Käyttäjän Per Ä Reikäs kirjoittamat vastaukset
-
On se paljon mukavampaa toisten hakkuita ynm.olla hoitelemassa.
Sillä niin väliä vaikka omat jäis tekemättä.
Per Ä Reikäs 21.1.2020, 05:09Mitä??? A.J meinaa miksi?
”Paksuturpeisia peltoja pois käytöstä, ainakin eniten päästävät kohteet – vaikka tukemalla viljelijöitä tuotannon lopetuksessa tai muutoksessa”
Jos ne ovat iki nurmella,olisiko parempi sammalia kasvamassa?
Turve mailla kun oikein kasva muu kuin kaura tai nurmi,viljat jää herkästi puimatta,sorsakaan kun pinnalla pysy.
Kuusia ja hydridi haapaa,ehkä.
Per Ä Reikäs 21.1.2020, 05:02Tätä hakkuuta on kyllä tehtynä oikein isolla porukalla,liekö tullut jo valmista?
Per Ä Reikäs 20.1.2020, 02:41Viellä kerran täytyy hokea kone sinne
Millään itse saa tehtyä,ellei joku kone.
Per Ä Reikäs 19.1.2020, 20:45Paskaa,paskaa,paskaa näin eräs kyrillisten kirjainten taitaja sanoi,oli oikeassa.
Per Ä Reikäs 19.1.2020, 13:29Jatkuva kelirikko telakoneillekin tekee
Vähän ongelmia ratkottavaksi
Per Ä Reikäs 19.1.2020, 09:12No tällähän se homma näppärästi käy
Voi toki tulla persnettoo,mutta kivaa 0
Per Ä Reikäs 19.1.2020, 02:50Itse olen kytkenyt toimitusmaksun,eli rahdin polttopuun hintaan,ilman en myy ja korkeintaa 30kilometrin säteelle vien.Puita saa lähempääkin ja omista nurkista noutajat veisivät liian halvalla varsinkin kun se rahtaaminen on helpoin ja kivoin osa hommasta.Tehkööt itse jos haluaa,kippaan vasta kun on maksettu.
Per Ä Reikäs 19.1.2020, 02:40Kirves on oiva apu suunnattuun kaatoon,sen kun hakkaa kaato sahaus uraan niin johan lähtee jätti puutkin suuntaansa,nojas mihin nojas
Per Ä Reikäs 17.1.2020, 20:33Päivän selvä koivut kaikki pois haloiksi ja klapeiksi vaan,tai halvalla kuiduksi,koivutukeilla tuskin kysyntää.
Lepät myös pois maahan lahoon,jos et itse viitsi ”haperoita” puita poltella.
Laadukas tuottoisin kuusimetsä jää jäljelle motojen kolhimatta,toki voi niitäkin vähän harventaa samalla.