Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 699)
  • Pavekka

    Onko sinne metsään pakko lähteä näillä keleillä teutaroimaan? Jos odottelisi että vähän lämpeää? Näyttäisi ettei sitä tilhiäkään huvita.

    Pavekka

    Kuulosta vähän vaikealta tempulta

    Pavekka

    No jaa. Ne tehtaan lukemat on enemmänkin semmosia perusarvoja. Yleensä niissä kannattaa pysyä. Se optimaalisen säädön arvo on sitten toinen vähän pidempi tarina.

    Pavekka

    No tarkkaan ottaen kiekalla laitetaan tehtaan arvoihin. Optimaalinen on sitten ihan toinen asia. Tehdas ilmoittaa 2.8 ja 12 kiloo. T-lle ei ole arvoa. Sitä vaan ruuvataan kunnes tyhjä löytyy.  Rajoittimet kannattaa nypätä pois mutta toisaalta yleensä vika on jo olemassa kun rajat ei enää riitä.

    Pavekka

    Viimeistään pakkasella. Manuaali sanoo +10.

    Pavekka

    Ei varmaan ole haittaa laittaa sitä ensimmäiseksi perussäätöihin. L 1.75 H 2. Jos se on ihan metsään ruuvattu jo tuo voi auttaa. Ellei auta siellä on joku tutkimista vaativa vika.

    Pavekka

    <p>Kyllä itse jatkaisin sillä toimivaksi todetulla bensalla, tosin epäilen vahvistusharhaksi. Jos ongelmat jatkuu niin perushuollon voisi suorittaa. Ei siitä nyt haittaakaan ole.</p>

    Pavekka

    Huskin tunessa on ihan vastaava kalvokaasuttimen runko ja toimintaperiaate. Siihen on vaan tehty lisäyksiä ja modifikaatiota sähköistä toimintaa varten. Kaikki taika tapahtuu kaasuttimen ulkopuolella ja sähkösäädön lisäosassa. Itse kaasuttimessa on normaalin kalvokaasuttimen kuluvat osat ja huoltokohteet.

     

    Pavekka

    Tuossa on aika hyvä leikkauskuva kalvokaasuttimesta. Jos aihe kiinnostaa. Siinä näkyy toimintaperiaate yksinkertaistettuna. Sähkökaasuttimessa nuo kaksi suutin ruuvia on korvattu sähköisillä aktuaattoreilla.

    https://www.helifreak.com/attachment.php?attachmentid=243592&d=1312156145

    Pavekka

    Siellä näytti olevan kaksi koneistus virhettä alakerrassa. Kampiakselissa väljä laakerisovite ja lohkossa liian syvä laakeriupotus. Akseli pääsee vatkaamaan molempiin suuntiin. Vähän voi buuailla. Tuosta sähkökaasuttimesta vielä lyhyesti että ne on muuten ihan tavallisia kaasuttimia mutta polttoaineen annostelu on automatisoitu ja sitä ohjataan sähköisesti. Ei sen kummempaa. Neulan asennus,huolto ja säätö menee ihan samoin kuin tavallisessakin.

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 699)