Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset
-
Samat suunitelmat. Taidan päätyä asuntovaunuun johon laitan uunin tai kaminan. Varmaan ei mene enää leimasta läpi joten rekisteristä poisto ja veto traktorilla.
Pavekka 25.8.2019, 12:47Kannattaa mieluummin vastaava huski. Jos on kuussataa valmis sijoittamaan mikä on ihan tarpeetonta, oikeasti kannattaa sijoittaa vielä satku lisää että saa sen 201:en. 250 ei ole mitenkään mennyttä maailmaa. Voittaa kaikki vastaavat nykymallit. Sitä vaan ei valmisteta enää. Jos haluaa lämpökahvat niin 543.
Noihin ketjujakoihin ei kannata kovin tuijottaa molemmat toimii. 3/8 käytetään pienemmissä sahoissa.
Pavekka 24.8.2019, 12:41201.siä on harvoin saatavilla. Vielä harvemmin kunnollisia ja tronikilla. Kellä on ei myy jos myy niin liikaa hintaa.
Kanadassa korjaajat on valitelleet että noissa zenoaheissa ollut paljon korjaamista. 543 on niistä muokattu tehokkaampi malli. Letkuvikaa ja pientä on ollut täälläkin mutta muuten en ole pahoja puheita paljoa kuullut. Siihen saa lämpökahvat mitä 201:een ei saa.
Mun mielestä ei kannata ostaa ammattimallia ellei oikeasti tarvi sellaista. Ajat on vähän muuttuneet. Hankalia korjattavia maallikolle ja taivas tietää kuinka nopeasti nuo sähkökaasarit muuttuu antiikiksi. Ehdottomasti muovirunko noille savotoille. Metallirunko kestää rääkkiä paremmin mutta jos ylipäänsä osaa sahata, muovi rungolla pärjää oikein hyvin. Jos merkeistä haluaa tapella niin järjestys menee stihl, huski/jonssi, ja sitten loput.
Käytetyistä parhaat on hq 340 ja 345 ja vastaavat jonssit. Stilhillä 023 025 230 250. Jos löytää oikeasti hyväkuntoisen kannattaa maksaa mitä pyydetään.
Pavekka 19.8.2019, 11:58Ei pätkivä tulppa mitään riko. Se vaan pätkii. Riesa siitä tulee vaan ellei ole varatulppaa tai vaihtovehkeitä mukana.
Pavekka 19.8.2019, 11:21Ei. Turhaa touhua. Vaihtelen vain tarvittaessa. Tulppa viat ei ole kovin yleisiä. Suosituksen ymmärtäisi jos vaihto olisi jotakin muuta kuin minuutin tai kahden homma.
Pavekka 18.8.2019, 15:57Saa toki mutta ollut jo ennen puhaltamistakin.
Pavekka 18.8.2019, 15:47Kyllä sitä putsaria kannattaisi puhallella puhtaaksi. Ei ole iso työ paineilmalla turauttaa. Vetelen aina päivän tai työn jälkeen. Hiukan huolestutti tän 201 kanssa kun siitä menee hiukan purua läpi. Eli kotelossa on sisäpuolella pientä putua. Kaksatasessa ei ollut. Ilmeisesti ilmahuuhtelu vaatii enemmän ilmaa ja suurisilmäisemmän seulan. Yläkahvamalliin saa erikseen huopasuodattimen mutta ei peräkahvaan. Vähän outo tapaus. Kyselin asiasta liikkeessä mutta eivät osanneet sanoa juuta tai jaata. Eli ei suodattimen vuotaminen ainakaan kovin suuri ongelma ole ollut.
Kyllä tuo hyvä vehje ollut. Möin 242.en ja muut pois kun tuolla pikkustihlillä menee käytännössä kaikki. 162;en säästin halkaisuun ja ylijäreään. Ja sitten pari halpista roskahommiin.
Pavekka 18.8.2019, 10:20Jos kovin tukipisteen avulla vipuaa niin kyllähän tuossa puhti loppuu. Ja jouset katkeilee. Pitäisi opetella uusi tapa käyttää sahaa. Kyllä kädessä kannattavia kiloja on vaikea ohittaa vaikka kuinka osaisi tekniikat.
Pavekka 18.8.2019, 08:39Kyllä siitä vääntö loppuu kun tiputtaa purupiikin tai pakottaa sahaa. Purukoteloa en ole saanut tukkoon mistään sahasta niin että olisi jonkinlainen ongelma. Ehkä jossakin halkaisussa joskus. Motoriikka tai osaamisvaje kysymyksiä. Voi olla että mieluisampi merkki korjaisi ongelmat mutta ei ole ihan samanlaista.
Pavekka 17.8.2019, 13:15En ole lukenut ketjua läpi ja tiedä onko kerrottu mutta ekoissa 201.ssä oli kulkuongelmia. Niihin sai päivityssetin. En tiedä vaihdettiinko niitä takuuseen. Varmaan noilta päiviltä käytettyjen 200 hinnat lähti pilviin jossa on vieläkin. Ja ihan turhaan. M tronic toi 201.en samalle viivalle. Jotkut sanoo että 200 ois vieläkin vähän parempi. Ei tietoa mutta itse huomasin että 201 tärisee paljon vähemmän.