Käyttäjän petep kirjoittamat vastaukset
-
Niin sitäkään ei osaa sanoa tosiaan mikä on tarttunut ja minne kun naru meni poikki.Ja tietenkin sekin on käyttäjän vika kun kysyy sopivasta paikasta :DJotain siellä on tapahtunut kun yleinen luulo on että ei pitäs mennä käynnissä ollessa narun poikki.
Ja kun se jäi jumiin siinä käynnistysvaiheessa niin saha saatiin kuntoon ilman vakavempaa mäntävauriota.Siellä on paikallaan alkuperäinen mäntä ja renkaat.Renkaat on käytetty pois ja laitettu paikalleen ja koitetaan minne asti kestää tällä kertaa.
Tämä bensa-asia on aika mielenkiintoinen.Kaikissa ohjeissa sanotaan että 2% riittää.Sitten kun menee sinne tiskin taakse jututtaan huoltomiestä se sanoo että tee tähän sahaan 2,5%.sta bensaa kun on kierroskone.Ja sitten kun menet jonnekin liikkeeseen missä on vain käytettyjä sahoja niin sekin sanoo että pitää olla 2,5%.Sitten kun menet lukemaan nesteen tekemästä 2T -pienkonebensasta niin se on 2.5 %.sta.Ja en minäkään usko että on välttämättä kiinni puolesta prosentista jos on varmasti tehnyt kaksiprosenttista bensasta.
Ja sitten kun lukee tätä ihmeellistä internettiä niin on sellainenkin teoria joillakin, että sahakauppa käy paremmin kun sahataan kaksiprosenttisella 😀Itseä vaan harmittaa kun tietää miten sitä on käytetty ja bensa on ollut oikeaa ja laitetaan käyttäjän piikkiin.Ja kun olen haastatellut ihmisiä jotka noita on koko elämän rassaillut niin ei nekään ihan kaikkeen keksi selitystä.
Ja itse en ymmärrä sitä että jos ja kun saha on sellainen että se ottaa kierroksia,niin miksipä niitä ei kestä sitten käyttää.Itse en huudata karsiessa täysillä kierroksilla vaan ihan järki päässä olen aina käyttänyt.Ja tämä nyt liittyy ihan taas toiseen asiaa eli siihen että jotkut sanoo että saha menee rikki kun sahaa kaasu pohjassa 😀