Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset
-
Onko sinne metsään pakko lähteä näillä keleillä teutaroimaan? Jos odottelisi että vähän lämpeää? Näyttäisi ettei sitä tilhiäkään huvita.
Pavekka 16.1.2024, 12:13Kuulosta vähän vaikealta tempulta
Pavekka 15.1.2024, 15:00No jaa. Ne tehtaan lukemat on enemmänkin semmosia perusarvoja. Yleensä niissä kannattaa pysyä. Se optimaalisen säädön arvo on sitten toinen vähän pidempi tarina.
Pavekka 15.1.2024, 14:10No tarkkaan ottaen kiekalla laitetaan tehtaan arvoihin. Optimaalinen on sitten ihan toinen asia. Tehdas ilmoittaa 2.8 ja 12 kiloo. T-lle ei ole arvoa. Sitä vaan ruuvataan kunnes tyhjä löytyy. Rajoittimet kannattaa nypätä pois mutta toisaalta yleensä vika on jo olemassa kun rajat ei enää riitä.
Pavekka 14.1.2024, 21:59Viimeistään pakkasella. Manuaali sanoo +10.
Pavekka 14.1.2024, 20:39Ei varmaan ole haittaa laittaa sitä ensimmäiseksi perussäätöihin. L 1.75 H 2. Jos se on ihan metsään ruuvattu jo tuo voi auttaa. Ellei auta siellä on joku tutkimista vaativa vika.
Pavekka 14.1.2024, 20:27<p>Kyllä itse jatkaisin sillä toimivaksi todetulla bensalla, tosin epäilen vahvistusharhaksi. Jos ongelmat jatkuu niin perushuollon voisi suorittaa. Ei siitä nyt haittaakaan ole.</p>
Pavekka 11.1.2024, 22:53Huskin tunessa on ihan vastaava kalvokaasuttimen runko ja toimintaperiaate. Siihen on vaan tehty lisäyksiä ja modifikaatiota sähköistä toimintaa varten. Kaikki taika tapahtuu kaasuttimen ulkopuolella ja sähkösäädön lisäosassa. Itse kaasuttimessa on normaalin kalvokaasuttimen kuluvat osat ja huoltokohteet.
Pavekka 11.1.2024, 21:00Tuossa on aika hyvä leikkauskuva kalvokaasuttimesta. Jos aihe kiinnostaa. Siinä näkyy toimintaperiaate yksinkertaistettuna. Sähkökaasuttimessa nuo kaksi suutin ruuvia on korvattu sähköisillä aktuaattoreilla.
https://www.helifreak.com/attachment.php?attachmentid=243592&d=1312156145
Pavekka 11.1.2024, 16:05Siellä näytti olevan kaksi koneistus virhettä alakerrassa. Kampiakselissa väljä laakerisovite ja lohkossa liian syvä laakeriupotus. Akseli pääsee vatkaamaan molempiin suuntiin. Vähän voi buuailla. Tuosta sähkökaasuttimesta vielä lyhyesti että ne on muuten ihan tavallisia kaasuttimia mutta polttoaineen annostelu on automatisoitu ja sitä ohjataan sähköisesti. Ei sen kummempaa. Neulan asennus,huolto ja säätö menee ihan samoin kuin tavallisessakin.