Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 511 - 520 (kaikkiaan 754)
  • Pavekka

    Vanhoista muistoista niin välitä kestovoidelluista. Halvempi tehdä= kertakäyttöisiä.  Kyllä sitä rasvaa kuluu vaikka ei täyteen laitakaan. Aika epäilyttävää kuraa joskus niin parempi vaihtaa.  Kulmavaihteessa on vaatimuksia ja ihan kaikki ei sovi. Sahamerkkirasvat on nollarasvoja mutta yleiset nollarasvat ei täytä muita kulman vaatimuksia. Tuo redline täyttää mutta ei ole nollaa. Kyllähän se lämmettyään toimii mutta tuleeko ennen lämpeämistä sitä kuivakäyttöä? Eli jos joku kertoisi redlinestä kokemuksia?

    Pavekka

    Mielestäni pikakiristys on ihan kiva jos sitä osaa käyttää. Sama juttu ns. Kuttaperkkasahat ja isäntäsahat. Jotkut vaan juuttuu outoihin kynnyskysymyksiin. Kyllä saha käyntiin lähtee jos se on kunnossa.

    Pavekka

    Hyvä saha mutta ellei oikeasti tarvi kahvalämmitystä tai muutamaa lisävattia niin 201 on parempi.

    Pavekka

    Ammattimallin moottorisahoissa nähnyt loppuunajettuja kytkimiä. Muissa aika harvinaisia. Just eilen vaihdoin trimmeristä. Siinä oli joku tehdasvika kun kytkin asettui väärin pituusakselilla ja kului reunasta. Lasittunutta nähnyt koskaan missään. Eli ei kovin yleinen. Katkenneita jousia ja käpälän kiinnityksiä ollut. Samoin venyneitä jousia. Nämä pyörittää terää tyhjäkäynnillä.

    Luistavissa raivureissa ollut joskus vääriä tai väärin asennettuja tai kuluneita prikkoja. Palikat kantaa ja terä ei kiristy oikein.

    Pitäisi ostaa kulmavaihde rasvaa. Ei jaksa noita pieniä merkkituubeja. Mitä ootte käyttänyt? Aattelin redlinen cv2:sta. Mutta viskositeetti epäilyttää kokemuksia?

    Pavekka

    Ihan vastaavaa ei ole muilla. Huski myy 543:sta kilpailijana mutta ei se ole. Yläkahvamallina löytyy 540.  201:sta oli ruuvisäätöisenä -15 jälkeen kaikki on automaattisäätöisiä. C-EM on muistaakseni vain lisävarusteltu. Primer jne. Jos nykyinen on tronic ja toimii hyvin mitä sitä vaihtaa.

    Pavekka

    Moottorisahan talvikäyttö ei ole minkään sortin ongelma itsesekoitetullakaan bensalla. En väitä etteikö sekin ole mahdollista sählätä mutta jos nyt sahan käyttöohjeissa pysyy niin kyllä se aika vaikeaa on.  Nämä ihme teoriat on aika kaukaa haettuja.  Aika monta kertaa olen laitteen purkanut jonkun ihmeellisen teorian vuoksi ja huomannut että tankki olikin tyhjä. Yleensä ongelmat on melko arkisia.

    Pavekka

    V

    Pavekka

    Aikamoisia tankkisuodattimia jätkällä kun vesikin jää niihin. Mistähän noita löytyisi? Ja mistähän sitä vettä tankkiin haitaksi asti tankkiin tulee että olisi tarvetta?  Voihan suodattimia samoin kuin tulppia vaihdella vaikka joka viikko mutta voi niitä vaihdella tarpeen mukaankin. Ei ole iso työ. Ja aika vanhan näköisiäkin on täysin toimivana tullut vastaan.  En ole läpällisiäkään näkynyt vaikka joskus kaipasin. Mahtaako ollakaan?  Jos tankkisuodatin on rikki tai irronnut tai letku rikki niin kaasutin pitäisi avata samassa yhteydessä.Pumppukalvon alla on toinen sihti ja se menee nopeasti tukkoon jos tankilta tulee raakaa. Voi mennä osittainkin jolloin käy ja toimii mutta ei ole voimaa. Voi tehdä jotain muutakin mystistä.

    Pavekka

    Kaikki manuaalin kierrokset kierretään. Oli kaasutin minkälainen tahansa.  420 on aika helppo säädettävä. Ellei tahdo käynti löytyä siellä on joku vika.

     

    Pavekka

    Kyllä se toimivalta näytti mutta tahdistus ehkä kaipaisi hienosäätöä.

Esillä 10 vastausta, 511 - 520 (kaikkiaan 754)