Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 501 - 510 (kaikkiaan 754)
  • Pavekka

    Kytkinkikka jätkälle. Laita saha käymään väärinpäin. Paina hiukan jarrua ja nosta kierroksia. Sitten yhtäkkiä jarru pois ja kierrokset tappiin. Tadaa..  Toinen, kiilaa kytkin tikulla, vedä startti huulille ja pidä. Sitten vaan vedät ketjulla puuta vasten. tadaa uudestaan. Eikä tarvi vasaralla hakata

    Pavekka

    Tuohan oli kuin nesteen mainoksesta. Kyllä valmisbensa käy mutta osa sen väitetyistä eduista on marginaalisia tai epäoleellisia. Esim. Altistuminen tankatessa ja säilyvyys. Kyllä 98 vielä ylivuotisenakin menee ellei tankissa muuta ole joukossa. Lisäksi modernit sahat on pääosin välihuuhdeltuja ja osa tietokoneohjattuja. Savua tulee molemmilla eikä ne kummallakaan varsinaisesti terveellisiä ole.

    Pavekka

    Pakkaskäynnistyvyyttä pienkonebensalla on moitittu. Ei se mikään suuri ongelma voi silläkään olla kerran paljon myydään. Säätö paikallaan jos vaihtaa. Lähinnä hyödyttömyys munkin mielestä suurin ongelma.

    Pavekka

    Ymmärsinkö oikein että jätkä käynnisti pakkasmetsässä yöpyneen sahan kytkimestä, napauttamalla vänkärillä avainta?  Höh… Olisit kiilannut puutikulla kytkimen ja vetänyt ketjulla puunrunkoa vasten. Tai vielä helpommin imaisut poskareilla (ei henkeen) pakoputken reiästä alipaineella.

    Pavekka

    Huskin akkusaha pitäisi olla hyvä. Tosin konsernin hinnoittelu hiukan rajoittaa kokemuksien hankkimista. Saa jokusen kerran ladata norppasähköllä että saa maksuun. Liikkeessä otin kylmätyypit eikä mieltynyt. Pitäisi testata käytännössä.  Ruuvinvääntimissä akkuteknologia on paikallaan tulee käytettyä eikä varastoitua. Siinä mielessä tommonen makita ois parempi ei akut pilaantuisi sahaussesonkien välissä.

    Pavekka

    Kyllä niitä käyntihäiriöitä tulee aina välillä. Syyt on moninaiset eikä kaikki aina edes selviä. Jotkut yksilöt vaan on käyntivarmempia kuin toiset. Voi olla bensassa voi olla muualla. Bensa, tulppa ja kalvot on ne mitä on helppo syyttää. Melko harvakseltaan vika niissä ainakin jos bensa on tuoretta.  Yleensä menee niin että kun diagnostiikka on tuloksetta käyty läpi niin kaasuttimen vaihto auttaa.  Tilhin tronic  raivureissa oli ongelmia alkuun. Niissä on vissiin nykyään oma softa tms. Alkuun se vaan siirrettiin moottorisahoista. Magneettiventtiileitä tronikeissa menee. Aiheuttaa juuri käyntihäiriöitä. Jos umpimähkään vikaa korjailee sitä voi testata kun ei ole kalliskaan. Vaihto ei ole vaikea mutta vaatii ehdotonta huolellisuutta.

    Pavekka

    Hahhaa! Ekalla käyntiin kikkoja.  Laakista käyntiin sahoja kysellään välillä. Joka kerta joutuu tuottamaan pettymyksen. Joulusatuja.

    Parhaiten saa kun kaataa tuoretta bensaa männän päälle. Mutta helpommin se menee kun vetelee ne mitä tarvii. Normaali toimiva saha tarvii n. 3-10 vetoa.

    Pavekka

    Ei ole vastaavaa laatupoikkeamaa osunut kohdalle samassa ketjussa koskaan millään merkillä. Voi se mahdollista olla, ei vaan ole näkynyt. Epätasaisesti kuluneita viiloja ja terottamalla karkaistuja hampaita kyllä ollut ja tehnytkin.

    Pavekka

    Amerikassa kaikki on niin isoa. Eihän tuolla täällä tekisi mitään kun ton kokoisia puita ei ole ja pienemmätkin menee tukiksi.  Mahtaako tuollakaan? Vaatii isot vehkeet ja silti saanti huono.

    Tommosia pieniä ollut korjattavana pari kertaa. Kyllä niillä halkoo jos pinna kestää. Ei niistä miesten töihin ole.

    Pavekka

    201:iä on saanut Johonkin 680e kun viimeksi kyselin. Mun mielestä ei kannata neljää sataa käytetystä kakssatasesta. Mutta saahan sitä pyytää ja ostaa jos sitä mieltä. Ennen tronikkia käytettyjen kakssatasten hinnat lähti laukalle ja tuntuu jatkuvan vaikka uusi 201 on vastaava tai hiukan parempikin.  Kyllä hyvästä kakssatasesta silti jotain kannattaa maksaa jos löytää. Usein ne on paljon käytettyjä tai kiinalaisilla tarvikesylintereillä ja osilla tai puolimoottoreilla tekohengitettyjä. Niiden kannattavuus ostomielessä on aika paljon tuurikauppaa kun ei tiedä kuka millaisella osaamisella ja budjetilla on niitä laitellut. Hiukan karsastan 200:ia koska ehjinä niitä ei tahdo tulla markkinoille. On niin hyviä että ei niistä luovuta. Myyntiin tulee ne joissa paha vika tai paljon käyttötunteja. Varsinkin jälkimmäinen on työläs ja kallis laitettava. Silti niissä on jäännös hintaa.

Esillä 10 vastausta, 501 - 510 (kaikkiaan 754)