Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset
-
En usko että alkuperäistä stihl puolaa saa saksastakaan parilla kympillä. Kiinalaisia kyllä saa suomestakin. Ihan hyviä tarvikeosia mutta laatu heittelee. Jotkut toimii hyvin osa ei ollenkaan. Liikkeet ei oikein mielellään myy noita. Menee olemattomat katteet jälkitöihin.
Pavekka 31.7.2019, 12:04Kauppalehden toimittaja sai prinsessa kohtauksen. Aika vähän pienkoneiden osia kysellään vaikka tuossa toimittaja kuvittelee jossakin olevan suuret markkinat ja setelit piilotettuna. Yleensä kyselyt on juuri noita myytkö eurolla ja posti kaupan päälle. Ja sitten itkua kun ei. Siinä olisi ihan täyspäiväistä hommaa kun luetteloisi varastot ja päivittäisi ilmoituksia sitä mukaa kun kulkee. Ja siltikään ei kannattaisi. Käytännössä se menee juuri tuohon materiaalikierrätykseen.
Pavekka 31.7.2019, 11:51Tuskin sahavalmistajilla on omaa jalostamoa. Ostavat muilta ja pakkaavat omiin väreihinsä. En ole merkeillä suuria eroja huomannut kunhan annostelee oikein. Sen tiedän että liika öljy pilaa koneen ennenaikasesti mutta olisi mielenkiintoista nähdä puolueeton pitkäaikaistesti. Eli onko synteettisilla/mineraaliöljyillä tai merkeillä keskenään suuria eroja.
Pavekka 25.7.2019, 19:12Haa. Mönkijä keskustelu. Monta vuotta tehnyt mieli hankkia kun ei ole koskaan ollut. Missä tuo on hyvä? Yksittäiset tuulikaadot ja kamat olen kuljettanut sarvitraktorilla. Isommat pikkutraktorilla ja isommalla traktorilla. Onko mönkkärillä joku luonteva kolo sarvijaakon ja traktorina välissä?
Pavekka 19.7.2019, 00:49Normaali rajoitettu talttapää siellä oli. Ne on joskus hölmösti tehtyjä. Vaikea säätää koneen käydessä kun rihla on matala ja ohjuri huono kuten tässä. Joskus on vielä erityisen vaikeita poisnyppittäviä. Ei ollut oma niin annoin jäädä.
Pavekka 18.7.2019, 19:46Ihan hyvältä raivurilta tuo tuntui nyt kun sen sai muuten kuntoon. Aika kevyt ja kapean otevälin ansiosta nopea kääntymään. Hyvä ääninen eikä tärise käsille. Ainoa tuo ohimenevä raivauspään resonanssi ja hankalat seosruuvin päät. Konepäästä paha sanoa tarkemmin kun ei nyt tässä yhteydessä päässyt tutkimaan tarkemmin miten on rakennettu.
Pavekka 16.7.2019, 12:42Koitin tuota fr:ää taas vähän. Tärinä tuli raivuupäästä eikä moottoripäästä. Varmaan ihan normaalia kun työkierroksilla soi hienosti. Hän vaan on tommonen vibraattori. Tuskin on mitään tehtävissä. Putkesta uupui pari kiinnitysruuvia oisko tärinä irrottanut? Laitoin nylockit jos nyt pysyisi kasassa.
Pavekka 13.7.2019, 14:02Kyllä se jotain värähtelytaajuus juttua on eikä epätasapainoa koska häviää työkierroksilla. Oli vaan niin hurjan tuntuista horkkaa merkkivehkeessä. Jotenkin sijoitin lähteen akseliputkeen ja holkkilaakeria mietein jos akseli vatkaa väljässä holkissa. Pitääpi tutkia kumit kunhan saa sen uudestaan käyntiin.
Pavekka 12.7.2019, 11:40… Päällepäin siisti laite, jos paljon käytetty ei ainakaan ulkonäkö paljasta.
Pavekka 12.7.2019, 11:38Tuli tommonen 345 fr tutkittavaksi. Jotakin käyntihäiriötä. Vaikuttaisi kaasuttimelta. Mutta varsinainen kysymys olisi tärinästä. Onko tuossa mallissa joku ominaistärinä? Piti tietyllä kierrosaluella mahdotonta resonanssia ja varmaan hajoasi kappaleiksi jos pitäisi siinä. Kaikissa raivureissa on oma tärinätaajuutensa mutta vaikutti että tässä varsin voimakas.
Onko akseliputken holkkilaakeroinneissa jotakin tyyppivikaa mitä pitäisi tutkia?