Käyttäjän petep kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 821 - 830 (kaikkiaan 976)
  • petep

    Sen mitä ymmärsin niin ihan metsätalouskäytössä mutta käyttötuntimäärä oli vain sen 151 h. Ja tunnit oli jaettu kolmen vuoden ajalle joten  ei voida puhua ammattimaisesta sahaamisesta.

    Jätkä kertoi että mäntä karstoittuu päältä ja sivulta  liialla öljyllä. No eikös tällä teorialla myös laakereille menevä voitelu heikkene?

    petep

    Sitä samaa bensaa oli käytetty raivaussahassa millä 550 xp antautui.  14450 kierrosta oli ollut koneessa hajoamishetkellä. Voihan se olla että tuollainen laakerivamma kehittyy pitkällä aikavälillä eikä siihen ole ihan yhtä ja selvää selitystä. Ja minun tyhmällä päällä ajeteltuna  ennen laakereita menee mäntä  jos bensassa olisi sanomista.

    Keskustelun alussa sahuri mainitsi että seos on ollut  noin 2,7 % eli voisko oikeasti olla niin kuten Arto sanoi että liikaa öljyä ?

    petep

    Itse olisin ajatellut että lähdetään liikkeelle bensasta ja öljystä mitä on käytetty.Öljynä oli ollut husqvarna Ls +98.  Eikös täällä ole ollut nimenomaan monesti joku  huolissaan laakereiden voitelusta kun on keskusteltu mitä bensaa käytetään. Sahalla oli sahattu 151  tuntia.

    petep

    Eikai tämä nyt päätynyt siihen että vain pellet käyttää kaatotunkkia ? 😀

    petep

    Eikai nykyään sahalla tehdä kuin puistohommia. Ja vois olettaa että kenties siellä ois metsurit asialla.  Mutta onhan saha kyllä maaiman vaarallisin työkalu että varovaisuus ei ole pahitteeksi koskaan .

    petep

    Ja eikös tässä tapauksessa ollut pienkonebensaa tankissa jonka pitäisi säilyä vaikka kuin pitkään ?

    petep

    Tuleekohan tästä mallikelpoinen kanto ?

     

    https://youtu.be/pFZVwTYQDQg?t=11

    petep

    Kävin katsomassa tälle talvea Jääspeedwaytä ja kyllä ne sinne metanolia kaateli tankkiin ja minä olin ihmeissäni. Aina oppii uutta.

    petep

    Taitaa Speedway-pyörät kukkua metanolilla.

    petep

    Hallitus on hyväksynyt Suomen kansallisen ohjelman liikenteen vaihtoehtoisten polttoaineiden jakeluverkoksi.

    Uusimaa-lehden haltuunsa saamassa asiakirjassa lukee, että ”nykyisin ns. suojalaatuna jaettava 98 E5 -moottoribensiini jää tuotevalikoimasta pois melko pian, jolloin se osaltaan vapauttaa varastointi- ja jakelukapasiteettia esimerkiksi korkeaseoksisille liikennepolttoaineille”.

    Nykyisin voimassa oleva asetus edellyttää, että enintään viisi tilavuusprosenttia etanolia sisältävää bensiiniä on saatavilla ainakin vuoden 2018 loppuun asti maantieteellisesti riittävän kattavasti.

    98 E5 on jakeluasemilla toinen peruslaatu, jonka osuus myynnistä on noin 32 prosenttia. Toinen peruslaatu on 95 E10, jonka Suomi otti ensimmäisenä EU:ssa käyttöön kohun saattelemana vuonna 2011. Sen osuus myynnistä on hiljalleen kivunnut 68 prosenttiin.

    Pekka Huttula rauhoittelee 98-oktaanista bensiiniä käyttäviä.

    – Kuluttajien ei pidä olla huolissaan. 98 E5:tä tulee olemaan saatavilla kysyntäpohjaisesti niin kauan kuin sitä tarvitaan. Jos näyttää siltä, että suojalaatua tarvitaan, valtioneuvoston asetuksen tavoiteaikaa jatketaan, Huttula vakuuttaa.

Esillä 10 vastausta, 821 - 830 (kaikkiaan 976)