Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 4 vastausta, 751 - 754 (kaikkiaan 754)
  • Pavekka

    En usko että on teknisesti mahdollista käyttää suojattua laakeria runkolaakerina moottorisahassa. Siellä ei pysy eikä kestä rasvat sisällä ja uutta ei saa kun on suljettu.  Haluaisinpa tietää missä on käytetty jos oikeasti on?  Epäilen että on sekoitettu suljettu laakeri integroituun stefalaakeriin jota huski käyttää paljon. Nekin on sisältä auki.

    Vähän hölmöltä tuntuu että laakereita aletaan erikseen jäähdyttelemään. Rullalaakereillahan tuo hoituisi helpommin.

    Pavekka

    Noissa 550 ollut kampilaakeri ongelmia. Varmaan juuri sen vuoksi mark 2:ssa on jäähdytetyt laakerit.  400 sarjalaisissa huskuissa on myös laakeri ongelmia. Laakerit on pienempiä kuin edeltävässä 300 sarjassa.  Oiskohan pienemmällä kuulalla suurempi vierintävastus ja suurempi lämmöntuotto? Pitäisi joskus nähdä 550 laakeri niin vois arvuutella lisää.  En usko että ammattimalleissa käytetään muovikehiä ja tuskin se stefakaan männän päälle pääsee sulamaan. Oisko joku ulkopuolinen muovin kappale?  Sahoissa ei käytetä suojattuja laakereita kun polttoaine+öljy seoksen pitää päästä voitelemaan niitä. En tiedä onko mahdollista vaihtaa laakerit avaamatta lohkoja mutta jos on niin lohkot avaamalla on todennäköisesti helpompaa.

    Pavekka

    Saahan niistä tehoja lisää kun on aika matalaviritteisiä. Luotettavuus kärsii.  Takuukorjaukset lisääntyy.

    Metsähommissa bensalla mennään vielä kauan mutta halkopinoilla voi muutos tulla yllättäen. Akkusahassa on iso määrä polttoainetta mukana kun sähkö on halpaa.

    Pavekka

    Mahtaako ruiskut tulla massatuotantoon pitkään aikaan?  Stihlillä nyt on yksi ja varmaan pikkuhiljaa muihinkin ammattimalleihin mutta taitaa olla liian kallista tekniikkaa tavallisiin sahoihin.  Kehityspaineet taitaa olla akkusahoissa.

Esillä 4 vastausta, 751 - 754 (kaikkiaan 754)