Käyttäjän Petri kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 176)
  • Petri

    ”Nythän myös 261 muuttuu mtroniciksi. ”

    Onko todella näin?

    Petri

    Voisiko hinnan erot selittyä sillä, että joissakin on lämpökahvat ja joissakin taas ei?

    Petri

    Kestovoideltu on. (Tosin en nyt pääse omaani juuri tarkastelemaan, koska on 3 tunnin ajomatkan päässä.)

    Takuu taisi olla 2-vuotta yksityiskäytössä, joten eipä hätää.

    Petri

    Eikös Stihlin uusissa CEMK-versioissa (K=Kurz, lyhyt runkoputki) ole nykyään kapoisemmat kahvat. Tarkoitan siis lähinnä malleja FS460 ja FS490.

    Noidenkin raivaussahojen pidempirunkoputkisissa malleissa taas on leveämmät kahvat, koska niitä ei ole tarkoitettukaan metsään.

    http://www.stihl.de/
    STIHL-Produkte/
    Motorsensen-und-Freischneider/
    0220/Freischneider.aspx

    Petri

    Olen käyttänyt älykännykässä tilarajoilla varustettua
    http://www.easygo.fi/
    paikannusohjelmistoa.

    Oma wanha Nokia E66 kännykkä skulaa tuolla oikein hyvin. Parhaimmillaan päästään metrin tarkkuustasoon, mikä on kännykän navigaattorille lähes uskomaton suoritus. Tai sitten minulla on ollut kovasti hyvää tuuria…
    :~)

    Petri

    Pakko kommentoida Jees H-vallalle, että en usko, että espanjalaiset hoitajat olisivat laiskempia kuin suomalaiset.

    Ehkä kysymyksessä oli pikemmin siitä, että espanjalaisille annettiin ymmärtää, että he tulisivat työskentelemään sairaanhoitajatasoisessa positiossa. Arkirealismin perushoitaja- tyyppinen työ matalammalla palkkatasolla ei pidemmällä aikavälillä tyydyttänyt.

    Petri

    Onnea matkaan!

    Saako kysyä, paljonko maksoit?

    Petri

    Sen verran on tullut kokemusperäistä tietoa, että pääkaupunkiseudulla Dolmar- tuotteille saa huoltoa (ja voi ostaa varaosia) maahantuojan omasta huoltopisteestä:

    Makita Oy, Teilimäki 4, 01530 Vantaa.

    Asiakastilat tuolla ovat hieman vaatimattomat, mutta mitä nyt itse tuli paikkaa testattua, niin kaikkia varaosia, mitä nyt sahaani vastaisuuden varalta hamstrasin, löytyi suoraan hyllytavarana. Ja hintataso oli kohtuullinen. Asiakastilat olivat,hrmmm, vaatimattomat…

    Kunnollista Dolmar sahojen myyntipaikkaa en vielä ole löytänyt pääkaupunkiseudulta (joskaan en ole ahkerasti etsinytkään). Kunnollinen myyntipaikka on sellainen, missä on kattava valikoima sahoja eri tarpeisiin ja asiantunteva palvelu. Ja puodin pitää olla sellainen, mikä myös koekäyttää myytävän tuotteen asiakkaalle. Ei siis mikään nettikauppa.

    K-rauta voi olla verkostoltaan kattava kumppani Makita-konsernin Dolmarille, mutta löydäpä sieltä asiantunteva myyjä…

    Voipi olla, että seuraava sahani ei ole Dolmar vaikka tiedän tuotteen olevan hyvä. Markkinointi laahaa niin paljon perässä, että sahankäyttäjän täytyy olla viitseliäs etsiäkseen asiantuntevan myyjän ja huollon. Onneksi ainakin pääkaupunkiseudun osalta tuo huoltohomma nyt selvisi. Vielä kun löytäisi muun myyjän kuin erilaiset nettikaupat tai K-raudan kassatytöt…

    Edit: yksi täydentävä sana lisätty

    Petri

    Leevi: ”Kolmioterä on hyvä järeän heinän niitossa. Kannattaa teroittaa ne terät aivan juurta myöten”.

    Taidat olla aivan oikeassa.

    Niin teinkin kun ekaa kertaa tuossa taannoin teroittelin. Osu lapa kiveen ja niinpä teroitus tuli ajankohtaiseksi.

    Ja taas leikkasi tuon operaation jälkeen kuin kuuma veitsi voihin.

    Petri

    Omalla FS490- raivurilla on nyt 45 tankillista takana. Ei mitään ongelmia toistaiseksi. Ja koko ajan hioutuu moottorin käynnin osalta paremmaksi. Taitaa Stihlillä olla tiukat toleranssit. Kiihtyvyys sen kuin paranee käytön myötä.

    Polttoainepumpun kupla jäi kerran ”kuopalle”, mutta se pomppasi itsestään myöhemmin normaalimuotoiseksi. Ei tarvinnut viedä liikkeeseen näytille. Ja toimihan se raivuri tietysti silloinkin.

    Kolmioterä on muuten osoittautunut mainioksi vehkeeksi niittää pirun pitkää heinää.

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 176)