Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 661 - 670 (kaikkiaan 699)
  • Pavekka

    Tuli tommonen 345 fr tutkittavaksi. Jotakin käyntihäiriötä.  Vaikuttaisi kaasuttimelta. Mutta varsinainen kysymys olisi tärinästä. Onko tuossa mallissa joku ominaistärinä?  Piti tietyllä kierrosaluella mahdotonta resonanssia ja varmaan hajoasi kappaleiksi jos pitäisi siinä. Kaikissa raivureissa on oma tärinätaajuutensa mutta vaikutti että tässä varsin voimakas.

    Onko akseliputken holkkilaakeroinneissa jotakin tyyppivikaa mitä pitäisi tutkia?

    Pavekka

    Se on 500 sarjaa. 400 sarja on maatilasarjaa. 300 sarja on vanhaa tuotannosta poistunutta sarjaa joista metallirunkoiset oli pro tai semipro malleja riippuen näkökannoista. Stefat tai säteisakselitiivisteet pitäisi aina asentaa valmistajan ohjeiden mukaan. Niitä on myös perinteisestä poiketen eli väärinpäin asennettavia.

    Pavekka

    Suutinruuvit vedetään rikkaalle kun kone vuotaa. Auttaa hetkeksi.  Stefan kuuluu pitää kahteen suuntaan koska kampikammiossa on samanarvoinen syklinen paine molempiin suuntiin tuhansia kertoja minuutissa.  Kampikammiomittari käy myös kaasuttimelle mutta se ei ole täysin sopiva siihen karkean asteikkonsa vuoksi.

    No sanotaan panta-asiasta sitten niin etten ole nähnyt  3 sataasarjalaisessa ammattihuskissa muovipantaa. Myöhemmissä muovirungoissakaan ei ollut enää. Ja varaosanakin myydään metallista.

    Naruvetotesti ei ole luotettava puristustesti. Mittari on. Sahoissa on sisäänrakennettuja keventimiä ja erilaisia tapoja toteuttaa käynnistin.

    Pavekka

    Stefavuoto alkaa yleensä sisävuodolla. Sitä ei näe ulospäin muuten kuin käyntihäiriöinä tai mittaamalla. Jonkin ajan päästä se alkaa vuotamaan myös ulos ja silloin vaivat pahenee. Kulumisen asteesta riippuen sen voi nähdä jo ulospäin kun stefa on märkä tai siinä on silminnähtäviä vaurioita. Ruuveja ruuvaamalla sitä voi saada käymään sen verran että voi myydä sen jollekin piruparalle mukamas ehjänä.

    Pavekka

    Diisselissä on kovimmat.  Normaali hyvä kuntoinen saha on siinä mainitussa 10-12:ssa. Voi olla enemmän tai vähemmänkin riippuen asianhaaroista.  Narusta ei huomaa kun on niitä aikansa vedellyt kun vetovastuksissa on suuria eroja. Mittari on ainoa joka kertoo. Muovipannat oli muovihuskeissa ja niiden tyyppivika. Myöhemmin ne oli kaikki metallipannalla. Ammattihuskeissa alusta asti.

    Pavekka

    Voisi olla bensapintakin mutta tuskin kahdessa kaasarissa samaa vikaa ellei molemmat ole säädetty väärin.  Kyllä viisi on liikaa. Siellä on vuoto.  Yleensä jotakin  1-1,5.  Stefat on stihlin yleisin käyntivika.

    Pavekka

    Väljyys tekee tehon puutetta. Voi silti käydä normaalisti.  2t koneessa väljyys kertoo tunneista ja niiden mukana tulee kaikenlaista muuta joka menee väljyyden syyksi. Jos kone ja letkut on tiiviit käyntihäiriön muut syyt on kaasutin tai sähköt. Kaasutin oli vaihdettu, Sähköt hyvin tai erittäin harvoin ilmenee puutumisena. Siellä on vuoto…

     

    Pavekka

    Kaikenlaista taiteilua ja temppuilua voi harrastaa mutta usein vuotoa on monessa paikassa jos sitä on. Ei niitä käynnistä pysty yksilöimään. Vaikka vuotavan stefan löytäisi ja sen vaihtaisi niin hetken päästä on toinen. Ja hetken päästä sama uudestaan jos laakerit huonot. Ellei helppoa vikaa helposti löydä kannattaa vaihtaa kaikki kulutusosat. Raivureihin yleensä kannattaa kun on kalliita uutena.

    Pavekka

    Säädöt tietenkin kannattaa tarkistaa ensin. Jos matalaruuvi on pienellä työsuuttimen avaaminen ei riitä.

    Pavekka

    Jos muutkin saa vastata niin arvuuttelua ilman mittausta.  Vuodolta tai kaasutinvialta kuulostaa. Jos kaksi eri kaasutinta on antanut samanlaisia oireita niin vuoto on todennäköisempää eli peruskorjaus edessä.

Esillä 10 vastausta, 661 - 670 (kaikkiaan 699)