Käyttäjän Petkeles kirjoittamat vastaukset
-
Meejän kyllillä vanahukset männöö kirkolle ja nuoret tekköö uuvet talot mualle. Kommeeta kateltavvoo kun nuoret immeeset toohuaavat eekä niistä oo tiällä puutetta, sanosin että päenvaston kun metija koettaa sannoo.
Mistee hommista Hyöteikkö jäe eläkkeelle?Kahtokeepa Maaseuvun Tulvaisuus ke 19.10.2016
Lauri Tapio, MTK:n palakkalistoilta kirjottaa siihen malliin että voes antoo urhoollissuusmitallin kun ottaa huomijjoon kirjottajan toemintaympäristön!”Mistä johtuu peltomaihin istutettujen mäntyjen tyvitervastauti, joka on puissa jo ensiharvennusvaiheessa?”
Tartunta voep tulla näennäesen spontaanisti jos puuston terveyvessä on vikkoo. Peltomualla johtuven mm. ravinneviäristymistä, liijan hapettomasta sekä mikrobioloeltaan mehtämuasta poekkeavasta muaperästä.
Piri, Tuula. 2011. Seinäjoki. Esitelmä.
Voep olla että joovumma ottammaan tämän riskin kun kuitennii eellä maenitut kasvupaekat sisältää lähes koko valtakunnan petäjät.
No se spray tietennii passaa, kuhan suihkutat rinkulan rungon ympäri jotta näkkyy kaekkiin suuntiin.
Rinnankorkeus läpimitta 20cm ja pittuus… noen 20m? Tällön mäntyrungot keskimiärin 300 litrasija.
Ite harventasin luatuharvennuksena, jota tien tälläkkii hetkellä yhellä aoratulla avojuurtaemiin alalla. Lisävaltapuut oes niitä mitä pitäs jättee kasvammaan, niissä on tuleva arvokasvu suurimmillaan. Pienemmät on menettännä latvuksesa ja sortuuvat elon tielle ja isoimmat ee kasva jatkossakkaan luatusa vuoks kun kuituva. Tosin männöö sutjakampija runkoja siästäessä jo ppa lähelle jatkuvan kasvatuksen lakirajjoo.
Mulla aenakkii on räkämännystä ihan oekee kuva kun oon vuoskaavet kuatana nuita mäntybuumin OMT-pohjia tilihillä laaniin…Tekemistä aenakii on tiijossa jos ruotsalaesen sahan ostaa.
Vuos sittä olin mehtäkeskuksen koolutuksessa ja siellä olj sama suhtaatuminen hirvituhhoin, vieläpä sama ukko puhumassa. Ee isoja herroja kiinnosta kun ee satu tuho omalle kohalle.
Kääpköhän jossaen tappauksessa kertymäarviossa sama kun nuapurille entisaekaan että tulkii vahingossa 120% ennakko…
Isopropyyliamiinisuola versus karkee suola