Käyttäjän Petkeles kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,021 - 1,030 (kaikkiaan 1,262)
  • Petkeles Petkeles

Parhailla ne viilat kestää vuosia kun keräävät vaan ruostetta. Minulla viilat menevät sujoiksi kokojärjestyksessä, vaikka joskus nohevana vetäsee teräsharjalla kunnostuksen.

Pikkutilhiin sopivat 4 mm viilat menee tosiaan nopeasti umpeen. Jos sahaa vaatimattomat 4 tankkia enskassa per päivä, saan ainakin minä kesken viikon laittaa uutta. Isomman sahan 4,8 ja erityisesti raivaussahan 5,5 mm kestävät isommalla käyttömäärällä selvästi pitempään.

Petkeles Petkeles

Niskasuojallinen kypärä, dimeksin sadevaatteet ja alle villainen aluskerrasto. Käteen päällystetyt hanskat ja reppuun vaihtohanskoja. Tauot luokkaa viilaus, tankkaus, banaani/leipä, vichy. Ei tule kylmä eikä hyväkuntoiselle varsinaisesti hikikään.

Petkeles Petkeles

”Niinpä olikin, parhaaksi valittiin Dolmarin valjaat, eikä…”

Ei ihan vieläkään osunut tauluun. Dolmarin valjaat todettiin hyviksi, mutta husokin valjaat markkinoiden parhaiksi.

Petkeles Petkeles

Lumi on se pahin riski. Jos hötyä on enemmälti, se jää mättään maamassan alle säilöön kuin ensilumenlatujen tekoa odottamaan.

Petkeles Petkeles

”Mikä on mielestäsi tämän numeron kiinnostavin artikkeli? Kysely löytyy nyt kätevästi kirjoittamalla osoitteeksi http://www.metsalehti.fi/kysely”

Tuntuu että tuon kyselyn löytyminen on muuttunut kerta kerralta vaikeammaksi ja enää se ei kyllä onnaa ollenkaan 🙁 Sivuilta ei löydy linkkiä millään ja suoralla osoitteella tulee uudelleenohjatuksi jonnekki menneisyyteen. Apuja?

Petkeles Petkeles

Itsekin olen huomannut että hirvelle kaikista mieluisimmat taimet ovat yllättävän pieniä. Varttuneita taimia syödään vain kun laidunpaine on tarpeeksi kova talvisaikaan.

Petkeles Petkeles

Joo huomattu on…

Petkeles Petkeles

Ootteko ikinä miettiny mitä tavaraa sinne moottoriöljyyn työntyy kun moottorin huohotinilma kierrätetään?

Petkeles Petkeles

Ei kovin mielellään ainakaan puhdistamatonta moottoriöljyä luontoon. Metsuria itse käytän vaikka ei se erityisen sitkeältä vaikuta.

Petkeles Petkeles

Onko tilheissä ja svedusahoissa kulmavaihteen kulmassa merkittävää eroa? Peräylitys on minusta uusissa tilheissä kipurajoilla.

Esillä 10 vastausta, 1,021 - 1,030 (kaikkiaan 1,262)