Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 671 - 680 (kaikkiaan 699)
  • Pavekka

    Aikamme ilmiöitä. Itseensä ottamisen kulttuuria ja uhriutumista. Joka keskustelufoorumilla säännöllisin väliajoin joku kokee tarvetta draamaan ja nähdä asioiden huonontuneen jostakin aiemmasta ja tällä kertaa oikein sormella syyllisiä osoittaen. Eikö sitä voisi vaan vetää henkeä kun vituttaa ja kyllästyttää?

    Pavekka

    Odottelukin auttaa. Seuraavana päivänä voi olla kuiva ja lähteä käyntiin ilman ihmeempiä.

    Pavekka

    Jos lievästi kastunut niin tulppa irti ja väärinpäin kylmävetoja ja tulpan kuivaus. Jos oikein kunnolla on kastunut niin ei tahdo saada kuin pajalla paineilmalla ja kylmävedoilla vuoronperään moneen kertaan.  Myös kuvattua vasemman käden käynnistämistä joutunut harrastamaan. Yleensä ollut sahassa vikaa.

    Pavekka

    Onpa uhoa taas. Kova paikka nämä puristuskeventimet ja kuttaperkka asiat?

    Väljyys ei suoraan tee käyntiinlähtö ongelmia vaan sen seurannais ongelmat. Eli väljyys kertoo myös muusta kulumisesta. Siinä puristuspaine mittari kertoo paljon. Ei pari vuotta vanha varasaha kovin väljä vielä pitäisi olla.

    Pavekka

    Ei sähkökaasutin pelätä tarvi. Parempi se on kuin ruuvisäätöinen. Sen käytännössä ainoa ongelma on monimutkaisemman tekniinkan hallinta eli käytännössä kalliimpi korjattava jos ongelmia tulee. Mutta ei nekään aina automaattisesti kalliita.

    Semmosille se on erityisen hyvä jolta pitää piilottaa säätöruuvarit koko pitäjän alueelta varmuuden vuoksi.

    Pavekka

    Kyllä se on puristukset ja kuluminen ihan suorassa syy/seuraussuhteessa myös kaksitahtikoneessa ellei ole muuta huomioitavaa ja osaa tulkita mittarin numeroita.  Ilmeisesti raivausahoista siirryttiin moottorisahoihin kun puhuttiin ketjuista. Ei kannata ostaa ammattimallin sahaa ellei sille ole käyttöä Isäntälinjan sahat on monin osin ammattimalleja parempia ostoksia. Ja sen vuoksi ne on kehitettykin.

    Pavekka

    No jos pysytään juuri tässä nimenomaisessa asiassa niin kysehän on puristuksista eli puristuspainemittarista.  Tronikissa kulutusosia on magneettiventtiili ja joskus ryyppytunnistin. Ne on aika halpoja. Puolaa ei ole tarvinnut vaihtaa eikä toivottavasti tarvi.  Autotunessa nuo on rakennettu vähän eri tavalla enkä tunne tarkemmin mutta olen ymmärryksessä että paljon kalliimpi korjata. Niissä oli vissiin prosessori ja magneettiventtiili integroitu joka nostaa varaosan hintaa. Voi olla että ne pitää vielä ohjelmoida ennen käyttöönottoa huskin keskuspalvelussa.  Trokissa magneettiventiili on helppo puksauttaa irti ja laittaa uusi.

    Pavekka

    Painemittari sen koneen kunnon aika äkkiä kertoo.  Käyttöikä on paljon käyttäjästäkin kiinni. Toisilla ei yksinkertaisesti vehkeet kestä. Toislla taas kestää.  Ikä ei yksistään mielestäni ratkaise tai ulkonäkö. Vanhakin voi olla hyvä käyttöpeli pitkäksi aikaa.  Näitä uusia sähköhimmeleitä välttelen mielelläni vaikka aika simppeleitä nekin on korjata.

    Pavekka

    Noilla sahamaakareilla on joskus vähän peiliin katsomisen paikka. Pitäisi tehdä tuotteita joita käyttäjät osaa käyttää. Vaikka lainsäädännöstä nuo vaatimukset tulee. Stihl tuolla postikiellolla yrittää perusperehdyttää ostajia. Kyllä kiltisti kuuntelin kun myyjä kävi läpi. Huskin mark kakkonen ja autotune kakkonen pitäisi toimia reaaliajassa. Ei enää odotteluja tai kiekotuksia.

    Pavekka

    Monesko tankki?  Kai myyjä kertoi miten noilla menee sisäänajot? Ainakin pitäisi.

Esillä 10 vastausta, 671 - 680 (kaikkiaan 699)