Käyttäjän petep kirjoittamat vastaukset

Esillä 9 vastausta, 971 - 979 (kaikkiaan 979)
  • petep

    Nyt on pistänyt silmään sellainen laite kun ”dr rapid fire”. Sen kun laitatte juutuupissa hakusanaksi niin näette jotain ihmeellistä 😀

    Vähän näyttää sellaiselle ostoskanavalaitteelle,mutta olisi tuo kyllä nopea hyrraulihalkaisijaan verrattuna.

    petep

    No tää aihehan melkeen liippaa meikäläisen mysteeriä 😀

    Itselle on ilmaantunut ranteisiin ihottumaa aina seuraavana päivänä sahan käyttämisen jälkeen.Aloin pähkäileen että mistähän se voisi johtua ja ensinnä ajattelin hanskoja.Samoilla hanskoilla olen kyllä tehnyt muita hommia eikä ihottumasta mitään havaintoa.Sitten ajattelin että joo tottakai ne on pakokaasut ja en usko kyllä siihenkään.Saha ei ole kyllä savuuttavaa mallia ja bensana on 2,5 % itsesekoitettua.Pitää ihottuman pahentua aika paljon ennen kuin menen lääkäriin 😀

    petep

    Nyt kun olen vähän lukenut tätä ja muitakin foorumeja,niin uskoni Autotuneen ei ole 100% 😀 Jossakin ketjussa on päädytty siihen että 550 xp:n ensimmäiset mallit ovat olleet ongelmallisia.Kenties ne ongelmat ovat nyt tiedossa ja uudet ovat kenties parempia mitä tulee käyntivakauteen.Ei ole kovin mukavaa jos saha röpöttää kaatolovea tehdessä tai ei lähde tauon jälkeen käyntiin kohtuudella.Nämäkään ominaisuudet eivät liity suoraan Autotuneen,mutta ovat aika ikäviä.

    Itse meinaan hankkia 545:n tai 550:n ja jos keksin jonkun järkevän syyn laittaa 150 euroa enemmän niin saha on 550 xp.Nykyinen saha 353 toimii vielä ja kun siinä tulee tunnit täyteen niin siinä kohtaa pitää päätös olla selvä kumman ostaa.

    petep

    Nyt on sahattu pari päivää sen jälkeen kuin säädin öljypumppua pienemmälle.Ja ihan tyhmempikin eli siis minä näen että öljyä tulee vähemmän.Mielestäni öljyä tulee riittävästi eikä ole enään sahaamisen jälkeen niin isoa läikkää sahan alla.

    petep

    Ja nyt on ilmennyt sellainen ominaisuus,että teräketjuöljyä tulee todellakin tarpeeksi.Säädin öljypumppua pienemmälle ja ja öljyn määrä kyllä väheni.Sahassa on ollut kyllä aina se ominaisuus että sahauksen jälkeen öljyä on valunut sahan alle pikkuisen.Ja nyt pähkäilin että onkohan tuossa aina vuotanut se öljympumppu kenties.
    Vai olisiko sillä väliä mitä öljyä käytetään ? Aina on ollut oikeaa teräketuöljyä ja nyt on Hakkuri-merkkistä joka on notkeaa kyllä pakkasillakin.Ja tietenkin tääkin menee niin että toi öljy on just semmoista millä särkee sahan …

    petep

    Nyt on käyty metsässä ensimmäisen kerran koneen jumittamisen jälkeen.Bensa oli nyt 2.5 % ja en kyllä huomannut käytön kannalta mitään eroa kuten olettaa sopiikin.Pikkuisen vaan hirvitti ,että mitähän tässä nyt hajoaa kun näemmä kaikki on mahdollista.

    Kone parkuu entiseen malliin mutta käyttäjä on ehkä niin ennakkoluuloinen että sahaa nätimmästi 😀 Lunta alkaa kyllä olla sen verran,että tietää illalla jotain tehneensä kun päivän kahlailee metsässä.

    petep

    No onkos tästä nyt jo niin palkon kokemusta tästä Auto Tunesta,että toimiiko se jopa ammattilaisten mielestä?Ja onkohan se sitten niin siinä kohtaa kun se Auto Tune sekoaa niin osta uusi saaha?

    petep

    Okei kiitos järkevistä ja loogisista vaihtoehdoista.Vahinko on nyt sattunut ja nyt nuollaan haavat.

    Ja tuo mitä edellä kuvailitte mitä narulle on tapahtunut pitää varmasti paikkansa ja taas ollaan kokemusta rikkaampia.Ja sekin alkaa kuulostaan hyvälle teorialle,että kaasarin kautta on sylinteriin mennyt jotain mikä ei sinne välttämättä kuulu.

    Ja nyt tulee ihan tyhmä kysymys mutta tuotteko talvella sahan kotona sisälle huoneenlämpöön vai säilytättekö kylmässä varastossa? Ja kiitos vielä kaikille vastanneille kun ei mene ihan suunsoitoksi tällä palstalla kuten jossain muualla.

    petep

    Niin sitäkään ei osaa sanoa tosiaan mikä on tarttunut ja minne kun naru meni poikki.Ja tietenkin sekin on käyttäjän vika kun kysyy sopivasta paikasta :DJotain siellä on tapahtunut kun yleinen luulo on että ei pitäs mennä käynnissä ollessa narun poikki.

    Ja kun se jäi jumiin siinä käynnistysvaiheessa niin saha saatiin kuntoon ilman vakavempaa mäntävauriota.Siellä on paikallaan alkuperäinen mäntä ja renkaat.Renkaat on käytetty pois ja laitettu paikalleen ja koitetaan minne asti kestää tällä kertaa.

    Tämä bensa-asia on aika mielenkiintoinen.Kaikissa ohjeissa sanotaan että 2% riittää.Sitten kun menee sinne tiskin taakse jututtaan huoltomiestä se sanoo että tee tähän sahaan 2,5%.sta bensaa kun on kierroskone.Ja sitten kun menet jonnekin liikkeeseen missä on vain käytettyjä sahoja niin sekin sanoo että pitää olla 2,5%.Sitten kun menet lukemaan nesteen tekemästä 2T -pienkonebensasta niin se on 2.5 %.sta.Ja en minäkään usko että on välttämättä kiinni puolesta prosentista jos on varmasti tehnyt kaksiprosenttista bensasta.
    Ja sitten kun lukee tätä ihmeellistä internettiä niin on sellainenkin teoria joillakin, että sahakauppa käy paremmin kun sahataan kaksiprosenttisella 😀

    Itseä vaan harmittaa kun tietää miten sitä on käytetty ja bensa on ollut oikeaa ja laitetaan käyttäjän piikkiin.Ja kun olen haastatellut ihmisiä jotka noita on koko elämän rassaillut niin ei nekään ihan kaikkeen keksi selitystä.

    Ja itse en ymmärrä sitä että jos ja kun saha on sellainen että se ottaa kierroksia,niin miksipä niitä ei kestä sitten käyttää.Itse en huudata karsiessa täysillä kierroksilla vaan ihan järki päässä olen aina käyttänyt.Ja tämä nyt liittyy ihan taas toiseen asiaa eli siihen että jotkut sanoo että saha menee rikki kun sahaa kaasu pohjassa 😀

Esillä 9 vastausta, 971 - 979 (kaikkiaan 979)