Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset
-
En tiedä mistä jäbis ottaa imuilmansa ja tietääkö itsekään. Mm. 244 ottaa sahan pohjasta kampikammion läpi ja jäähdyttää sen siinä samalla. Siinä on joku ejektorivaikutus koska imee myös kytkin pölyt ja koneesta tulee käytön myötä saastainen. En ole tuota rakennetta nähnyt uudemmissa sahoissa. Yleensä esilämmitetty imuilma otetaan sylinteriltä.
Pavekka 22.1.2021, 20:20Mönkkärit on hupivehkeitä. Ei niillä hirveästi kannata vinssailla. Tulee rungoille hintaa.
Pavekka 22.1.2021, 11:19Kk alalaakeri tai vierasesine sylinterissä ekana tulee mieleen kerran öljyä oli. Mark 1:ssä on muovikehäiset akselilaakerit ja jos 2:ssa samoin niin tuskin niistäkään mitään vakavaa. Voi pakoputkestakin irrota jotakin tai kaasuttimesta. Kerran meni kk laakeri kesken sahauksen. Saha sammui yhtäkkiä ja meni jäykäksi. En tiedä mikä varsinainen syy oli. Koneistusvirhe luultavasti.
Kai voisi olla vielä seosvirhekin. Eli tunessa tai magneettiventtiilissä jotakin. Tekee saman uudestaan uudella sylinterillä ja männällä ellei ole ohimenevä vika. Varmaan tunen diagnostiikka tunnistaa tämän, tai ei.
Pavekka 21.1.2021, 14:50omat vehkeet on aina ylivertaisia. Universaali ilmiö.
Pavekka 21.1.2021, 14:24Kuukle ei tunne tommosta 21 mallia? 244:ssa ja 51:ssä jonssissa nyt ainakin muistan nähneeni mutta molemmat on menneitä suuruuksia.
Pavekka 21.1.2021, 13:09Kestääkö kuidut kiviin ym. vasten hankaamista? Omat vähäiset puut hain ihan parin tonnin perävetoisella traktorilla ja juontokärryllä. Isoimmat oli tyveltään n.70cm. kärry keskelle ja päät ketjuilla pankkoon. Isot yksi kerrallaan eli hidasta on ja maasto pitäisi olla niin että traktorilla pääsee viereen.
Pavekka 21.1.2021, 12:58Vanhoissa huskun raivureissa näkynyt noita kampikammion kautta otettavia korvausilmoja. Mikähän niiden toiminta-ajatus oli? Ainakin olivat saastaisia ja ikäviä laitettavia. Ei ole onneksi näkynyt enää.i
Kiinnostaisi rasvakysymykset erityisesti talvikäytössä. Eli tuleeko kulmaan hammaspeikko jos iskee sinne muuten käypää mutta jäykempää nlgl2 rasvaa nollan sijaan.
Pavekka 10.1.2021, 20:30Joskus ihmeteltiin miten vipukirves yrittäjä on voinut tehdä päivätyönsä niinkin vastuullisessa työssä kuin lennonjohdossa. Nyt ihmettelen miten paikan ykkösräksyttäjä nuorten koulutustehtävissä. Netissä nyt voi vedellä kilareita ja sekoilla mutta kakaroiden edessä pitäisi olla kunnolla. Toivottavasti onnistuu.
Pavekka 9.1.2021, 10:39Välihuuhtelu ja tietokone ohjaus molemmat tuotiin juuri päästöjä vähentämään. Eli vähentää raa’an läpimenoa ja seosvirheitä. Dolmar käyttää katalysaattoria. Luultavasti hinnan vuoksi. Huski ja stihl markkinajohtajina saa kamoistaan paremman hinnan eli niillä on enemmän pelivaraa hienompaan tekniikkaan joka samalla antaa muitakin mahdollisuuksia.
Pavekka 9.1.2021, 09:31Se vähän riippuu mitä pa-ongelmilla tarkoittaa. Polttoaineen laatuongelmat on mielestäni harvinaisia tai hyvin harvinaisia. En muista että olisin koskaan ostanut huonoa bensaa. Enemmänkin käyttö/käyttäjävirheitä ja diagnoosivirheitä. Valmisbensan käyttö rajaa autimaattisesti osan käyttövirheistä pois. Siinä mielessä hyvä ja on sillä muitakin etuja mutta suomessa on korkealaatuinen mittaribensa.Ainakaan sahan tekninen toimivuus ei ole laadusta kiinni jos pysyy oktaani ym. Suosituksissa.
Kyllä alkylaatin huomaa heti hajusta kun saha lähtee käymään. Sillä on oma selkeä arominsa. En nyt heti muista oonko just 241:llä todennut mutta monella muulla.