Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset
-
Pystyy mutta siellä on mahdollisesti/todennäköisesti runkolaakeritkin kypsät ja oikeastaan stefat on niiden kulumisen seuraus. Niissä on käytetty ilmeisesti halpoja muovikehä laakereita. Lisäksi kivampi laittaa kun avaa reilusti. Liikkeissä voivat vetää ulkokautta mutta vaatii öljypumpun irrotuksen. Sitä ei kannata tehdä. Voi olla hankala saada toimimaan uudestaan..
Joo tänne vaan 250:ä vaihtostiiljeä..
Pavekka 26.10.2019, 20:16Ei niitä tefoja piloteilla tai cleanereilla kannata jaakata. Tarvii olla aika kypsä ennenkuin näkyy. Ja sitten kun näkyy,näkyy käynnistä muutenkin. Käyntihäiriöihin riittää pienikin vuoto joka ei näy mittarillakaan ellei osaa mitata. Kerran nyt puhutaan 250:stä ei sitä kannata edes mitata. Vaihtaa stefat mittaamatta tai ajaa niine hyvineen kunnes kyllästyy sen temppuihin tai leikkaa kiinni. Tai sitten myy sen mulle..
Pavekka 26.10.2019, 19:14Sekoilee…
Pavekka 26.10.2019, 19:09140 vuosimallia 2012. Kiinanmalli. Huski on jo tehnyt mitä rane kirjoitti
Onhan se ketjun viilauskin huoltoa tai myyntipaketista sahan kokoaminen mutta paljonko se hra. petäjä oikeasti on näitä laittanut kun stefa näin outo juttu? 4sataa sarjalaisissa huskeissa melko tavallista samoin edeltävässä 3sataa sarjalaisissa. Stihistä nyt puhumattakaan. Ja on noita echoistakin laitettu samalla tavalla mutta vähemmän kuin niitä on liikkeelläkin vähemmän.
Ei ne nyt tietenkään uusista mene tai takuujuttuina koska normaaleja kuluvia osia.
Pavekka 26.10.2019, 16:46Jaa.. eilen oli husqvarna 140, 40 ja vastaava jonssi plus 445 ja 242. Kaikissa stefa…
No toisaalta mittaan aina jos hiukankin epäilystä enkä laita paskaa eteenpäin. Kalvoja vaihtamalla ja säätämällä saisi huijattua…
Pavekka 26.10.2019, 15:59Stefa on kuluva osa kaikissa sahoissa. Myös kunnollisissa ja 250:en stihlin ainoa varsinainen tyyppivika. Laittelen just… Tossa näkyy tuo musta rinkula….
Pavekka 26.10.2019, 15:21No vittu kun 250:een on pienkonehuollot täynnä toimivia purkukaasareita kympillä kahdella,jos silläkään. Eikä niissä juuri vikoja ole. Katsoo ne stefat nyt vaan eikä ala sönköttää mitään kaasaria..
Pavekka 26.10.2019, 14:34Vaikka zama on alkuperin kiinalainen se on alkuperäislaatua. Nuo merkittömät tarvikekaasuttimet on ihan eri asia. Kyllä niissä on kaikenlaista vaivaa. Ollut vaeltavaa tyhjäkäyntiä, toimimattomia säätöruuveja ym. Ollut ihan toimiviakin mutta käytän vasta viimeisenä oljenkortena.
Pavekka 26.10.2019, 12:44Kiinan kaasareiden laatustandardit on toimivasta kelvottomaan. Unohda kalvot,unohda kaasarit. Stefat noista menee joskus kiihdytyspumppu joskus bensa-tai impulssiletku.
Pavekka 25.10.2019, 12:43Käyttelen olosuhteiden pakosta bioöljyjä. Kyllä ne tahtoo liimata ketjut ja laipat kun aikansa seisoo. Joskus ollut kauankin seisoneita sahoja. On sitten tuskasen työläitä siivottavia kun bio öljy on liimannut purumöhjön ja erityisen kun sylinteri on paistanut sen kiinni.
Vaikka jätkä tuossa suuruuden tunteissaan pelkäsi katkovansa ketjun sormin niin olen samaa mieltä että ei ole hyvä tapa arvioida kireyttä. Laitan sahan pöydälle nostan laippaa päästä ja kirin ketjun niin että alaosa nousee just laippaan. Sitten vetotesti ettei saha tule mukana. Sekin on vähän suuntaa antavaa ja pitää toistaa jos ketju on vanha tai kuiva.