Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset
-
Voisi olla bensapintakin mutta tuskin kahdessa kaasarissa samaa vikaa ellei molemmat ole säädetty väärin. Kyllä viisi on liikaa. Siellä on vuoto. Yleensä jotakin 1-1,5. Stefat on stihlin yleisin käyntivika.
Pavekka 4.7.2019, 17:18Väljyys tekee tehon puutetta. Voi silti käydä normaalisti. 2t koneessa väljyys kertoo tunneista ja niiden mukana tulee kaikenlaista muuta joka menee väljyyden syyksi. Jos kone ja letkut on tiiviit käyntihäiriön muut syyt on kaasutin tai sähköt. Kaasutin oli vaihdettu, Sähköt hyvin tai erittäin harvoin ilmenee puutumisena. Siellä on vuoto…
Pavekka 1.7.2019, 11:04Kaikenlaista taiteilua ja temppuilua voi harrastaa mutta usein vuotoa on monessa paikassa jos sitä on. Ei niitä käynnistä pysty yksilöimään. Vaikka vuotavan stefan löytäisi ja sen vaihtaisi niin hetken päästä on toinen. Ja hetken päästä sama uudestaan jos laakerit huonot. Ellei helppoa vikaa helposti löydä kannattaa vaihtaa kaikki kulutusosat. Raivureihin yleensä kannattaa kun on kalliita uutena.
Pavekka 1.7.2019, 02:05Säädöt tietenkin kannattaa tarkistaa ensin. Jos matalaruuvi on pienellä työsuuttimen avaaminen ei riitä.
Pavekka 1.7.2019, 02:03Jos muutkin saa vastata niin arvuuttelua ilman mittausta. Vuodolta tai kaasutinvialta kuulostaa. Jos kaksi eri kaasutinta on antanut samanlaisia oireita niin vuoto on todennäköisempää eli peruskorjaus edessä.
Pavekka 20.6.2019, 01:51Aikamme ilmiöitä. Itseensä ottamisen kulttuuria ja uhriutumista. Joka keskustelufoorumilla säännöllisin väliajoin joku kokee tarvetta draamaan ja nähdä asioiden huonontuneen jostakin aiemmasta ja tällä kertaa oikein sormella syyllisiä osoittaen. Eikö sitä voisi vaan vetää henkeä kun vituttaa ja kyllästyttää?
Pavekka 16.6.2019, 02:30Odottelukin auttaa. Seuraavana päivänä voi olla kuiva ja lähteä käyntiin ilman ihmeempiä.
Pavekka 16.6.2019, 02:29Jos lievästi kastunut niin tulppa irti ja väärinpäin kylmävetoja ja tulpan kuivaus. Jos oikein kunnolla on kastunut niin ei tahdo saada kuin pajalla paineilmalla ja kylmävedoilla vuoronperään moneen kertaan. Myös kuvattua vasemman käden käynnistämistä joutunut harrastamaan. Yleensä ollut sahassa vikaa.
Pavekka 16.5.2019, 13:02Onpa uhoa taas. Kova paikka nämä puristuskeventimet ja kuttaperkka asiat?
Väljyys ei suoraan tee käyntiinlähtö ongelmia vaan sen seurannais ongelmat. Eli väljyys kertoo myös muusta kulumisesta. Siinä puristuspaine mittari kertoo paljon. Ei pari vuotta vanha varasaha kovin väljä vielä pitäisi olla.
Pavekka 16.5.2019, 12:51Ei sähkökaasutin pelätä tarvi. Parempi se on kuin ruuvisäätöinen. Sen käytännössä ainoa ongelma on monimutkaisemman tekniinkan hallinta eli käytännössä kalliimpi korjattava jos ongelmia tulee. Mutta ei nekään aina automaattisesti kalliita.
Semmosille se on erityisen hyvä jolta pitää piilottaa säätöruuvarit koko pitäjän alueelta varmuuden vuoksi.