ja peräöljyn, kytkinpölyn, kelirikko kuran ja polttoleikattujen romujen kanssa pitää hirvikärpäset loitolla. Jos teho jää vajaaksi, Ursuksen pohjapanssarin irrotuksen jälkeen teho on 100%. Tehoaa myös naisiin.
Pihkakintas 21.2.2019, 12:14250 siis hinnassa eroa. Sillä saa siis lisää tehoa, mutta myös painoa.
Muutoksiksi mainitaan vahvemmat kampiakseli, pakoputki ja etukahva. Autotune päivitetty. Jäähdytys parempi ja puhtaampana pysyvä kaasutintila. Onko siis tarpeellista ostaa nämä ominaisuudet, kun ei ne vanhassakaan mitenkään huonot olleet. En ainakaan ole kuullut, että niistä osat hajoilisi, tai muuten lyhytikäisiä olisivat olleet.
Ei itsellä kokemusta ko sahasta. Jotenkin vaan tuntuu nurinkuriselta ostaa painavampaa sahaa. Niin että jos uudistukset olisi saatu sahaan ja painoa alas valinta olisi Mk 2. Lisätehoa kun saan hyödynnettyä vain joskus, mutta paino on kokoajan rasitteena.
Pihkakintas 21.2.2019, 09:06Oikeassa yläkulmassa Ruotsinlippu. Siihen sinivalkosta salkoon, hinnat vaihtuu euroiksi ja rahti tulee ostoskorin pohjalle. Mahdollista valita yritysasiakas. Silloinhan alv 0%.
En ole itsekään ennen tilannut, mutta hyvältä liikkeeltä vaikuttaa, kun on korjaamokin. Saattaa löytyä uusien mallien mahdollisiin lastentauteihinkin lääkkeitä, viereiseltä tehtaalta.
Pihkakintas 20.2.2019, 22:48gårdsman.se
Pihkakintas 20.2.2019, 21:25Näkyy olevan vanhoja 550XP malleja 586€, 550 XP G 710€. Rahti parikymppiä. Tehdäänkö niitä, vai onko loput kasissä?