Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 671 - 680 (kaikkiaan 716)
  • Pavekka

    Tuskin sahavalmistajilla on omaa jalostamoa. Ostavat muilta ja pakkaavat omiin väreihinsä. En ole merkeillä suuria eroja huomannut kunhan annostelee oikein. Sen tiedän että liika öljy pilaa koneen ennenaikasesti mutta olisi mielenkiintoista nähdä puolueeton pitkäaikaistesti. Eli onko synteettisilla/mineraaliöljyillä tai merkeillä keskenään suuria eroja.

    Pavekka

    Haa. Mönkijä keskustelu. Monta vuotta tehnyt mieli hankkia kun ei ole koskaan ollut.  Missä tuo on hyvä?  Yksittäiset tuulikaadot ja kamat olen kuljettanut sarvitraktorilla.  Isommat pikkutraktorilla ja isommalla traktorilla.  Onko mönkkärillä joku luonteva kolo sarvijaakon ja traktorina välissä?

    Pavekka

    Normaali rajoitettu talttapää siellä oli.  Ne on joskus hölmösti tehtyjä. Vaikea säätää koneen käydessä kun rihla on matala ja ohjuri huono kuten tässä.  Joskus on vielä erityisen vaikeita poisnyppittäviä. Ei ollut oma niin annoin jäädä.

    Pavekka

    Ihan hyvältä raivurilta tuo tuntui nyt kun sen sai muuten kuntoon. Aika kevyt ja kapean otevälin ansiosta nopea kääntymään. Hyvä ääninen eikä tärise käsille. Ainoa tuo ohimenevä raivauspään resonanssi ja hankalat seosruuvin päät.  Konepäästä paha sanoa tarkemmin kun ei nyt tässä yhteydessä päässyt tutkimaan tarkemmin miten on rakennettu.

    Pavekka

    Koitin tuota fr:ää taas vähän. Tärinä tuli raivuupäästä eikä moottoripäästä. Varmaan ihan normaalia kun työkierroksilla soi hienosti. Hän vaan on tommonen vibraattori. Tuskin on mitään tehtävissä. Putkesta uupui pari kiinnitysruuvia oisko tärinä irrottanut?  Laitoin nylockit jos nyt pysyisi kasassa.

    Pavekka

    Kyllä se jotain värähtelytaajuus juttua on eikä epätasapainoa koska häviää työkierroksilla. Oli vaan niin hurjan tuntuista horkkaa merkkivehkeessä. Jotenkin sijoitin lähteen akseliputkeen ja holkkilaakeria mietein jos akseli vatkaa väljässä holkissa. Pitääpi tutkia kumit kunhan saa sen uudestaan käyntiin.

    Pavekka

    … Päällepäin siisti laite, jos paljon käytetty ei ainakaan ulkonäkö paljasta.

    Pavekka

    Tuli tommonen 345 fr tutkittavaksi. Jotakin käyntihäiriötä.  Vaikuttaisi kaasuttimelta. Mutta varsinainen kysymys olisi tärinästä. Onko tuossa mallissa joku ominaistärinä?  Piti tietyllä kierrosaluella mahdotonta resonanssia ja varmaan hajoasi kappaleiksi jos pitäisi siinä. Kaikissa raivureissa on oma tärinätaajuutensa mutta vaikutti että tässä varsin voimakas.

    Onko akseliputken holkkilaakeroinneissa jotakin tyyppivikaa mitä pitäisi tutkia?

    Pavekka

    Se on 500 sarjaa. 400 sarja on maatilasarjaa. 300 sarja on vanhaa tuotannosta poistunutta sarjaa joista metallirunkoiset oli pro tai semipro malleja riippuen näkökannoista. Stefat tai säteisakselitiivisteet pitäisi aina asentaa valmistajan ohjeiden mukaan. Niitä on myös perinteisestä poiketen eli väärinpäin asennettavia.

    Pavekka

    Suutinruuvit vedetään rikkaalle kun kone vuotaa. Auttaa hetkeksi.  Stefan kuuluu pitää kahteen suuntaan koska kampikammiossa on samanarvoinen syklinen paine molempiin suuntiin tuhansia kertoja minuutissa.  Kampikammiomittari käy myös kaasuttimelle mutta se ei ole täysin sopiva siihen karkean asteikkonsa vuoksi.

    No sanotaan panta-asiasta sitten niin etten ole nähnyt  3 sataasarjalaisessa ammattihuskissa muovipantaa. Myöhemmissä muovirungoissakaan ei ollut enää. Ja varaosanakin myydään metallista.

    Naruvetotesti ei ole luotettava puristustesti. Mittari on. Sahoissa on sisäänrakennettuja keventimiä ja erilaisia tapoja toteuttaa käynnistin.

Esillä 10 vastausta, 671 - 680 (kaikkiaan 716)