Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 581 - 590 (kaikkiaan 699)
  • Pavekka

    Ihan ok saha jos jonssin kahva kulma ei haittaa. Käynnistin on peräkahva munissa tyyppinen mutta saa sen tavalliseen tapaankin käyntiin. On maatilasaha ja vastaa huskin 545:sta. Niitä myydään nyt halvemmalla uusien mallien alta pois. Suurin ero lienee tune nro uno. Eli näitä pitää kiekotella uudet säätelee itseään reaaliajassa.

    Pavekka

    Jos alkuperäisell kysyjällä on mäntä tallella laittaako mittoja? Mulle tulee 2051 remonttiin niin katon saako siitä. Tota 51:stä en enää avaa. Tärkeät mitat on halkaisija,tapin ja laen etäisyys, ja tappikolon leveys eli se mihin tulee kiertokanki. Lisäksi rengastapin paikka.

    Jotkut mitat voi hiukan heittää ja niitä voi muokata. Halkaisija on jämpti lakitappimittaa voi säätää hiukan tappikoloa vapaammin. Rengastappi kellonasteina pako ylöspäin..

    Pavekka

    Näytti olevan 45mm mäntä. Renkaan sai 254:sta huskista.  Männän sopivuudesta en tiedä. 51 huskussa näytti olevan myös sama halkaisija. Harmi kun en huomannut mitata jonssin männän muita mittoja. Kyllä niihin yleensä on männät saanut muista malleista pienellä muokkaamisella jos oikea halkaisija löytyy.

    Pavekka

    Eikä alumiinin jämiä kannata santapaperillakaan hioa. Kuluttaa turhaan pinnoitetta möykkyjen ympäriltä.  Menee pinnoitteestakin läpi kun tarpeeksi hinkkaa. Samoin harja Hooniharja on vain naarmuntekoväline.

    346: ssa on suunitteluvikoja imukaulassa. Vuotaa usein. Pitäisi viedä heti huoltoon kun alkaa käyntihäiriöt tai tekisi mieli alkaa säätelemään ruuveja.

     

    Mutta se 51?

     

    Pavekka

    Google löysi tämmösen vanhan keskustelun 51:stä.  Ensin tuosta hoonista. Harjaa ei käytetä alumiinijämien poistoon. Se on väärin. Jämät liuotetaan hapolla täysin pois. Tai teräsvillalla jämät. Sitten vasta hooniharjaa tarvittaessa. Hooni tekee naarmuja joihin öljy tarttuu. Käytännössä siis mahdollistaa öljytiivistyksen ja parantaa voitelua.

     

    Mutta siis 51. Sain tommosen kuntoon. Oli remontoitu mutta kasattu vanhalla sylinteritiivisteellä joka oli hapertunut. Kävi nätisti ja ajattelin säilyttää satunnaiseen ruohoraivuuseen kun on tehokas. Oisin kysynyt koska tommosta on myyty ja onko se muuten laadukkaan mallin maineessa?  Tai muuten vaan käyttö kokemuksia.

    Pavekka

    Onko siinä sammutus peukalokaasussa? Yhdessä mutta ei otsikon mallissa oli kaasun runkoliitos saanut osuman ja maadotti yliherkästi sahan asennonmuutoksissa.

    Pavekka

    Mikähän tässä ketjulaippa uudistuksessa mahtaa olla perimmäinen ajatus ja mitä se käytännössä tarkoittaa?

    Luoko stihl uuden standardin ja pyrkii sitouttamaan käyttäjät järjestelmiinsä jotta pystyvät hallinnoimaan kauppaa paremmin. Sahojen apple?

    X-cutin ostin mielenkiinnosta mutta en ole vielä saanut asennettua. Kovin sitä kehuvat mutta kukaan ei vielä ole osannut kertoa miten se on parempi? Paikallisessa väitti että oregonin speedcut eli vastaus x-cutille on lähinnä ähäkutti eli uusi stailaus.

    Markkinoiden aina pakko tehdä jotakin uutta. Ota niistä nyt aina selvää mikä on hyvä uudistus.

     

    Pavekka

    201:en pumppua on moitittu vähätuottoiseksi mitä se onkin. Omassa käytössä ei ole häirinnyt kun tuoretta puuta pätkinyt. Huhuna kuullut että vanhan hirren veistäjät ei ole aiheesta mielissään.

    Pavekka

    Se on zenoahin tekemä jonka huski omistaa. Kuulemma zenoahin vastaava malli ei ole ihan sama. 543 on hiukan muokattu.

    Pavekka

    Näytti olevan satasen luokkaa uusi pumppu. Kyllä siitä varmaan joku prosentti lähtee tmutta ei silti viitsisi joka päivä vaihtaa. Kannattaa korjailla jos onnistuu.

    Se on kyllä kumma miksi husqvarna tekee susipumppuja ja puolia vuosikymmenestä toiseen. Stihlissä on teräspumput ja hyvin harvoin vikaa. Samoin puolat kestää ihan eri tavalla.

Esillä 10 vastausta, 581 - 590 (kaikkiaan 699)